Gå til innhold

Anbefalte innlegg

jeg vil prøve å lage en enkel webleser i vb 2005..

det er jo et element man kan sette inn som heter web browser, men jeg lurer på hvordan man kan få dette vinduet til å åpne en side via en url i en lable..

noen som vet dette?

 

og hvordan funker en ProgressBar?

går det ann å få den til å vise hvor langt lastingen av siden er kommet?

 

takker for svar

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg er ingen ekspert på vb, men har du seriøst et eget element som heter 'web browser' ?? jeg vil tro at det går bedre om du leser litt på http-protokollen osv..så du får bedre innsikt i hva 'web browser' gjør. Hvis du da ikke bare har en variabel eller to definert av dette elementet, som gir deg alt du trenger, da...

Lenke til kommentar

det er et element eller hva man kaller det, ja..

skulle ikke den gjøre jobben for meg? :hmm:

vet at det kanskje er lit latmansfakter å bruke noe sånt, men det gjør jo alt lettere :yes:

 

på det vedlagte bildet ser dere hva jeg mener med element..

vet ikke helt om det er det det heter, men..

post-32-1098007090_thumb.jpg

Lenke til kommentar

VB 6.0 progres-bar:

Private Sub WebBrowser1_ProgressChange(ByVal Progress As Long, ByVal ProgressMax As Long)
On Error Resume Next

ProgressBar1.Max = ProgressMax
ProgressBar1.Value = Progress

End Sub

For å åpne i nytt vindu kan du bruke noe lignende dette:

Private Sub WebBrowser1_NewWindow2(ppDisp As Object, Cancel As Boolean)

   Dim NewForm As New frmBrowser

   NewForm.Show
   NewForm.WebBrowser1.RegisterAsBrowser = True

   Set ppDisp = NewForm.WebBrowser1.Object

End Sub

Dette er VB 6, men jeg tror ikke det skal så mye til for å få det til å funke 2005.

Lenke til kommentar
  • 2 år senere...
VB 6.0 progres-bar:

Private Sub WebBrowser1_ProgressChange(ByVal Progress As Long, ByVal ProgressMax As Long)
On Error Resume Next

ProgressBar1.Max = ProgressMax
ProgressBar1.Value = Progress

End Sub

For å åpne i nytt vindu kan du bruke noe lignende dette:

Private Sub WebBrowser1_NewWindow2(ppDisp As Object, Cancel As Boolean)

   Dim NewForm As New frmBrowser

   NewForm.Show
   NewForm.WebBrowser1.RegisterAsBrowser = True

   Set ppDisp = NewForm.WebBrowser1.Object

End Sub

Dette er VB 6, men jeg tror ikke det skal så mye til for å få det til å funke 2005.

2968280[/snapback]

 

jeg prøvde den nederste men får bare opp en error:

Type 'frmBrowser' is not defined.
Lenke til kommentar
jeg prøvde den nederste men får bare opp en error:
Type 'frmBrowser' is not defined.

8486580[/snapback]

For VB6 er det bare å endre frmBrowser til navnet på den nåværende formen - i .NET er dette dessverre ikke nok. Da det dessverre ikke eksisterer en ppDisp-ekvivalent (NewWindow2 er ikke implementert), blir en nokså omfattende workaround (foreløpig) den eneste utveien.

Endret av aadnk
Lenke til kommentar
jeg prøvde den nederste men får bare opp en error:
Type 'frmBrowser' is not defined.

8486580[/snapback]

For VB6 er det bare å endre frmBrowser til navnet på den nåværende formen - i .NET er dette dessverre ikke nok. Da det dessverre ikke eksisterer en ppDisp-ekvivalent (NewWindow2 er ikke implementert), blir en nokså omfattende workaround (foreløpig) den eneste utveien.

8487173[/snapback]

 

Jeg bruker Visual Studio 2005 Express er det det samme som VB 6?

Lenke til kommentar
ok hva skal jeg bytte "frmBrowser" til da?

8487195[/snapback]

Leser du hva jeg skriver engang? Jeg sa at du måtte endre det til navnet på formen din (se i Solution explorer. Men jeg sa også at dette IKKE var nok i .NET. Koden vil IKKE fungere slik den er foreløpig. Jeg gav deg også en link til en side som gir deg en midlertidig løsning på problemet. Jeg foreslår du leser videre på den siden, evt. google etter mer informasjon eller eksempler (f.eks. en fungerende implementasjon i VB.NET).

 

Jeg formoder også du er nokså ny på programmering i Visual Studio. I så fall vil jeg anbefale at du skaffer deg en god bok eller en programmeringsintroduksjon på nettet.

Lenke til kommentar
ok hva skal jeg bytte "frmBrowser" til da?

8487195[/snapback]

Leser du hva jeg skriver engang? Jeg sa at du måtte endre det til navnet på formen din (se i Solution explorer. Men jeg sa også at dette IKKE var nok i .NET. Koden vil IKKE fungere slik den er foreløpig. Jeg gav deg også en link til en side som gir deg en midlertidig løsning på problemet. Jeg foreslår du leser videre på den siden, evt. google etter mer informasjon eller eksempler (f.eks. en fungerende implementasjon i VB.NET).

 

Jeg formoder også du er nokså ny på programmering i Visual Studio. I så fall vil jeg anbefale at du skaffer deg en god bok eller en programmeringsintroduksjon på nettet.

8487232[/snapback]

åjå overså den linken jeg :p takktakk

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...