Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Trenger hjelp med åpning av porter


Anbefalte innlegg

Jeg prøver å spille Age of Mythology på nettet (har gjort det i en lang tid nå, men må ha plugget ut routeren hver gang jeg skal spille med enkelte). Jeg vil nå åpne portene for å slippe dette. Portene jeg vet som må åpnes er:

 

28800-28805 TCP og UDP

2300-2400 TCP

80 TCP

 

Saken er biff tenkte jeg, men det var ikke tilfellet. Jeg trodde jeg hadde åpnet portene riktig, men problemet er her fortsatt... Her er et screenshot av hvordan det ser ut nå:

 

ruter.jpg

 

Ruteren jeg har er UNEX IS050p (kjøpt hos PS data for over 2 år siden). Har søkt rundt på nettet og sjekket manualen utallige ganger, uten å bli noe klokere. Er det noen her som kan hjelpe meg?

 

Edit: Jeg har også lagt inn port 80, men det skjedde etter jeg tok dette screen shotet

Endret av KoN_Raptor
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Tror du misforstår behovet ditt her. Det du sannsynligvis trenger, er også å forwarde portene til din maskin. Dette gjør du under Virtual Server-delen av konfigurasjonen. Du sier der at de portene du trenger, skal sendes videre til den IP-adressen maskinen din bruker. Det lønner seg i slike tilfeller å sette opp maskinen med fast IP-adresse. Det er ikke nøyaktig samme routermodell, men kanskje nært nok til at denne siden hjelper.

Lenke til kommentar

Routeren din mottar dynamisk IP fra Tele2. Maskinen din mottar normalt dynamisk IP fra routeren via DHCP/NAT. Dette er med andre ord to forkjellige dynamiske IP-adresser. Jeg kjenner ikke denne routeren, men på noen routere kan man gå inn på DHCP-konfigurasjonen og bestemme at en maskin alltid skal motta den samme IP-adressen.

Endret av sofTest
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...