Gå til innhold

Omtale av Star Wars Battlefront (PC)


Anbefalte innlegg

Skal jeg være virkelig presis, så er basen til Rebels på den fjerde månen til planeten Yavin, ikke Yavin selv...

 

Men som Henrik sier: Det får være måte på hvor presis man skal være.

For å være pinlig nøyaktig så ligger basen på Yavin 4, som er måne nummer fire til planeten Yavin, ja, så den månen heter jo dermed også Yavin?

men men, mye flisespikkeri her:)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg ble ganske skuffet over spillet. Eller egentlig ikek skuffet fordi jeg viste at det ikke kom til å bli det helt store.

 

For det første så hersker det totalt kaos på slagmarken, med folk i alle mulige uniformer som løper rundt. Eks på dette er at man kan velge pilotklassen som rebel, hvorpå man løper rundt i orange drakt f.eks blandt evokene i skogen. Dette ser bare helt borte vekk ut.

 

For det andre er slagmarken usedvanelig uoversiktelig med hensyn til hvilke mål man skal angripe osv. Man løper i mange tilfeller forvirret rundt på et kjempestort åpent kart med få muligheter for beskyttelse. Skyttergravene på hoth er strategisk og grafisk en vits.

 

Dette er langt fra krigsfølelsen man får i BF1942.

 

På en annen side så er det lettere å oppnå en krigsfølelse i BF, pga alt er realitisk og folk klarer å forestille seg hvordan det var under 2. verdenskrig.

 

Star wars er kjempekul som film, men jeg har aldri hatt "krigsfølelse" når jeg har sett filmene eller spilt diverse star wars spill. Det blir for mye fantasi og ting man ikke klarer å leve seg inn i.

 

Og aller sist så er det noe med laservåpen og laserstråler som flyr hit og dit som gjør at det blir mer morsomt enn spennende. Dette går igjen på "feelingen". Ingen av oss har verken sett eller skutt med laserpistol før, så det er vanskelig å få rette stemningen. Men veldig mange av oss har skutt med våpen tilsvarende BF1942, slik at vi lettere kan sette oss inn i livet og spenningen en soldat i 1942 hadde. I motsetn til hva som gikk gjennom hodet på en rebel pilot, med strålepistol og orange drakt løpende rundt i en skog sammen med små bamser.

Lenke til kommentar
For å være pinlig nøyaktig så ligger basen på Yavin 4, som er måne nummer fire til planeten Yavin, ja, så den månen heter jo dermed også Yavin?

men men, mye flisespikkeri her:)

Nja, siden vi først skal være litt pirkete :D, så heter ikke månen Yavin, ikke bare Yavin iallefall. Jeg har iallefall aldri sett Yavin 4 omtalt som noe annet enn Yavin 4 i noe Star Wars materiale, og hvis jeg ikke tar feil så har Yavin mer enn en beboelig måne også.

 

Endor derimot blir brukt som navn både på gasskjempen Endor og på månen som er i RotJ (som også kalles sanctuary moon).

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...