Gå til innhold

Valgets kvaler (fifa 2005 vs PES 4)


duda

Anbefalte innlegg

har et lite problem nå, sitter å vurderer på hvilket spill jeg skal kjøpe av PES 4 og fifa 2005.

 

har alltid spilt fifa 2005, og syns årets utgave er mye mye bedre enn ifjor. de har lisenser og online spilling, noe som er bra.

 

aldri spilt eller prøvd PES, så har litt lyst til å teste det. har også hørt mye lovord om PES. det jeg syns er kjedelig er at PES ikke har riktig navn på alle spillere og klubb. et lite minus syns jeg. et annet minus er at de ikke har online spilling.

 

hva syns dere at jeg bør velge? har som sagt lyst til å teste ut PES. men vet at grafikk messig så er fifa foran, skal selvsagt ikke velge spill utifra grafikk, men fifa har også lisensene og onlinespilling som jeg har veldig lyst på. mest lyst på online egentlig.

 

jeg føler at det kanskje er flere som sliter med dette problemet, så litt hjelp fra folk som ikke sier "PES er best" og "fifa er best" er bra,

Endret av duda
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

svarer vel kanskje litt selv ja, men føler vel at jeg nevner mye bra om fifa, rett og slett fordi det er det eneste jeg har spilt. jeg vet liksom ikke så veldig mye om PES, med unntak av det jeg har lest og hørt. hadde vel også egentlig bestemt meg for fifa, men tenkte at jeg kanskje vil gi PES en liten sjanse.

Lenke til kommentar

vil egentlig høre erfaringer fra folk som har fifa 2005 og PES 4.

 

har lest anmeldelsene av fifa 2005 og PES 3, hos dagbladet og gamermix. hvor fifa fika fikk terningkast 5 av 6 hos dagbladet, og 9 av 10 hos gamermix. PES 4 fikk 5 hos dagbladet, mens de fikk bare 7,5 av 10 hos gamersmix. så er jo helt tydelig at fifa 2005 har blitt en mye mye bedre spill siden ifjor. akkurat nå så tror jeg faktisk at jeg igjen går for fifa 2005

Lenke til kommentar

ga litt f i actiontrip sin anmeldelse, siden de ikke har anmeldt PES.

hos eurogamer så fikk jo fifa 2005, 8 av 10, mens PES fikk 9 av 10. ble jo nevnt i artiklene at det var mange hos dem som likte fifa veldig godt.

 

føler fortsatt at det vipper mot fifa. liker at de har online, noe PES ikke har. som er veldig kjipt. er til ps2. teit at de bare har gjort at xbox har online.

Lenke til kommentar

hadde ps2 versjonen hatt online også, så hadde jeg gått for PES 4. helt klart.

i starten så har nok ikke online noe å si, men det er når jeg har blitt god og kjedet meg nok offline, at jeg syns online støtten kommer. blir litt annerledes å spille mot andre mennesker enn data og world class hele tiden. så er nok redd for at det blir fifa. selv om det kanskje ikke er noe å være redd for. 2 bra fotball spill iår, de har gjort jobben vanskelig for meg hvertfall.

Lenke til kommentar

Det viktigste i fotballspill(og alle andre spill) er gameplay, det syns hvertfall jeg. Så det hjelper lite å ha ekte navn hvis gameplayet er dårlig. Jeg har ikke spilt FIFA 05 men de andre FIFA spilla har gjort meg forbanna pga av elendig gameplay.

PES er mye mer realistisk, spesielt ballkontrollen er som natt og dag sammenlignet med FIFA. Grafikken på PES har også kommet seg og er på PES4 veldig bra. Det går også ann å spille online på PES4, hvertfall på Xbox.

 

Så jeg vil anbefale PES uten tvil, det er hvertfall det desidert beste fotballspillet jeg noen gang har spilt, FIFA kommer ikke engang på topp 5, og det mener jeg 100%!

Lenke til kommentar

for det første vet at det går an å spille online med PES, men det er bare på xbox, mens jeg skal ha på PS2. så da går det ikke. les 3-4 innlegg lengre opp så ser du at det er nevnt før.

 

selvfølgelig er gameplayet det viktigste. men som du sier så har ikke du prøvd fifa 2005, og det er mye bedre enn fjorårets versjon. fifa 2005 har ikke fått så dårlige anmeldelser, det samme kan si om PES 4. skal prøve å få testet PES 4 før jeg eventuelt kjøper fifa. kanskje jeg ombestemmer meg.

 

håper at gamer kommer med en anmeldelse av disse to spillene snart.

Lenke til kommentar

På PES3 var det et aktivt miljø som lagde oppdateringer til både ps2 og pc versjonen. Slik at en fikk rette navn på spillere og klubbene. I tillegg til oppdaterte spiller-stats og drakter, reklame osv osv.

Regner med dette blir gjort rimelig kjapt denne gang også.

Og da er iallefall ikke det noen grunn til å ikke kjøpe PES4.

---

Ser at på http://www.pesfan.com/bulletin/home.php har de allerede lagt ut en oppdatering.

Update your PES4 with all the correct players, kits & badges.

Lenke til kommentar

Trenger ikke moddet ps2, holder med en x-port :)

PESFAN PES4 V1 option file

 

This file has:-

 

95% Corrected player names

95% In game transfers completed

Club team Kits corrected and Sponsors added

International kits corrected

Club team squad numbers corrected

98% Duplicate players removed

Club team Starting line ups updated

All shop items unlocked (V1 shop items unlocked file only)

Classic squad player names corrected

80% Classic players available from the shop names corrected

 

 

This file is available in 2 versions, either with the shop Items locked or unlocked.

 

To use this file first unzip the file and save it to a suitable location.

Then load either the X-port or max Drive Software and import the file from the saved location.

Finally transfer the file to the PS2 memory card.

 

If you have any problems post in the thread in the editing section for further help.

 

Please remember this file has been created very quickly and will contain errors. Further versions will be released to correct these at a later date.

Lenke til kommentar

hva er x-port? :dontgetit:

 

er jo bra at det er noen som lager det. men riktige navn har ikke vært et problem hos meg. har sagt at det er positivt at det er ekte navn, men det påvirker ikke valget mitt så veldig. er som sagt gameplayen og videre spill.

 

som sagt så syne jeg at det egentlig er et ganske dødt løp mellom fifa og pes iår, begge har fått gode anmeldelser, og fifa har endelig fått et godt gameplay som gjør at de kan hamle opp med pes.

 

det at fifa har online, gjør nok at jeg velger fifa. rett og slett fordi jeg har en tendens til å gå fort lei når jeg spiller alene. da vil jeg gå online og spille mot andre. det er heller ikke så moro å drive å spille mot computeren hele tida, hvertfall når en har blitt flink.

 

men som sagt skal prøve å få testet spillet før jeg kjøper fifa. kan jo hende at jeg bestemmer meg i butikken og kjøper pes.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...