Gå til innhold

Hvordan få lav nok spenning til LED's?


z1Ob

Anbefalte innlegg

Jeg har tenkt og kjøpe meg en del LED's (ikka akkuratt de..) og ha rundt omkring i pc'n, men alle LEDene er fra 1.2v til 5v. Derfor lurer jeg på hvordan man får spenningen så lav når kontaktene i pc'n leverer 12v? :hmm: (btw. noen som vet hvor man får kjøpt plexiglass?)

 

Takker for svar :thumbup:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hadde egentelig tenkt og kjøpe noen på clasohlson, fordi det er så mye billigere, så jeg vet ikke om det funker :hm:

 

Tenkte på disse :) (pulserende\blinkende rød, 5v øverst på siden..). Virker det hvis jeg setter denne (spenningsregulatoren på 5v ut)nærmest strømen og LED'n lengre ut?

Endret av z1Ob
Lenke til kommentar

Har tenkt og borre hull i kabbiset og sette ledsene opp i et mønster el. no eller bare bruke de som belysning og eventuelt bruke noen på mopeden :D , men kan jeg ha en seriekobling av leds på en strømledning eller må jeg legge opp 1 ledning til hver LED?

 

Takker igjen for rask respons :thumbup::D

Endret av z1Ob
Lenke til kommentar

dette er ikke noe problem gutta, :thumbup: det er bare å koble på.. jeg har selv sånne led`s som du har link av, bare koble de rett på med 4pinsen så går alt greit!

 

plexiglass får du nesten overalt hvor de selger vanelige ruter, men hvis du har metall-sidedør er det et ******** å få bra hull, bruk dremel i så fallo... :D

 

 

PS: de Led`sa er ikke noe serlig bra! ikke de i UV vertefall, bedre med Uv kalkatode :thumbup:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...