Gå til innhold

Kjøp av Veldig kraftig PC !


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Folk må da få lov til å bruke pengene sine på det de vil, og spør de om hjelp til det i forumet, har du ingen rett til å kalle de idiot. End of discussion, back to topic.

Kremt. Les hva jeg skrev. Jeg har ikke kalt forumbrukere for idioter. Jeg har sagt at når en (må vi anta) ikke-datakyndig person spør deg om hjelp til å sette sammen en PC til 25.000,- bør du definitivt forklare ham hvorfor dette neppe er god bruk av penger. Hva fyren så velger får være opp til ham.

Lenke til kommentar
hmm ny pc til 25k som ikke kan kjøre den nye windowsen... nee Gå for AMD du

Nå må jeg avsløre min grenseløse uvitenhet: Hvilken nye Windows, og hvorfor kan ikke maskinen han har satt opp kjøre den?

 

Jeg trodde ellers at det var omvendt: Problemer med AMD64 og SP2

 

Geir :)

 

P.S. To Raptorer er gøy! :!:

Kommer vel en 64 bit Windows versjon snart, som kun kan kjøres av 64 bit CPU'er. Tror rett og slett det bare er en 64 bit versjon av Windows XP, og den vil være mye kjappere enn den vi har nå ettersom det er 64 bit.

 

Ellers har jeg SP2 selv, på en AMD maskin, og har ingen problemer med det oppsettet.

et spørsmål til dette.

 

det går ann å bruke athlon 64 uten å kjøre den 64bits versionen av windows right?? selv om det selvfølgelig gir deg bedre ytelse.

Lenke til kommentar
kjøp 6800gt istedet for x800 pro...!

Kommer an på hva slags spill man spiller det, OpenGL(Doom3) eller DirectX(HL2)

For ørtende gang, slutt med den påstanden NÅ.

 

De to spillene representerer ikke OGL ytelse eller D3D ytelse på noen annen måte enn sine egne motorer.

 

Vil forøvrig anbefale deg et Socket939 oppsett for alle penga.

Lenke til kommentar
Jeg har satt opp en liste av komponenter, kan dere hjelpe meg å se om jeg har gjort noe feil  :thumbup:

Ja, du har gjort en feil. I stedet for å sette opp en liste med komponenter kan du fortelle vennen din (hvis han finnes, hvilket jeg betviler...) at han er en idiot hvis han legger 25000,- i en PC. Med mindre han trenger det til et eller annet spesielt (DAK, 3d-rendering, etc.), og i så tilfelle er oppsettet skivebom.

Det oppsettet var da ikke så dyrt. Mye av pengene går tross alt til deler, eksempelvis kabinett, psu og skjerm, som ikke går like så kjapt ned i verdi som cpu og minne. Ikke la din egen terskel for hva som er dyrt bestemme hvem som er "idiot" eller ikke, eller hva som er fornuftig eller ikke. Det er kanskje mer berettiget å bruke litt krutt på alle de yngre med relativt dårlig råd som bruker 4-5000 på et x800 kort som om 6 mnd. er utdatert og kan fås for halve prisen.

 

Jeg foreslår å gå for et LianLi-kabinett og et system bygget rundt et 925X Intel hovedkort (jeg har selv Asus P5AD2 Premium).

Lenke til kommentar
Folk må da få lov til å bruke pengene sine på det de vil, og spør de om hjelp til det i forumet, har du ingen rett til å kalle de idiot. End of discussion, back to topic.

Kremt. Les hva jeg skrev. Jeg har ikke kalt forumbrukere for idioter. Jeg har sagt at når en (må vi anta) ikke-datakyndig person spør deg om hjelp til å sette sammen en PC til 25.000,- bør du definitivt forklare ham hvorfor dette neppe er god bruk av penger. Hva fyren så velger får være opp til ham.

Enig. Folk som kan lite om data vet heller ikke hvor mye (lite) de må betale for en helt kurant PC. Har selv vært borti folk som skulle ha en word-og-internett-PC og som trodde de måtte bruke minst 15 - 20 tusen for å få en brukbar PC

Lenke til kommentar

Ja, men man behøver ikke kalle vennen for en "idiot" fordi han ikke har nok peiling til å vite at man ikke må bruke så mye penger på en datamaskin. Det går an å uttrykke seg i mildere ordlag.

 

Off topic : "Idiot" er faktisk, fra gammelt av, en person som ikke har greie på politikk... og DET kan det jo hende han har, selv om han ikke har peiling på data :)

Lenke til kommentar
pentium :nei:

Ser du er ny, så jeg vil anbefale deg en ting før du fortsetter å bruke forumet. Les retningslinjene, som du forpliktet deg til å gjøre når du ble medlem. Kommer du med flere slike utsagn, uten å begrunne hvorfor, får du advarsel. Slik du har skrevet det nå, fremstår du bare som umoden og useriøs. Spam kaller vi slikt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...