Gå til innhold

tv og strålinger?


Anbefalte innlegg

poster her siden det har med elekronikk å gjøre:P

 

jeg har en casemod som er under laging. og har noen spørsmål som jeg burde sjekket først :p

 

jeg har eit slikt tv http://www.clasohlson.no/images/products/N...6-30_162505.jpg

som nå ligger i deler og som skal festes i fronten der med cdrommene. de skal tas ut og festes nederst i toweret.

 

Og så er følgende spørsmål.

det er en liten tv.. men det er vel en viss stråling eller strøm lr noe jeg bør passe på?

den kjører på egen strømkabel til husstrøm.

Men jeg tenker da på strålinger..

Tven er i deler og skal festes uten plastikk dekslet.

er det noe særlig med strålinger i den? siden den er så liten...

Er det slik jeg må finne en annen løsning på å ha harddiskene?

 

 

 

mekke kansje til noen bilder av dette når det er ferdig og så legge det ut på forumet.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Tror ikke du trenger bekymre deg for stråling, men du bør absolutt bekymre deg for høyspenning. Å sette et bilderør med 10000V uten deksel inne i PCen er ikke helt lurt når du skal inn der og jobbe, så noe beskyttelse må du ha

Det er alltids en mulighet for RFI interferens på signalet (dårlig bilde), umulig å si uten å prøve.

 

Edit: Magnetismen? Det er vel heller et problem at bilderøret blir påvirket av diskene enn omvendt.

Endret av hårek
Lenke til kommentar

fant en løsning.. jeg og en elektro freak har nå småstarta.. skal fortsette når jeg står opp igjen... lblir en ibm tower som må fikses en del på... diskettstasjon og hdd skal flyttes og hente på eit lite stativ med hovedkortet der ved pciene.

Og så skal det beskyttes en del inni og flytte strømforsyningen på grunn av plass.

 

skal begynne i morra med å jobbe og ta bilder.. så det kommer opp på casemod når det starter :p

Endret av XeLix
Lenke til kommentar
Det er nok det magnetiske feltet du skal være redd for... Selv med ett lite bilderør er det nok ett enormt magnetisk felt... Det tar knekken på HDDen... ;)

Det var vel å ta litt hardt i. Det magnetiske feltet er ikke så kraftig. Det er svært mye mindre enn det som skal til for å påvirke HD. Som kjent sitter det svært kraftige magneter inne i HD.

Endret av hårek
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...