Gå til innhold

Pakker? vil ha mb!


Anbefalte innlegg

Før så har alltid windows vist hvor mye som er overført i form av mb og kb og byt - men så plutselig etter å ha instalert sp2(kanskje før også) så begynte den å vise denne informasjon i form av "pakker". har sett dette på andre datamaskiner også, men det gir no sense. 4 millioner pakker - hvor mye er det...? og upload er like stor som download i form av pakker?

 

jeg vil ha MB og KB tilbake!!!! hvordan?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det som er enda mer merkelig er at jeg i går laste ned ca. 3 GB - og det viste 4.6 millioner pakker. I dag har jeg bare surfet i 1 time og den viser 2 millioner pakker.

 

dessuten viser upload 4 millioner pakker... det hadde den i går også - etter at jeg hadde lastet opp mange hundre megabyte og surfet i flere timer.

 

 

 

den viste byte når jeg hadde tråløst adsl for et halvt år dien. og den viser byte på en annen pc jeg bruker på jobben...

Lenke til kommentar

takk for tipset... men helst ville jeg nåkk ahtt det innebygd i windows..

 

poenget for meg er egentli å sjekke gjennomsnittet om jeg laster ned over en periode bare for å ha oversikt over ytelsen, eller teste ut hvor my jeg klan laste ned før pc'n klikker.

 

det er jo bare snakk om en detalj, men antall byte sier jo mye mer enn antall pakker... irriterende bare

Lenke til kommentar
takk for tipset... men helst ville jeg nåkk ahtt det innebygd i windows..

 

poenget for meg er egentli å sjekke gjennomsnittet om jeg laster ned over en periode bare for å ha oversikt over ytelsen, eller teste ut hvor my jeg klan laste ned før pc'n klikker.

 

det er jo bare snakk om en detalj, men antall byte sier jo mye mer enn antall pakker... irriterende bare

Vel, det er ikke innebygd i windows, så tough luck.

 

Hvis du bare skal skjekke ytelsen på linja er speedometeret på itavisen.no et bedre og mer riktig alternativ. Hvis du vil se hvor mye du faktisk laster ned bare for en periode er det jo bare å teste dumeter i 30 dager. Det er gratis. Tror ikke pc'en din "klikker" fordi du laster ned for mye. Det er jo i tilfelle fordi harddisken din er full og det er jo ikke så vanskelig å følge med på..

Lenke til kommentar
Tror ikke pc'en din "klikker" fordi du laster ned for mye.

 

Daaah - ekke dum heller :!:

 

synes det er morro å følge med... sette datan på nedlasting en natt og så se hvor mye den har lastet ned... regne gjennomsnittsfart osv. mye enklere enne med pakker, og derfor som sagt, bare et irriterende ting.

 

Har 2 kort i PC'n her, den ene viser Packets, mens den andre viser bytes.

 

Det var det på jobbens og(eller et kort og en "bro" hva nå den gjør der vet jeg ikke), og der var det det samma... men det trenger da ikek være pakker? har så å si alltid før operert med bytes... :nei:

Lenke til kommentar

Jeg får også packets i windows xp...

 

Her en en liten beskrivelse av packets for de som ikke vet hva det er:

Packets are simple, they are merely a length of bits of data which tell something to the server or client something. They're basically the method of communication between comps.
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...