Gå til innhold

Beste ratt og pedal til bilspill pc


Anbefalte innlegg

Skal ha ratt og pedaler men bør ikke koste mer enn tusen kroner.

Noen som har personlig erfaring/ kjøpt ratt og pedar som de synes er bra.

Er det noen fordel med forcefeedback?

Hva med dødgang på rattet noe som har opplevd dette.

Er det slik at noen pedaler er styrt av hvor hardt eller raskt du trykker på pedalen,

eller er det bare av/på.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Logitech MOMO Racing Force - Av ratt til salgs pr. i dag vil jeg gå så langt som å si, ingen over - ingen ved siden...

 

Det er separate axer for analog gass og brems. Jo mer du trykker pedalen i bånn, jo mer gasser/bremser du. Du har rally gir på siden og formel 1 gir bak rattet i tillegg til en av markedets beste Force Feedback teknologier.

 

Rattet oser av kvalitet og sitter godt i hendene. Pedalene er store og fine med platå for å unnga at de sklir bortover gulvet...

 

Prisen er jo ikke avskrekkende heller. Har du penger så ville jeg absolutt gått for dette.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Ikke noe å lure på nei! Momo rattet gir deg garantert en helt ny opplevelse av bilspill, og som Desdichado sier er det mildt sagt inponerende force feedback fungsjon i det rattet.

 

Sammen med F1 challange, Rhichard Burns, eller tidlige versioner av collin mc rae, kan du virklig kjenne i rattet når du er helt på grensen til å skli.

 

Og med riktig spill til drar det skikkelig godt i rattet også.

 

Ikke kjøp noe sånn billig skvip-ratt, selv var jeg nær å gjøre det, men klarte å kjøpe feil (til playstation) og måtte bytte, butikken hadde ikke noe billigere til pc inne...

 

Har ikke angret et sekund på det! :w00t:

Lenke til kommentar
Regner med alle som sier MOMO Racing har prøvd Driving Force Pro også? Hvis ikke burde dere gjøre det før dere kommer med bombastiske utsagn. ;)

Hmmf...må man prøve alle ratt i verden før man kan komme med en anbefaling?

 

jeg har ikke prøvd Driving Force Pro nei, men jeg har et momo-ratt som er konge.

 

 

men..ok...jeg er enig med at man ikke bør være for bombastisk nei...

Lenke til kommentar
Hmmf...må man prøve alle ratt i verden før man kan komme med en anbefaling?

Neida, ville bare poengtere at det ikke var en selvfølge at det var MOMO som var riktig valg selv om "alle" sier det her nå. For om ingen har prøvd Driving Force Pro er det jo ikke så rart de ikke anbefaler det. ;)

 

Jeg har begge og foretrekker som sagt også MOMO Racing til PC, men begge bør nok vurderes. :)

Lenke til kommentar
Aasgaard Skrevet 15/10/2004 : 18:05

Selv om MOMO Racing er et strålende ratt er det dumt å ikke vurdere Logitech Driving Force Pro også. Regner med alle som sier MOMO Racing har prøvd Driving Force Pro også? Hvis ikke burde dere gjøre det før dere kommer med bombastiske utsagn. 

 

He he., er i prinsippet helt ening med deg, og det ble kanskje vel mye skryt av akkurat momo racing i denne tråden.

 

Det jeg for min del forsøker å formidle til trådstarter er at ja, det er vits i force feedback.

Og han spør jo om det er noen som har kjøpt, og har erfaringer med ratt...

 

Nå er det ikke sikkert momo er "verdens beste" ratt, men det virker jo som de fleste som har det, er svært fornøyd med det, så å anbefale det som et godt kjøp ser ikke jeg noe galt i.

 

Hardware-messig ser jeg ikke at det er så mange andre ratt som er bedre i samme prisklasse, men heller ikke jeg har jo prøvd "alle"

 

Men jeg har prøvd noen, og må rett og slett si meg uenig i testen i din link der det står at force feedback stort sett virker likt på alle ratt, mulig det er riktig på spill som ikke har så nyansert force feedback (som desverre jo er de fleste).

 

Har prøvd noen rimligere og eldre ratt og syns virkelig ikke det var det samme som momo racing når det gjelder force feedback- feeling... :innocent:

Lenke til kommentar
Men jeg har prøvd noen, og må rett og slett si meg uenig i testen i din link der det står at force feedback stort sett virker likt på alle ratt, mulig det er riktig på spill som ikke har så nyansert force feedback (som desverre jo er de fleste).

 

Har prøvd noen rimligere og eldre ratt og syns virkelig ikke  det var det samme som momo racing når det gjelder force feedback- feeling... :innocent:

Må si meg enig i at det kan være stor forskjell på de ulike FF-opplevelsene i ratt, ja. Var nok omtalen av MOMO Racing du siktet til. Den er det ikke jeg som har skrevet, men jeg har rattet, og det tror jeg omtalen av Logitech Driving Force Pro gjenspeiler, da jeg der blant annet sammenligner litt med dette (på tross av at Driving Force Pro egentlig er et PS2-ratt).

Lenke til kommentar

Hva ligger prisen på driving force pro? Genialt at det kan brukes både på pc og ps2...hva er egentlig forskjellen på momo og force pro da aasgaard?

 

EDIT: fant prisen på komplett, 1045,- Dog står det at det KUN kan brukes til ps2???

Endret av Cera
Lenke til kommentar
Hva ligger prisen på driving force pro? Genialt at det kan brukes både på pc og ps2...hva er egentlig forskjellen på momo og force pro da aasgaard?

Prisen ligger på rundt 1050,- (det er vel omtrent som MOMO Racing). Foreslår at du leser omtalen av det, men kort fortalt: Det har langt større svingradius enn MOMO Racing, og kan brukes på både PC (uoffisielt) og PS2. MOMO Racing føles på den annen side litt kraftigere og kanskje litt mer solid (ikke at Logitech Driving Force Pro på noen måte føles usolid).

Lenke til kommentar

:p Ta det med ro Aasgaard..mente ikke å beskylde deg for noe ifht testen,

Det jeg får ut av den, er at det er nogenlude like ratt, men jeg syns jo momo SER et snev mer solid ut, som du også nevner.

 

Hva er din erfaring med dette med 200 grader sving?

 

Akkurat det punktet, og playstation kopatibel (for de det er interessangt for) virker jo som en forbedring ifht momo.

 

Men blir det til at man svinger så mye noen gang, annet enn når man da skal ut av grøfta evnt..?

Lenke til kommentar

900-graders sving er ganske stilig, men det kan bli mye ratting. Egner seg ikke akkurat for F1. Men det kan også brukes i en modus med langt mindre rattutslag. Husker ikke i farta hvor mange grader, men da blir det omtrent som et hvilket som helst annet ratt på det aspektet.

 

Cera: Det er et PS2-ratt (det offisielle GT4-rattet), og har ingen offisiell støtte for PC (som nevnt), men det fungerer flott med Logitech-drivere fra andre ratt på alt jeg har prøvd av PC-spill. Vet mange andre bruker rattet til PC også.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...