Gå til innhold

Valgets kvaler (fifa 2005 vs PES 4)


duda

Anbefalte innlegg

Du må helt klart velge Fifa 2005 :) PES er bare tull.

skal du komme med sånne innlegg, så drit i å post her.

 

skal du svare her, så kom med en goooood grunn til hvorfor fifa er best og pes er noe tull.

 

er det noe jeg hater så er det folk som sier det og ikke gir noen begrunnelser.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Du må helt klart velge Fifa 2005 :) PES er bare tull.

skal du komme med sånne innlegg, så drit i å post her.

 

skal du svare her, så kom med en goooood grunn til hvorfor fifa er best og pes er noe tull.

 

er det noe jeg hater så er det folk som sier det og ikke gir noen begrunnelser.

Greit nok. Jeg syns PES går for treigt og at det rett og slett gjør det kjedelig. Syns heller ikke det føles som fotball, har spilt fotball i noen år og ikke at det gjør meg til noen ekspert, men Fifa 2005 har fått det til i år, det føles ut som fotball. Spesielt førsteberøringssystemet dems har blitt veldig forbedret.

 

I Fifa 2005 kan du også i større grad skyte hardt både høyt og lavt, PES er veldig begrenset her.

 

Og Gullegutt, husk da, at dette er bare hva jeg SYNS ;)

Endret av odex
Lenke til kommentar
Du må helt klart velge Fifa 2005 :) PES er bare tull.

skal du komme med sånne innlegg, så drit i å post her.

 

skal du svare her, så kom med en goooood grunn til hvorfor fifa er best og pes er noe tull.

 

er det noe jeg hater så er det folk som sier det og ikke gir noen begrunnelser.

Greit nok. Jeg syns PES går for treigt og at det rett og slett gjør det kjedelig. Syns heller ikke det føles som fotball, har spilt fotball i noen år og ikke at det gjør meg til noen ekspert, men Fifa 2005 har fått det til i år, det føles ut som fotball. Spesielt førsteberøringssystemet dems har blitt veldig forbedret.

 

I Fifa 2005 kan du også i større grad skyte hardt både høyt og lavt, PES er veldig begrenset her.

 

Og Gullegutt, husk da, at dette er bare hva jeg SYNS ;)

Er enig i at Fifa 2005 er blitt bedre, men cornerene, frisparka, skudda og nettet i målet føles rett og slett feil! På frisparka skjer det samme igjen og igjen, cornerene er rett og slett tragiske og nettingen i målet er jo steinhard.. :p

 

Jeg har nå testet både Fifa 2005 (PC) OG Pro Evolution Soccer 4 (PS2) og miin konklusjon er at PES4 er mye bedre enn Fifa 2005, selv om jeg ble bittelitt skuffet over PES4 også.. syns nesten 3ern er bedre.....

Men jeg har bare spilt et par kamper i PES4, og har på følelsen at viss jeg kommer inn i spillet så kommer det til å bli genialt! Har såå mange muligheter, og alt som skjer er tilfeldig i motsetning til Fifa serien, som jeg føler er litt skriptet nesten! Keeperen gjør de samme redningene osv på frispark o.l. og det blir kjedelig i lengden!

 

Jeg skal ha meg PES4 på Xbox og PC, mens jeg allerede har Fifa 2005 på PC, og vurderer å kjøpe det på Xbox også.. (kanskje overtale lillebror til å kjøpe det, for han liker det tror jeg ;) )

 

Dette er da min mening! :yes:

Endret av Gullegutt
Lenke til kommentar

Har begge spillene til xbox og vil oppsumere dem slik:

 

FIFA 05

+ karriere delen (*15år *får nye klubber etter hvor bra stats du har *oppgradering av staffen)

+ lisensen til riktige navn

+ pen grafikk og morsomme finter

- gameplayet er i kjent fifa stil

- mange små bugs (eks. offside når ballen kommer fra motspiller)

- mange håpløse pasninger

- kommentatorer (stort sett samme kommentarer som i forrige verson)

- få muligheter med tanke på formasjoner og lagsoppsett

 

Fifa er blitt enormt mye bedre enn firern var. Men fortsatt er det noen små ting som blir ufattelig irriterende (kommentatorer og feil passninger)

 

 

PES4

+ gameplay

+ ufattelig mye options med tanke på lagsoppsett (kan sette hver spiller akkurat hvor på banen man vil og gi dem spesifikke roller)

+ enkelt å sette seg inn i, vanskelig å mestre (mange finter og triks som kan læres, men som ikke er nødvendig å kunne for å nyte spillet)

+ replayene ser meget bra ut (zoom inn på ballfører og se hvor gjennomført hvert enkelt touch på ballen er)

+ den ufattelige detaljerte tutorialen (her kan man lære alt fra fotballens regler til avanserte finter og triks)

- man får ikke med seg de lekre detaljene når man spiller (med mindre man har kameraet helt oppe i spilleren)

- skuddene virker litt pusslete (som i Fifa04)

 

PES4 er nok hakket bedre. Selv om det virker litt sløvt i begynnelsen, vil man fort se hvor gjennomført det er. Det med lisensen og fiktive navn er ikke noe problem. Mange ligaer har riktige navn. Og for de som ikke har det kan man gå inn på klubbene i editoren og trykke register team, så bytter klubben og spillerne navn til det virkelige navnet. (lett å finne sin favoritt klubb eks. Merseyside reds og Manchester red eller blue)

Endret av owgrant
Lenke til kommentar
har et lite problem nå, sitter å vurderer på hvilket spill jeg skal kjøpe av PES 4 og fifa 2005.

 

har alltid spilt fifa 2005, og syns årets utgave er mye mye bedre enn ifjor. de har lisenser og online spilling, noe som er bra.

 

aldri spilt eller prøvd PES, så har litt lyst til å teste det. har også hørt mye lovord om PES. det jeg syns er kjedelig er at PES ikke har riktig navn på alle spillere og klubb. et lite minus syns jeg. et annet minus er at de ikke har online spilling.

 

hva syns dere at jeg bør velge? har som sagt lyst til å teste ut PES. men vet at grafikk messig så er fifa foran, skal selvsagt ikke velge spill utifra grafikk, men fifa har også lisensene og onlinespilling som jeg har veldig lyst på. mest lyst på online egentlig.

 

jeg føler at det kanskje er flere som sliter med dette problemet, så litt hjelp fra folk som ikke sier "PES er best" og "fifa er best" er bra,

Lisensene betyr fint lite når kampene er så gode, gameplayet så bra at bare det å så på gode folk spille er gøy. PES4 er mitt soleklare valg.

Lenke til kommentar
Har begge spillene til xbox og vil oppsumere dem slik:

 

FIFA 05

+ karriere delen (*15år *får nye klubber etter hvor bra stats du har *oppgradering av staffen)

+ lisensen til riktige navn

+ pen grafikk og morsomme finter

- gameplayet er i kjent fifa stil

- mange små bugs (eks. offside når ballen kommer fra motspiller)

- mange håpløse pasninger

- kommentatorer (stort sett samme kommentarer som i forrige verson)

- få muligheter med tanke på formasjoner og lagsoppsett

 

Fifa er blitt enormt mye bedre enn firern var. Men fortsatt er det noen små ting som blir ufattelig irriterende (kommentatorer og feil passninger)

 

 

PES4

+ gameplay

+ ufattelig mye options med tanke på lagsoppsett (kan sette hver spiller akkurat hvor på banen man vil og gi dem spesifikke roller)

+ enkelt å sette seg inn i, vanskelig å mestre (mange finter og triks som kan læres, men som ikke er nødvendig å kunne for å nyte spillet)

+ replayene ser meget bra ut (zoom inn på ballfører og se hvor gjennomført hvert enkelt touch på ballen er)

+ den ufattelige detaljerte tutorialen (her kan man lære alt fra fotballens regler til avanserte finter og triks)

- man får ikke med seg de lekre detaljene når man spiller (med mindre man har kameraet helt oppe i spilleren)

- skuddene virker litt pusslete (som i Fifa04)

 

PES4 er nok hakket bedre. Selv om det virker litt sløvt i begynnelsen, vil man fort se hvor gjennomført det er. Det med lisensen og fiktive navn er ikke noe problem. Mange ligaer har riktige navn. Og for de som ikke har det kan man gå inn på klubbene i editoren og trykke register team, så bytter klubben og spillerne navn til det virkelige navnet. (lett å finne sin favoritt klubb eks. Merseyside reds og Manchester red eller blue)

Og hvor har du fått tak i PES4 på Xbox om jeg tørr spørre?

Så vidt jeg vet så lanseres det den 26. November elns..

Lenke til kommentar

det samme lurte jeg også på.

 

men IGJEN, lisenser betyr ikke all verdens, noe jeg har sagt før. det irriterer meg veldig at PES 4 ikke har online på ps2.

 

er enig i at frisparkene til fifa er litt enkle å score på. men cornerne er ganske bra, leste på den ene anmeldelsen at de ønsket at PES hadde samme corner oppsett som fifa. trøyedragning, holding, stenging. osv

Lenke til kommentar
Og hvor har du fått tak i PES4 på Xbox om jeg tørr spørre?

Så vidt jeg vet så lanseres det den 26. November elns..

 

Du hinter vel til at han har lastet det ned, kanskje han har gjort det, men uansett så har det pent lite med deg å gjøre, om han eller andre på forumet her velger å laste ned spill istedenfor å kjøpe dem så er det deres privatsak, og ikke noe å lage debatt ut av.

 

Generelt virker det som om de som VIRKELIG liker fotball foretrekker PES-serien, mens de som er ute etter litt underholdning med et lag de "liker", de spiller fifa.

 

Ser at du skriver generelt, men jeg må likevel bare legge til at dette ikke gjelder meg og mine kompiser, vi har spilt/spiller fotball og foretrekker alle sammen Fifa over PES. I PES kan man ikke engang skyte hardt, hvor realistisk er det?

Endret av odex
Lenke til kommentar
Og hvor har du fått tak i PES4 på Xbox om jeg tørr spørre?

Så vidt jeg vet så lanseres det den 26. November elns..

 

Du hinter vel til at han har lastet det ned, kanskje han har gjort det, men uansett så har det pent lite med deg å gjøre, om han eller andre på forumet her velger å laste ned spill istedenfor å kjøpe dem så er det deres privatsak, og ikke noe å lage debatt ut av.

 

Generelt virker det som om de som VIRKELIG liker fotball foretrekker PES-serien, mens de som er ute etter litt underholdning med et lag de "liker", de spiller fifa.

 

Ser at du skriver generelt, men jeg må likevel bare legge til at dette ikke gjelder meg og mine kompiser, vi har spilt/spiller fotball og foretrekker alle sammen Fifa over PES. I PES kan man ikke engang skyte hardt, hvor realistisk er det?

Hvem er det som lager debatt her?? Jeg har da ikke sagt noe om noe priatkopiering!! Driter en lang en i om han har gjort det.. men er veldig nyskjerrig på hvor han har fått tak i et spill over en måned før det kommer ut! Og det på Xbox og...

 

Viss du mener mann ikke kan skyte hardt på pes så tror jeg du må trene mer ja!

På fifa kan du skyte like hardt stillestående som når du får en trillball.. hvor realistisk er det?

Endret av Gullegutt
Lenke til kommentar

kan ikke si at du odex har kommet med så mye bra i denne tråden her. det er jo du som lager debatt om piratkopieringen. gullegutt bare lurte på hvor han fikk tak i det.

 

at du og dine kamerater spiller fotball og liker fifa, har vel ikke så mye med saken å gjøre. det fins sikkert mennesker som spiller fotball som liker PES også, så det sier liksom ikke så veldig mye om saken.

 

for meg så ser det ut som om du ikke har testet PES så veldig mye, og er skikkelig hardcore fifa, og prøver å finne på masse dårlige argumenter for hvorfor jeg bør velge fifa og ikke pes.

Lenke til kommentar

Du trenger ikke bruke flere utropstegn og spørsmålstegn for at jeg skal få med deg hva du skriver, det holder lenge med et av tegnene per setning.

 

Hvis du driter i det så skjønner jeg ikke hvorfor du spør, du motsier jo deg selv nå, og det er vel ikke så vanskelig å tenke seg hvordan han har fått tak i det?

 

Når det gjelder skuddene i PES er det ikke bare jeg som mener de er slappe, jeg kan jo quote en annen fra forum her.

 

skuddene virker litt pusslete (som i Fifa04)

 

Dette ble sagt tidligere i denne tråden.

 

På fifa kan du skyte like hardt stillestående som når du får en trillball..

 

Nei, du kan ikke gjøre dette i Fifa 2005, skyter hardere hvis du løper, spurter eller på volley enn hvis du står stille.

Lenke til kommentar
kan ikke si at du odex har kommet med så mye bra i denne tråden her. det er jo du som lager debatt om piratkopieringen. gullegutt bare lurte på hvor han fikk tak i det.

 

Gullegutts "luring" virket mer som en antakelse om at vedkommende har lastet ned spillet, derfor jeg kommenterte det, jeg har ingen intensjoner om å starte en debatt, som tidligere sagt.

 

at du og dine kamerater spiller fotball og liker fifa, har vel ikke så mye med saken å gjøre. det fins sikkert mennesker som spiller fotball som liker PES også, så det sier liksom ikke så veldig mye om saken.

 

Du har i rett i det, jeg ville bare påpeke et unntak til generelle regelen :)

 

for meg så ser det ut som om du ikke har testet PES så veldig mye, og er skikkelig hardcore fifa, og prøver å finne på masse dårlige argumenter for hvorfor jeg bør velge fifa og ikke pes.

 

Ok, så hyggelig at du setter pris på at folk tar seg tid til å svare på dine innlegg og prøve å hjelpe deg i å velge spill da.

Lenke til kommentar
Du trenger ikke bruke flere utropstegn og spørsmålstegn for at jeg skal få med deg hva du skriver, det holder lenge med et av tegnene per setning.

 

Hvis du driter i det så skjønner jeg ikke hvorfor du spør, du motsier jo deg selv nå, og det er vel ikke så vanskelig å tenke seg hvordan han har fått tak i det?

 

Når det gjelder skuddene i PES er det ikke bare jeg som mener de er slappe, jeg kan jo quote en annen fra forum her.

 

skuddene virker litt pusslete (som i Fifa04)

 

Dette ble sagt tidligere i denne tråden.

 

På fifa kan du skyte like hardt stillestående som når du får en trillball..

 

Nei, du kan ikke gjøre dette i Fifa 2005, skyter hardere hvis du løper, spurter eller på volley enn hvis du står stille.

Motsier jeg meg selv når jeg ikke bryr meg om folk priatkopierer og lurer på hvor han har fått det fra? Er du litt forvirret odex?

Lenke til kommentar

den som er mest usaklig er nok deg odex. personhets er vel drøy. hvor er hetsen?

 

setter pris på at folk hjelper meg med spill, men useriøse innlegg og usaklighet er jo ikke noe jeg liker. helt fra første innlegg her, så har du hatet pes. du sier at pes er noe tull, fifa er best. det sier litt om deg. ikke at du liker fifa, men at du tydeligvis har noe imot pes.

 

har som sagt så å si bestemt meg for å kjøpe fifa. begge spillene ser ut til å være like bra. lest flere anmeldelser og de ligger på det samme hele tida. får fifa en dårlig karakter et sted, så får pes et dårlig karakter et annet sted. så går i hop.

 

alle er så å si overrasket over fifa iår, og sier at spillet er mye mye bedre enn ifjor. dødt løp har det blitt, men fifa har lisensene som jeg vil ha og mulighet for online spilling. hadde PES hatt online, så hadde jeg nok gått for PES. men vil spille online etterhvert, så da blir valget ikke så vanskelig til slutt. men skal prøve å få testet PES i butikken før jeg kjøper, kan jo hende at jeg ombestemmer meg.

Lenke til kommentar
den som er mest usaklig er nok deg odex. personhets er vel drøy. hvor er hetsen?

 

setter pris på at folk hjelper meg med spill, men useriøse innlegg og usaklighet er jo ikke noe jeg liker. helt fra første innlegg her, så har du hatet pes. du sier at pes er noe tull, fifa er best. det sier litt om deg. ikke at du liker fifa, men at du tydeligvis har noe imot pes.

Men herregud da, du spurte om dette:

 

hva syns dere at jeg bør velge?

 

Hvordan er det da usaklig av meg å si meningen min om Fifa og om PES, ja, jeg har noe imot PES, og jeg har sagt hva jeg har imot det. Hvor er problemet? Du spurte jo etter meninger angående spillet, det er det jeg har gitt deg.

 

Hvis du tror det er noe fasitsvar på om Fifa eller PES er best så tar du feil, alt du kan få er meninger.

 

Nå kan du enten slutte å kverulere eller forlate dette forumet, eller du kan være takknemlig for at brukerne her svarer på trådene dine, hvis du ikke vil ha meninger og svar, så ikke spør etter dem.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...