Gå til innhold

Service på konika Minolta kamera kjøpt i utlandet


Anbefalte innlegg

Kjøpte et kamera i berlin tidligere i år (Konika Minolta Dimage Z2) og har nå fått litt problemer med det. Etter å ha kontaktet Konika Minolta support ble jeg anbefalt å kontakte PQB for servicei Norge, men det viser seg at de kun supporter kameraer hvis de er kjøpt i Norge. de tilbød selvfølgelig å reparere det hvis jeg selv betalte for det... Kontaktet så Konika Support igjen, og de ble overrasket over dette, merkelig.... trodde de kjente til slike ting... Har ikke fått noe klart svar av dem enda, muligens mulighet for å sende det til Sverige da de har international support, men det spørs om det hjelper da jeg ikke bor i Sverige...

 

Er det noen som har erfaringer med support fra Konika Minolta og som kjenner til hvordan man kan få support selv om man ikke bor i landet der kameraet er kjøpt?

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Videoannonse
Annonse

Hei! Tror ikke det er helt rettfram å få gratis hjelp på Konicaminolta kjøpt i utlandet nei.. Det var i alle fall ikke helt enkelt sist jeg var borti det. (den gang var det bare Minolta,)

Jeg ville prøvd Apex fotoservice, de hadde support på Minolta en gang, og det er jo stort sett samme ulla.. Jeg finner det uansett merkelig at Konica henviser deg en plass som ikke kan hjelpe deg.

Apex er helt sikkert i allefall behjelpelig med å sende kamera til Tyskland for deg..

Det er vel noen ganger ulemper med å ikke kjøpe i Norge.

 

Apex Fotoservice AS Storg. 51 0182 Oslo.... 22 36 81 10

- Telefaks................................. 22 36 81 11

 

Øyvind

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Her er resultatet av min erfaring...

 

Etter mye frem og tilbake fikk jeg til slutt avklart Norge (PQB) ikke supporterer kameraer kjøpt i utlandet (alle parter jeg har snakket med påstår dette skyldes at Norge er utenfor EU) :(

 

Sveriges support kunne fikse kamereaet, men vil ikke returnere det til Norge pga av Toll og administrasjons problemer. Eneste mulighet her var at de sendte kameraet til noen i Sverige, som deretter sendte det til meg eller at jeg hentet det selv... :cry:

 

Tok så kontakt med Apex Foto service, endelig noen som var positive, men ikke så rart kanskje da de ser for seg en potensiell kunde :thumbup: . De var litt usikker på hva de tillot selv, men mente de kunne tilby å sende kameraet til Tyskland for garanti reparasjon, men at det kom til å koste meg ca 800 kroner i fraktkostnader... + at det ville ta flere uker... :hmm: I etterkant kom de også på at kvittering ikke er nok for å få verdensgaranti, må man ha stemplet garantikortet som ligger innpakket i kamaesken (Dette opplyste butikken selvfølgelig ikke noe om + at for å få tilbake momsen (taxfree kjøp) når jeg forlot landet må kameraet fremdeles være innpakket...) :mad: .

 

Jeg ga opp, og ba dem om å reparere kameraet. Da fikk jeg det gjort på ca. en uke + at jeg får garanti i Norge de neste 6 månedene :D . Ulempen er selvfølgelig kostnadene, delen de skiftet kostet 40 kroner, men med arbeidskostnader ble summen over 1300 kroner :thumbdown: . Dyrt men fikk ialleall reparert kameraet med god service... :w00t:

 

Så for å oppsummere min erfaring.

IKKE kjøp Konika Minolta kameraer i Utlandet, supporten er elendig både fra PQB og fra det tekniske service senteret. Ingen av dem aner hva de snakker om, var i kontakt med flere personer fra begge enhetene og alle ga forskjellig tilbakemelding. Eneste positive var Apex Fotoservice, de utførte reparasjonen raskt og ga god service (kanskje ikke så rart da de fikk godt betalt for jobben).

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...