Gå til innhold

Mistet BIOSpassord til laptopen min!


LuciFear

Anbefalte innlegg

Topic sier vel det meste! Er forresten en Phoenix BIOS, jeg har prøvd alle passord jeg finner på nettet, men er like langt. Regner med at løsningen blir å resette CMOS-brikken. Må jeg åpne hele pcen for å finne den på denne laptopen, eller er det en enklere måte? Alle tips mottas med stor takk :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Topic sier vel det meste! Er forresten en Phoenix BIOS, jeg har prøvd alle passord jeg finner på nettet, men er like langt. Regner med at løsningen blir å resette CMOS-brikken. Må jeg åpne hele pcen for å finne den på denne laptopen, eller er det en enklere måte? Alle tips mottas med stor takk :)

Det sto ingenting om dette i manualen din?

Er forresten alltid en fordel om de som spør om hjelp sier spesifikt hvilken maskin/produkt det dreier seg om. Er mange maskiner i den serien der...

 

Hilsen ponke

Lenke til kommentar
må da være en raskere måte??? sikker på at du ikke kommer til bios batteriet??? sjekk under ram brikker feks...

Hmmm... Det er ikke mye vits i et passord hvis det forsvinner når du tar ut batteriet er det? her er en kommentar fra nettet:

 

While this works well with desktop PCs, notebooks and laptops employ slightly different methods of storing the BIOS password. In most cases, like 99% of the time, you will not be able to reset a forgotten BIOS password by this, or any other user accessible method. Since notebooks are easily stolen, manufacturers have evolved their security measures significantly to help you protect your data, and investment. Look for PCstats Guide to preventing data theft from a stolen laptop soon... In the mean time, when it comes to resetting a BIOS-level password on a notebook, usually the only option available is to send the entire notebook back to the manufacturer for support.

 

Link: Beginners Guides: Forgotten Passwords & Recovery Methods

 

Geir :)

Lenke til kommentar
Topic sier vel det meste! Er forresten en Phoenix BIOS, jeg har prøvd alle passord jeg finner på nettet, men er like langt. Regner med at løsningen blir å resette CMOS-brikken. Må jeg åpne hele pcen for å finne den på denne laptopen, eller er det en enklere måte? Alle tips mottas med stor takk :)

Det sto ingenting om dette i manualen din?

Er forresten alltid en fordel om de som spør om hjelp sier spesifikt hvilken maskin/produkt det dreier seg om. Er mange maskiner i den serien der...

 

Hilsen ponke

Det stod helt sikkert noe om dette i manualen. Men hvor er den? Jo, som et .pdfdokument på pcen.. Irriterende? Bittelitt. Når det gjelder det andre punktet ditt, så tror jeg du tar feil. Jeg vil anta at alle Amilo er bygd over samme lest, og dermed ser nogenlunde like ut.

 

må da være en raskere måte??? sikker på at du ikke kommer til bios batteriet??? sjekk under ram brikker feks...

 

Har sjekket der, men så ingenting som kunne se ut som et batteri :(

 

Hei! Du kan prøve å resete bios ved å holde inn Insert knappen mens du slår på pcen. Dette fungerer på stasjonære pcer jeg har vært bort i før.

 

Dette høres rett og slett for lettvint ut. Kan sikkert prøve, men har liten tro på det!

 

 

må da være en raskere måte??? sikker på at du ikke kommer til bios batteriet??? sjekk under ram brikker feks...

Hmmm... Det er ikke mye vits i et passord hvis det forsvinner når du tar ut batteriet er det? her er en kommentar fra nettet:

 

While this works well with desktop PCs, notebooks and laptops employ slightly different methods of storing the BIOS password. In most cases, like 99% of the time, you will not be able to reset a forgotten BIOS password by this, or any other user accessible method. Since notebooks are easily stolen, manufacturers have evolved their security measures significantly to help you protect your data, and investment. Look for PCstats Guide to preventing data theft from a stolen laptop soon... In the mean time, when it comes to resetting a BIOS-level password on a notebook, usually the only option available is to send the entire notebook back to the manufacturer for support.

 

Link: Beginners Guides: Forgotten Passwords & Recovery Methods

 

Da er det altså ingen vits i å prøve å resette BIOS da.. Virker som om det her kan bli en dyr affære! :(

Lenke til kommentar
Topic sier vel det meste! Er forresten en Phoenix BIOS, jeg har prøvd alle passord jeg finner på nettet, men er like langt. Regner med at løsningen blir å resette CMOS-brikken. Må jeg åpne hele pcen for å finne den på denne laptopen, eller er det en enklere måte? Alle tips mottas med stor takk :)

Hallo. Stikk innom http://www.ultimatebootcd.com/, der ligger det program som vistnok skal finne bios passord. Har ikke prøvd det selv, men er sikkert verdt et forsøk :cool:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...