Gå til innhold

Hvordan søke etter kanaler i POV NVTV


loveland

Anbefalte innlegg

Når jeg går inn i Force Ware Multimedia og trykker på Tv og Live TV kommer det ikke noe bilde opp det bare står : "ingen TV tuner". Tenkte at problemet er at jeg ikke har søk etter kanaler enda, men finner ikke ut hvordan man gjør det :blush:

 

Vet at det ikke er kabelen som er ødelagt for jeg prøvde akkurat med en gammel TV og den funket fint..

 

Noen som vet hvordan man søker etter kanaler i POV NVTV?

 

Takker og bukker på forhånd

Endret av loveland
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hmm.. gidder du å hjelpe meg litt til Frode?

 

Har nå søkt gjennom alle kanalene, men det står bare haket av på NRK 1og2, TV2 og noen andre ukjente kanaler (eks. channel 57, channel 64 ect.)

 

Videre trykket jeg hvertfall på knappen "Ch. surf." og kom inn i Guide+ programmet, her velger jeg NRK på fjernkontrollen og "ingen TV tuner" dukker opp- går jeg inn på feil sted for å se live TV?

 

Hvis det ikke du vet noe mer prøver jeg å reinstallere og ser hvordan det går.

Lenke til kommentar

Fant akkurat ut noe helt spesielt!! Jeg kan høre Juni Anker-Hansen sin stemme i Hotel Cæsar på TV2 i høytallerne mine!!! Grunnen til at jeg ikke hørt det før nå var dette

 

Problemet er nå å få opp det j***a bildet :hmm:

 

Det jeg vet 99% nå er den må jo få signaler fra kabelen, ikke sant?

 

så hvorfor kommer ikke bildet?

Lenke til kommentar

ok

det er de kanalene som blir huket av som kortet finner. har du mange flere? jeg har digital dekoder i tillegg til at en del av kanalene kommer analogt. Da får alle analoge kanaler en kanal hver på pc'en, mens dekoderen er satt opp som èn kanal. Når jeg skal ta opp programmer som sendes på kanaler som jeg bare har tilgang til igjennom dekoderen, må jeg stille pc'n in på "Dekoder"-kanalen og samtidig passe på at dekoderen er stilt inn på riktig kanal. Tungvindt, men noe annen måte å gjøre det på har jeg ikke funnet. Guide+ systemet funker ikke på det opplegget.

 

Når det gjelder de analoge kanalene, går du selv inn og lager riktig navn på de som ikke automatisk får riktig navn .

 

Guide+ er litt tungvindt å sette opp... Start med en kanal, f.eks. NRK. Gå inn i Guide+ og se hvilke nummer NRK har der (hos meg nr 1). Så går du ut av Guide+ og inn på properties. Der finner du NRK (hos meg nr 76), klikker på NRK og drar den opp til nummer 1.

Slik gjør du med alle kanalene turneren finner.

 

Hjalp det? Glimrende opplegg den greia forresten! Veldig fornøyd med kortet, når jeg først fant ut av det.

 

Peace!

---frode---

Lenke til kommentar
Har ikke vært antydning til et bilde engang, bortsett fra da jeg tok opp ved en feiltagelse og tok opp 19 minutter med "snøstorm" :p

Wohoo! Brakethrough! Som du ser i quoten fikk jeg snøstorm da jeg tok opp ved et uhell.. Prøvde et opptak nå etter at jeg hadde søkt etter kanalene og voila! jeg fikk et bilde av en tabloid lignende greie på NRK..

 

Det som er galt nå er Live TV

 

Kan du (frode) gi meg en mini-guide step-by-step til hva du gjør når du ser på live tv?

 

Som sagt LiveTV funker ikke (hvis ikke jeg har gått inn på noe feil..)

MEN å ta opp å se det 20 sek etterpå funker

Endret av loveland
Lenke til kommentar

hei

tilbake igjen. altså, step-by-step:

1.Velg "Available programs", "Live programs" og "My computer"

2. I ruten til høyre velger du/ dobbelklikker på "Live TV"

3. Så Nede i ruten til venstre skal det da komme TV. Om ikke så prøv å bytt kanal ved å høyreklikke og velg "All Channels" og riktig kanal. Prøv og å trykk på play/pause for å se om sendingen står på pause.

 

Om du klikker på en pil som står på skrå oppover / "Expand Video" blir tv-bildet større. Om du klikker på "Full Screen" helt øverst i høyre hjørne, dekker bildet hele skjermen.

 

Håper det hjelper.

 

Peace!

---frode--

Lenke til kommentar

Hei! Prøvde det du sa men jeg fant ut noe nytt og interresant:

 

-Når jeg er i TV-menyen får jeg ikke spilt av gamle opptak, da står det også "Ingen TV tuner"

 

-Hvis jeg trykker på Videos i hovedmenyen, da går det med glimrende kvalitet...

 

det virker som om det vinduet med skjermbildet er deaktivert, men det hjelper ikke å høyreklikke på den eller noe...

Endret av loveland
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Hvordan gikk det med deg loveland - fant du alle kanalene dine?

 

Jeg har samme kortet selv, men sliter med å få opp alle kanalene jeg vet jeg har. Får bare opp et par tre når jeg kjører autoscan. Er det rett og slett for dårlig signal eller ?

 

Er ikke veldig imponert over forceware multimedia... :nei:

Endret av Øl_Mariachi
Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...