Mofo Skrevet 24. oktober 2004 Forfatter Rapporter Del Skrevet 24. oktober 2004 Takker for alle svarere. Skal teste alle forskjellige løsningsforslagene - en del er allerede gjort! Så er det bare å håpe på at alt fungerer fint etterpå... Lenke til kommentar
Mofo Skrevet 24. oktober 2004 Forfatter Rapporter Del Skrevet 24. oktober 2004 Har testet alt som dere har sagt... ingenting fungerer... faller inn om ut av internett som en jojo Finnes det en fix for dette? Har oppdatert til firmware 2.50 på min Dlink DI-624 Hw/C Kan det være noe med catch??? Lenke til kommentar
Slonken Skrevet 24. oktober 2004 Rapporter Del Skrevet 24. oktober 2004 kan være et longshot men har du et trådløs tv signal sender og mottager hos deg? De kan gjøre wlan ustabilt eller blokke totalt. Lenke til kommentar
Kahuna Skrevet 24. oktober 2004 Rapporter Del Skrevet 24. oktober 2004 Etter flere måneder med irritasjon tror jeg at mitt trådløs-oppsett(fra SMC) endelig oppfører seg. Det har ihvertfall hvert stabilt i over 2 timer nå Problemet var dette: Jeg hadde siste versjon av firmware, drivere, XP-oppdateringer osv. men forbindelsen gikk fortsatt opp og ned som en jo-jo. Siden det faktisk fungerte bra på den gamle kassa(død nå) så gikk jeg ut fra at det faktisk ikke var noe galt med kort/drivere osv. Bare at jeg har gjort noe 'rart' et eller annet sted i oppsettet. I dag gjorde jeg noe som faktisk ser ut til å fungere. (Jeg har norsk winxp med sp2, siste versjon av drivere og firmware, jeg bruker skjult SSID og 128bit WEP.) Jeg fant krysset 'bruk windows til å konfigurere innstillinger for trådløst nettverk'. Det er dette krysset du bruker for å kontrollere hvorvidt 'Wireless Zero Configuration', servicen med samme navn skal du la stå på. Jeg lot windows ta kontroll over kortet, noe som ikke uventet førte til full stopp. Etter å ha lekt med instillingene en stund uten å få kontakt(jeg slo blant annet av '802.11x autentisering' etter et tips jeg hadde lest i et annet forum, antagelig et villspor) så slo jeg av windows kontroll av kortet igjen. Fortsatt ikke kontakt, da av- og reinstallerte jeg kontrollprogrammet for det trådløse korte, fortsatt ikke kontakt, reboot, plutselig fungerte alt Oppsummering og teori Fjern kontrollprogram fra kortprodusent, slå på windowskontroll av kortet, slå av windowskontroll av kortet, reinstaller kontrollprogram fra kortprodusent. Reboot etter ønske Jeg tror det som gjorde susen var å først skru på, så skru av 'bruk windows til å konfigurere innstillinger for trådløst nettverk'. Det virket alltid som om windows 'blandet seg' selv om jeg hadde krysset av at den ikke skulle gjøre det. Ved å starte og stoppe denne funksjonen får du systemet til å huske hva det egentlig skal drive med. Dette løste i allefall mitt problem @Mofo, har du prøvd å koble deg til direkte med en TP-kabel? Lenke til kommentar
loe.per Skrevet 25. oktober 2004 Rapporter Del Skrevet 25. oktober 2004 Ny bruker. Dette er bare en test, siden jeg kun fikk forhåndsvisning av melding, men ikke fikk sendt den. Lenke til kommentar
loe.per Skrevet 25. oktober 2004 Rapporter Del Skrevet 25. oktober 2004 Bip, bip! Ad falle ut ved trådløst nettverk: Jeg er oppkoplet til bredband v.h.a. Cisco 350 client adapter.(nettverkskort) Aksesspunktet står på den andre siden av en fjord,- ca. 4 km. Etter å ha fått store problemer ved bruk av IP-telefon, begynte jeg å sjekke installasjonen av kortet som var gjort på en desktop med Xp av internettleverandøren Resultat: Eldgammel firmware var installert. Hentet ny firmware fra Cisco.com, noe som eleiminerte en god del av de bugs som den gamle firmwaren hadde. Xp`en har windows configurering av trådløst. Dette skapte bare trøbbel. Fjernet denne muligheten ved bl.a. å slå av Zero config. Avistallerte hele programmet. Slo omstart. Installerte på nytt, men ikke via installasjonsguiden i windows, men via setup-fila i den unzippede fila fra Cisco. Resultat: Faller ikke lengre ut, selv om jeg ser at denne scanninga ikke har opphørt, skaper en del støy,- men systemet bryr seg ikke lengre om det. Forøvrig: Trådløst oppkopling via 2,4Ghz-båndet og med 802.1x protokoll = hakkete samtale med IP-telefon. Kan tidvis være helt OK, men systemet plages med interference og må sende datapakkene så mange ganger om igjen at ping-tidene blir alt for lange. Lenke til kommentar
lkltol Skrevet 26. oktober 2004 Rapporter Del Skrevet 26. oktober 2004 har samme problem selv. var i kontakt med dlink support, hvor de mente at det var noe galt med routeren. Så dette er vel sikkert en garantisak. Har du enabled "daylight saving time"? Dette kan hjelpe. Ligger inne på tools/time. Lenke til kommentar
TheFanatic Skrevet 26. oktober 2004 Rapporter Del Skrevet 26. oktober 2004 Sliter også med dette problemet med telenor adsl og d-link DI-624. Kommer "cable unplugged" av og til og så sliter den med og koble til igjen. KObler av og til på igjebn, men jeg må da vente en stund før internett funker. Dette skjer også på maskinen som er koblet til ruteren med kabel... Har prøvd det meste som står både på d-link suppert og her på forumet. Slå av superG, resette ruteren, sette ned hastigheten på nettverkskortet til 10Mbps, både med og uten SP2, oppgradere firmware, etc. Blir vel nødt til å levere den inn og prøve en ny en... Internett fungerer fint når jeg kobler den bort, og kobler pc'en rett i adsl-modemet. Noen andre som har peiling? Leste noe om å prøve statisk DHCP, men er ikke sikker på om det hjelper og hvordan det gjøres. Lenke til kommentar
Mofo Skrevet 26. oktober 2004 Forfatter Rapporter Del Skrevet 26. oktober 2004 Ser ut som om alle sliter med D-link 624!?!?!?! Jeg er for tiden koblet til d-linken min ("selvsagt" en 624) med kabel - og har akkurat samme probelemt som TheFanatic... og siden det ikke ser ut til at noenting hjelper, er det vel bare å skifte til et annet merke? Lenke til kommentar
TheFanatic Skrevet 27. oktober 2004 Rapporter Del Skrevet 27. oktober 2004 hmm... skrudde på daylight savings time, har funka feilfritt i en time nå. Kan det være et så banalt problem? Hvorfor er ikke det fikset i nyere firmware i så fall? Lenke til kommentar
Lundig Skrevet 28. oktober 2004 Rapporter Del Skrevet 28. oktober 2004 Når jeg skal laste ned den nyeste firmwaren til min D-Link 604 får jeg ikke opp noen som hører til min router. Får opp 2 stk, ingen av de er den jeg har.. hjelp! Lenke til kommentar
Mofo Skrevet 28. oktober 2004 Forfatter Rapporter Del Skrevet 28. oktober 2004 Ser ut som det bare er problemer med D-link... ikke bare med DI-624, men andre modeller også?!?!?!? Lenke til kommentar
TheFanatic Skrevet 29. oktober 2004 Rapporter Del Skrevet 29. oktober 2004 Når jeg skal laste ned den nyeste firmwaren til min D-Link 604 får jeg ikke opp noen som hører til min router. Får opp 2 stk, ingen av de er den jeg har.. hjelp! Ligger her, tror jeg: http://www.dlink.no/support/supportdatabas.asp Lenke til kommentar
Mofo Skrevet 29. oktober 2004 Forfatter Rapporter Del Skrevet 29. oktober 2004 Fant omsider noe som kanskje kan være løsningen på problemet med at D-linken hele tiden rebooter... hentet fra D-link sin support-side: Router rebooting itself You may be experiencing trouble with a feature known as UPnP. This feature allows Windows XP and Me machines to remotely open necessary ports for Internet Applications. You may try disabling UPnP (on the router as well as your computers) to see if this cures your reset woes. Log into the web-based configuration, access the Tools page, then the Misc. button. Choose the disabled button next to UPnP. Click Apply. You should no longer experience the frequent resets. Vet ikke om det virker eller ikke - men det er iallefall verdt et forsøk! Lenke til kommentar
Mofo Skrevet 31. oktober 2004 Forfatter Rapporter Del Skrevet 31. oktober 2004 ser ikke ut som det virker heller Lenke til kommentar
AliBengali Skrevet 1. november 2004 Rapporter Del Skrevet 1. november 2004 Samme problem med min DI-624. Fungerer dersom jeg benytter SuperG uten turbo (54mbit) men straks jeg enabler turboen (108mbit) så detter jeg ut hele tiden. Må ta ut strømmen fra routeren for å få den opp å gå igjen. Noen som har funnet en løsning?? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå