Gå til innhold

Eizo sin 5 års garanti egentlig bare 3 år?


Anbefalte innlegg

Heihopp

 

I dette pdf bladet fra Eizo ang. L568 står det:

The usage time is limited to 30,000 hours or less, and the warranty period of the

LCD panel and backlight is limited to three years from the date of purchase.

 

... så hva dekkes de siste 2 årene av garantien?? at plasten rundt faller av?

 

Jaja. ikke for å starte hets mot Eizo, har akkuratt bestilt en L568, men jeg bare reagerte litt på dette siden de kjører så hardt med 5 års garantien i sine reklamer!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Uhm, de to siste årene dekker alt utenom baklysene. Det er ganske mye mer teknologi i en LCD-skjerm enn baklys...

de 2 siste årene dekker ikke LCD panel OG baklys...

 

Såklart finns det mer i skjermen, men jeg vil si at selve panelen og baklyset er de 2 viktigste komponentene sidene disse påvirker bildet vesentlig og er stort sett de eneste komponentene som slits med tiden!

Lenke til kommentar

Det virker på meg som at EIZO's fem års 'garanti' egentelig ikke er mer enn den fem års reklamasjonsretten vi uansett har her i Norge på slike produkter. I andre land kan det vel hende EIZO's fem års garanti betyr litt mer p.g.a. andre lover.

 

Men tre års garanti på hele skjermen er vel uansett bra(hvis det er tilfelle da).

 

Reklamasjonsretten gjelder vel også bare fabrikasjons/matrial feil(som de to siste årene av EIZO's fem års 'garanti' gjelder), mens en garanti er vel ment å være slik at man får produktet reparert gratis de årene garantien virker, uansett hva feilen er?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...