Gå til innhold

Avlytting av GSM-telefoner


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Quote:


Den 2002-05-17 23:01, Arctic skrev:

Quote:


Den 2002-05-17 22:56, Kjellis skrev:

Yepp - var i sverige og fikk demonstrert en slik polis scanner. Funka bra den - ekspeditøren tok inn en tilfeldig gms samtale - kan være grei underholdning det :smile:


 

NMT mener du..

Jeg sa GSM ja - mener han sa det.

Hadde 2 typer, en til 999,- og en til 1699,-!!!

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-05-17 23:04, Kjellis skrev:

Quote:


Den 2002-05-17 23:01, Arctic skrev:

Quote:


Den 2002-05-17 22:56, Kjellis skrev:

Yepp - var i sverige og fikk demonstrert en slik polis scanner. Funka bra den - ekspeditøren tok inn en tilfeldig gms samtale - kan være grei underholdning det :smile:


 

NMT mener du..

Jeg sa GSM ja - mener han sa det.

Hadde 2 typer, en til 999,- og en til 1699,-!!!

 

Dette er garanert NMT. Billige politisacanere kan ikke avlytte GSM-telefoner.

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-05-17 22:48, christt skrev:

Husker da det var på nyhetene om dette, da snakket de om 1 million kroner for slikt utstyr som man kobler til f.eks en laptop....


 

en mill?? hva med en pringles box?

 

leste dette i it-avisen:

 

Drive-by for hackere

Det er blitt en kjent metode for hackere å kjøre rundt i større byer med en laptop utstyrt med trådløst nettverkskort. Slik kan man enkelt få tilgang til og studere de etter hvert tallrike trådløse nettverkene rundt i finansdistriktene.

 

Den hjemmelagede antennen kan forsterke signalet med opptil 15 decibel, og dermed gi et stabilt og fint signal på lang avstand.

 

Å plukke opp WLAN-singalene blir ekstra enkelt ved å bruke en hjemmelaget retningsantenne laget av en tom Pringles-boks.

 

ref: http://www.itavisen.no/art/1298343.html

 

kult eh? :smile:

Lenke til kommentar

Hei aurstad!

Sikkerheten i Wlan har blitt litt bedre siden artikkelen i itavisen.no var skrevet..

Btw,så har folk mottatt mobiltelefon samtaler via radioen...(bil radio og stasjonær radio)

Var ein del oppslag om det tidligare..i tv/radio/aviser..

Men,som sagt avlytting er ulovelig for allmennen..

Lenke til kommentar

Jeg har hatt en Icom IC-R2, å *enklere* modifisert den til utvidet bånd mottakelse.

Den tok imot så og si alt innen 0.5Mhz til 2000Mhz. Det var noen få områder den ikke tok imot.

Kunne høre på NMT, vanlig trådløse telefoner og alt annet, men ikke GSM.

Ingen problem å finne en GSM telefon i bruk, men det var bare *giberish* som kom ut.

 

Jeg har ikke radio'en nå, og jeg har dessverre glemt _alt_ om radiomod'ing. Så ikke spør (-> søk heller på google og kjøp inn en skikkelig liten loddebolt).

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-05-21 13:20, MelonMob skrev:

Som sagt før her så har vel kanskje noen av oss jobba med samband i forsvaret og vet hvor totalt usikkert gsm egentlig er.


 

... kan ikke du fortelle litt om det da. Saann at oss vanlige folk kan forstaa hva det dreier seg om. Jeg er faktisk interessert i opplegget rundt dette, men har ikke jobba med samband.

 

Quote:


Er jo en grunn til at forsvaret og folk som trenger det i staten/politiet nå får gsm telfoner med egen norskutviklet cryptobox.


 

Betyr: ingenting. Som du selv sier, det er jo en grunn til det.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...