Gå til innhold

Cpu flaskehals ? ( 6800LE )


Vizla

Anbefalte innlegg

Jeg fikk et 6800LE kort i går. Fikk totalt 15 pipes ( 1 ødelagt ) og 4 vertex shaders. Klokket det litt, så lekte meg i bla. 3dmark 03, og etterhvert prøvde jeg doom 3.. I 3dmark03 er cpuusage mellom 20-40% på det meste. I doom3 er det konstant 100%.. Derimot, når jeg kjører farcry ( high quality ), så kjører jeg 30-50fps, og fra 20-40% usage på det meste...

 

Jeg ble litt urolig når jeg så cpu usage under doom 3 testing.. er dette bare den berømte buggete doom 3, eller blir cpu'en en fin flaskehals under doom 3? (noen som vet da om jeg vil få samme problem i HL2 ? )

Endret av Vizla
Lenke til kommentar
  • 1 år senere...
Videoannonse
Annonse
Jeg fikk et 6800LE kort i går. Fikk totalt 15 pipes ( 1 ødelagt ) og 4 vertex shaders. Klokket det litt, så lekte meg i bla. 3dmark 03, og etterhvert prøvde jeg doom 3.. I 3dmark03 er cpuusage mellom 20-40% på det meste. I doom3 er det konstant 100%.. Derimot, når jeg kjører farcry ( high quality ), så kjører jeg 30-50fps, og fra 20-40% usage på det meste...

 

Jeg ble litt urolig når jeg så cpu usage under doom 3 testing.. er dette bare den berømte buggete doom 3, eller blir cpu'en en fin flaskehals under doom 3? (noen som vet da om jeg vil få samme problem i HL2 ? )

2956546[/snapback]

 

fortell hva cpu du har i det minste, har du ikke over amd 3000 eller p4 3.0 så tror jeg det blir nok flaskehals. fra 8/3 til 300/700 til 16/6 430/900 har jeg hørt er mulig. Iallefall oc din cpu 10%, helt uskadeligt etter det kan det blir problemer. Så test.

 

Jeg drømte jeg hadde artifacts I natt, artifacts i drømmen lolz

Lenke til kommentar

Hvis ikke cpu usage er på 100% er noe galt. Den skal gjerne yte 100% uansett, slik at den presser opp fpsen en eller to fps. Cpu skal vell egentlig jobbe så hard den kan uansett om det er noen flaskehals. Hvis du har under 2,5ghz intel pentium 4 vil nok cpu flaskehals begynne å bli et lite problem.

Det kommer også svært mye ann på spillet om cpuen er flaskehals. I Doom3 vil jeg nok tro at skjermkortet er flaskehalsen.

Har selv 3500+ og 2*6800U i SLI og synes ikke cpu er noen særlig falskehals.

Lenke til kommentar
Hvis ikke cpu usage er på 100% er noe galt. Den skal gjerne yte 100% uansett

 

altså, en cpu kan vel yte 100% selv om den ikke har usage på 100% ?

"at den ikke kan gi mer" i enkelte spill f.eks..

5517432[/snapback]

 

høres merkelig ut. Mente også at cpu usage burde stå på 100%, selv om f.eks i spill som fear der prossesoren min ikke har så mye og si så går den på 100% uansett. (litt dårlig eksempel).

I shader testene på 3dmark06 vil også cpu gå på 100% selv om testen er helt skejrmkort basert og skjermkortet er en svært flaskehals.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...