Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Jeg har nå kjøpt meg NOD32 og alt er installert. Men hvis dette programmet liksom er så bra så hvorfro kan det ikke gjøre en dritt med virus som kommer inn på maskinen. Hver bidge gang det kommer opp varsel om at det er et virus så står det no slikt:

AMON kan ikke slette denne ..bla..bla....

 

Det jeg gjør da er å Slette. Er dette riktig? Og hva er Quaraetin? (feil skrivi) Trodde NOD32 sku være så bra jeg. Gjør jo ikke en shit. Skal det være sånn?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvis du får virus så ofte at det er et problem å måtte trykke "Delete", da bør du VIRKELIG tenke over nettvanene dine!

 

Er det bedre med et virusprogram som ikke gir beskjed når du har virus(fordi det ikke finner det...)? Prøv Norton du!

 

Tviler egentlig på at det gjør noe å slette et virus, kan selvfølgelig hende at det har infisert en systemfil eller.no, men du har da alltids backup...

Lenke til kommentar

Er ikke dumt at det finner virus. Sier ikke det. men det er dumt at det alltid står at det ikke kan gjøre noe med det. De siste dagene har jeg vært på internett til sammen i en time og jeg har knapt vært på en internettside. Bare registert forskjellige spill og sånn. Så jeg tviler på at det er nettvanene mine det er noe galt med.

Men hva betyr Quarentin?

Lenke til kommentar

Quarantine betyr at viruset blir lagt i karantene, det får ikke tilgang til å gjøre noe som helst og vil da være uskadeliggjort. Eneste gangen jeg kan se noe grunn til å gjøre det er hvis du er usikker på om det er et virus, da vil du få mulighet til "sette det fri" senere.

 

Er ikke helt sikker, men tror det ikke er noe som helst poeng i å "rense" et virus, det måtte i så tilfelle være hvis det var en infisert systemfil eller.no.

Lenke til kommentar

Om et virus infiserer en annen fil så er rensing selvfølgelig å foretrekke fremfor sletting da den infiserte fila trolig hadde en eller annen funksjon før den ble infisert.

Om derimot viruset har en egen fil, at det ikke har infisert en eksisterende fil så er sletting logisk, ettersom filen ble laget av viruset og ikke inneholder noe nyttig.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...