Gå til innhold

Bør jeg velge radeon eller gforce?


ostehøvel

Anbefalte innlegg

Hei!

 

Har fått ganske mange penger i stipend og har tenkt å kjøpe et nytt skjermkort.

 

Jeg lurer på hva som er ett bra valg i forhold til pris/ytelse...

 

Geforce 6800 serien er jo billigere enn radeon 800 serien.. er det en stor forskjell i ytelse? Har tenkt å bruke ca 2000 - 3000+ kr

Endret av hans33
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

I det prisnivået du antyder, ville jeg gått for en GF6800nu eller LE. Har hørt noe om at noen 6800 selges med GDDR3 ram? MSI? Du får google litt og sjekke div. forum.

 

Men viss du får fatt i et 6800 med GDDR3 ram og 16 fungerende pipelines, så har du skutt gullfuglen.

 

Kan hende du får fatt i et brukt 6800Ultra / 6800GT eller x800xt/pro i det prisskiktet også?

 

Men tror ikke folk setter pris på en ny nVidia vs ATI tråd!!! :mad:

Endret av Mental
Lenke til kommentar

Enig med mental i at i prisklassen mellom 2-3000 har nvidia de beste valgene. Du kan velge mellom standard 6800 som begynner på like under 2500 (club3d på mpx) eller Asus 6800 GT med 128 MB DDR1 minne som du kan få like under 3000 på komplett f.eks.

 

Jeg for min del hadde nok gått for ett standard 6800 og forsøkt å låse opp pipelines.

Lenke til kommentar

g force er best i forhåld til prisen 2000- 3000 men ellers så syns eg at radeon er best. grunnen til det er at Ge force er best på grafikk som går på innemiljø.

mens ati går best på ute miljø .. som er ganske mange av spillene i verden.

Derfor mener eg at viss du spiller doom elle noe er det nok best å gå for g force men ellers radeon.

 

edit:skrive leifen er her allti...

Endret av Litejk
Lenke til kommentar
g force er best i forhåld til prisen 2000- 3000 men ellers så syns eg at radeon er best. grunnen til det er at Ge force er best på grafikk som går på innemiljø.

mens ati går best på ute miljø .. som er ganske mange av spillene i verden.

Derfor mener eg at viss du spiller doom elle noe er det nok best å gå for g force men ellers radeon.

 

edit:skrive leifen er her allti...

Mesteparten av det du skriver er jo også rimelig elendig, men samme det.

 

ON Topic: Uansett hva du velger, så blir du fornøyd, både ATI og Nvidia har kommet opp med konge kort denne gangen. Derimot i lavbudsjetts grensen, så hadde jeg valgt et kort fra Nvidia, Ati har ikke så mye å stille opp med der atm.

Lenke til kommentar
har nok av penger.. kansje jeg skal satse på radeon heller.. Sapphire Radeon X800XT 256MB Vivo virker jo ganske bra og det er ikke for dyrt heller

jepp! har du råd til det er det å anbefale. men gi linken til det kortet du tenker på. kan hende jeg finner et bedre, til samme pris (bedre x800xt kort altså. kanske til å med xt pe)

Lenke til kommentar

Så er vi tilbake på fan-boy crappet igjen da.

 

Utifra erfaring så sier jeg GeForce 6800 Ultra/6800GT/6800LE

Dette er tre utrolig "Ytelsesfulle" kort som er verdt det dem koster, kanskje du bør spare deg for bryet å kjøpe Ultra siden du bare kan overklokke GT så har du omtrent det samme kortet.

 

Her er skjermkort tabell så kan du se litt selv:

 

http://forum.hardware.no/index.php?showtopic=202504&hl=

Lenke til kommentar
sorry for å skuffe deg, men x800 xt pe kortet er overall the kraftigste kortet i ytelse(se tester) selv om forskjellen fra der og 6800 ultra er umerkbar.

Det er bare i yteprøver (benchmarks) man vil se noe særlig forskjell mellom kortene, og det varierer fra test til test hvilket kort som går best ut. Alt i alt er det bare en smakssak hvilket av de to kortene man velger.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...