Gå til innhold

Problem med "lagging"!


-=nibbler=-

Anbefalte innlegg

Jeg har et kjempe problem:

Når jeg starter opp spill, f.eks Call of Duty, Neverwinter, e.l, bare hakker introvideoene og ALT går SINNSYKT tregt!!Har ikke fått testa selve spillet, for det tar alt for lang tid å komme dit, og når jeg til slutt får opp menyen henger musa bare igjen! Har prøvd å kjøre 3dMark for å se om jeg kan få no ut av det, men når jeg starter testen sier den bare: "Display open failed - not avaliable"!!

Har installert siste versjon av DirectX (9.0c) og jeg har fjerna SP2, siden jeg har hørt om mange som har hatt store problemer med den.

Jeg holder på å klikke her, så jeg håper noen kan hjelpe meg!!!

 

Specs:

Pros: AMD Athlon XP 2400+

Hovedkort: ASUS A7V880

RAM: 512MB DDR

Skjermkort: MSI GeForce FX5600

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Jaha? Hvordan skaffer jeg det?

 

Vis jeg var deg ville jeg skaffet meg et program som heter AIDA 32. Du finner den ved å google litt! :yes:

 

Med den kan du se hvilken chipsett du har, og du vil kunne finne de riktige Chipsett drivere til hovedkortet ditt. Husk at det også skal da følge en CD med maskinen du kjøpte med medføgende chipsettdrivere. Denne CD-en skal som ofte hete: Drivers & ulties eller noe sånt hvis jeg ikke husker rett.

 

Gjør også følgende:

1 Instaler DirectX 9.0c

2 Instaler AGP drivere

3 nødvendige chipsettdrivere

4 Sjekk om du har de nyeste Nvidia drivere selv om du sa at du har det

 

Funker dette?

Lenke til kommentar
Jaha? Hvordan skaffer jeg det?

 

Vis jeg var deg ville jeg skaffet meg et program som heter AIDA 32. Du finner den ved å google litt! :yes:

 

Med den kan du se hvilken chipsett du har, og du vil kunne finne de riktige Chipsett drivere til hovedkortet ditt. Husk at det også skal da følge en CD med maskinen du kjøpte med medføgende chipsettdrivere. Denne CD-en skal som ofte hete: Drivers & ulties eller noe sånt hvis jeg ikke husker rett.

 

Gjør også følgende:

1 Instaler DirectX 9.0c

2 Instaler AGP drivere

3 nødvendige chipsettdrivere

4 Sjekk om du har de nyeste Nvidia drivere selv om du sa at du har det

 

Funker dette?

les posten min over :) og forøvrig.. drivere som følger med kortet når du kjøper det, er somregel utdaterte..

Endret av Vizla
Lenke til kommentar
Seriøst jeg kan med hånden på hjertet si at min maskin er 2 år gammel og de Chippsettdrivere jeg bruker er 2 år gamle og funker helt perfekt. Det eneste jeg oppdaterer er jo grafikkort drivere! :D

yepp, varierer.. Nye "highend" hk f.eks., har en tendens til å ha ganske buggy chipset drivers, og bør derfor oppdateres.. Dessuten, noen er heldige, andre, kan få problemer når de f.eks. kobler til high-end skjermkort, og må da oppdatere chipsets for å få full ytelse av sitt nye kort pga. de gamle driverene aldri ble lagt for den slags "stress".

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...