Gå til innhold

Hva er best?:socket 754 eller 939?


Piste

Anbefalte innlegg

Heisan. Hva burde jeg kjøpe av disse to pakkene?:

 

Asus A8V Deluxe/WIFI-g Hovedkort S-939 K8T800PRO, ATA/SATA, GbLAN, ATX, Raid + AMD Athlon 64 3500+ 2.2 GHz Socket 939, 512KB cache, BOXED

Og:

Asus K8N-E DELUXE Hovedkort Socket 754 nForce3 250GB,SATA,GbLAN,ATX,Raid + AMD Athlon 64 3400+ 2.4 GHz Socket 754, 512 KB cache, BOXED

 

Hva er fordelene/ulempene med disse alternativene?

Setter pris på alle svar.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei!

 

Fordelen med socket 754 alternativet er at det er vesentlig billigere og gir like høy ytelse.

 

Fordelen med socket 939 alternativet er at det nok kommer til å bli flere og bedre oppgraderingsalternativer for denne sokkelen i framtiden. Bl.a. skal det komme dual core prosessorer og de vil ha stor nytte av dual channel. Pr idag så har A64 lite bruk for så høy båndbredde.

 

Hvis du etter å ha lest dette får veldig lyst til å gå for socket 939 hadde jeg ventet til 90nm prosessorene for s939 kommer. De er å få kjøpt i bl.a. USA. Der koster en 3000+ for s939 ca 170$

Lenke til kommentar

Hei,

 

Er for det meste enig med blackbrrd, men i tester jeg har lest, snakkes det om ca. 5% høyere ytelse på 939 kontra 754. Dette er generel ytelses økning, og det kan være mere å hente på applikasjoner som krever mye minne bandbredde.

 

En annen ting du bør tenke på vis du i det hele tatt vurderer s939, er at nVidia skal lansere nForce4 om kort tid. Det snakkes om den 20. oktober.

Dette brikkesettet vil støtte PCI-e og har opp til 8 PATA-porter, muligens soundstorm2 pluss annet snaks.

Du kan lese mer om nForce4 her:

HardwareHardware

 

Du kan også lese noen tester på 754- og -939 kort her:

Anandtech-939

Anandtech-754

 

Alt koker egentlig ned til hvor mye penger du vil bruke. Hvis du oppgraderer ofte, dvs at du bruker systemet i kort tid før du bytter det ut, er det ikke noe problem og kjøpe 754. Hvis du vil ha et system som er kompatibel med fremtidige produkter, ville jeg ventet på nForce4.

 

Thunder

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...