Switchblade Skrevet 11. oktober 2004 Skrevet 11. oktober 2004 Vurderer å kjøpe en SE P910 på avbetaling fra Deal.no. Noen som har noen erfaringer med å handle på avbetaling her? Blir selvsagt noe dyrere viss man ikke betaler ned fort, men bank kontoen min er ikke enig i at jeg skal bruke så mye penger akkurat nå så da må jeg prøve å lure den litt Anyone?
Noelrocks Skrevet 11. oktober 2004 Skrevet 11. oktober 2004 Vil ikke anbefale å leie mobil. Det kommer til å koste deg rundt 10000 tusen for den mobilen når den er ferdig betalt over 36mnd. Det er den ikke verdt. Hvis du sparer opp til en mobil i den prisklassen har det sikkert kommet noen nye og bedre mobiler når du har råd.
Jørgen Sørheim Skrevet 11. oktober 2004 Skrevet 11. oktober 2004 Anbefaler aldri noen å handle via Thorn/Deal/L'easy. 250kr i måneden ser jo ut som et veldig behagelig prisnivå, men det er en grunn til at de ikke viser den totale summen.. du betaler nesten 3000kr mer enn du behøver. Det kommer også selvfølgelig nye og bedre telefoner om et halvt år, og da sitter du fremdeles og betaler for den utdaterte klumpen din. Ta heller opp et forbrukslån i banken eller få deg et kredittkort fra gebyrfri.no.
Alastor Skrevet 14. oktober 2004 Skrevet 14. oktober 2004 Jeg liker egentlig ingen av delene, men kredittkort er klart å foretrekke framfor avbetaling. Å sette seg i gjeld for et produkt man kanskje ikke helt trenger, men som har masse greie funksjoner synes jeg er tungvint, jeg hadde heller spart til produktet og så kjøpt når jeg hadde nok penger. hadde fått mer for pengene også.
Switchblade Skrevet 14. oktober 2004 Forfatter Skrevet 14. oktober 2004 Hmmm. Kansje ikke dumt og vente til jeg har pengene i lomma før jeg handler. Er jo litt kjipt og betale mye mere enn man må. Prøve og holde meg til desember lønna kommer. Er vel halv skatt og greier da=) Takk for tilbakemeldingene folkens!
[Atomic_Bomberman] Skrevet 15. oktober 2004 Skrevet 15. oktober 2004 (endret) Anbefaler aldri noen å handle via Thorn/Deal/L'easy. 250kr i måneden ser jo ut som et veldig behagelig prisnivå, men det er en grunn til at de ikke viser den totale summen.. du betaler nesten 3000kr mer enn du behøver. Det kommer også selvfølgelig nye og bedre telefoner om et halvt år, og da sitter du fremdeles og betaler for den utdaterte klumpen din. Ta heller opp et forbrukslån i banken eller få deg et kredittkort fra gebyrfri.no. For forbrukslån er jo veeeldig billig. Trikset er jo å betale alt ut når lommeboka tillater det.... er jo ikke nødt å betale i 36 måneder... bruk fornuften litt da... Kredittkort er jo ihvertfall å anbefale... :!: Endret 15. oktober 2004 av [Atomic_Bomberman]
Ingar Skrevet 15. oktober 2004 Skrevet 15. oktober 2004 Spar heller opp 250 kr i måneden i 36 mnd, og kjøp deg en telefon da. Da får du noe helt sykt fett
Aichman69 Skrevet 15. oktober 2004 Skrevet 15. oktober 2004 Det er en grei og kjapp måte å kjøpe en tlf. Det er jo ikke snakk om leie samt en trenger ikke betale på den i 36mndr en kan når som helst løse den ut. Så løp å kjøp
adale Skrevet 13. november 2004 Skrevet 13. november 2004 Jeg vurderer å kjøpe min neste mobil fra Deal. Hvorfor? Fordi etter at en avtale om leie er inngått, kan man bytte 2 ganger i året til en annen mobil. dette må da være midt i blinken for oss mobil-feinschmeckere som bytter minst 1 gang i året? Hos Deal kan du t.o.m bytte hver 6. måned. Er ikke det bedre enn å stadig forsøke å selge siden gammle mobilog legge ut full pris igjen. Har ikke regnet på det ennå, men tror ikke det vil bli noe dyrere for oss som skifter mobil ofte.
EskimoBob Skrevet 13. november 2004 Skrevet 13. november 2004 Anbefaler aldri noen å handle via Thorn/Deal/L'easy. 250kr i måneden ser jo ut som et veldig behagelig prisnivå, men det er en grunn til at de ikke viser den totale summen.. du betaler nesten 3000kr mer enn du behøver. Du er klar over at du kan betale alt på en gang hos deal? Sist uke så fikk du en ae700 til 14500kr, det var billigst av alle web shop´ene her i Norge.
AllFather Skrevet 13. november 2004 Skrevet 13. november 2004 Jeg vurderer å kjøpe min neste mobil fra Deal. Hvorfor? Fordi etter at en avtale om leie er inngått, kan man bytte 2 ganger i året til en annen mobil. dette må da være midt i blinken for oss mobil-feinschmeckere som bytter minst 1 gang i året? Hos Deal kan du t.o.m bytte hver 6. måned. Er ikke det bedre enn å stadig forsøke å selge siden gammle mobilog legge ut full pris igjen. Har ikke regnet på det ennå, men tror ikke det vil bli noe dyrere for oss som skifter mobil ofte. Hvor finner du denne informasjonen? Kan ikke se noe om at når du kjøper ting på avbetaling så kan du bytte de inn.....
adale Skrevet 13. november 2004 Skrevet 13. november 2004 Hvis du leser det som står under Bytterett. Det står at Pcer og en ting til er unntaket, jeg har sendt en e-post til dem for å klargjøre det.
[Atomic_Bomberman] Skrevet 17. november 2004 Skrevet 17. november 2004 Jeg vurderer å kjøpe min neste mobil fra Deal. Hvorfor? Fordi etter at en avtale om leie er inngått, kan man bytte 2 ganger i året til en annen mobil. dette må da være midt i blinken for oss mobil-feinschmeckere som bytter minst 1 gang i året? Hos Deal kan du t.o.m bytte hver 6. måned. Er ikke det bedre enn å stadig forsøke å selge siden gammle mobilog legge ut full pris igjen. Har ikke regnet på det ennå, men tror ikke det vil bli noe dyrere for oss som skifter mobil ofte. Hvor finner du denne informasjonen? Kan ikke se noe om at når du kjøper ting på avbetaling så kan du bytte de inn..... Nei, det har du helt rett i. Dette er bare tull og vas... han har lest leiebetingelsene og ikke betingelser for avbetaling... :!: Det er da ingen som pøser ut med mobiler....
AllFather Skrevet 18. november 2004 Skrevet 18. november 2004 Det var det jeg også mente Jaja, de sier jo det første man blir blind på er øgene
[Atomic_Bomberman] Skrevet 18. november 2004 Skrevet 18. november 2004 Jaja, de sier jo det første man blir blind på er øgene :!:
Shhhh Skrevet 23. november 2004 Skrevet 23. november 2004 http://forum.amobil.no/index.php?showtopic=243590&hl= Det er vel enda verre hos L'easy: Finansieringseksempler: Kjøpspris 1.000,- effektiv rente 97,20% (denne rentesatsen burde få de fleste til å rygge ut døra) Kjøpspris: 10.000,- effektiv rente 29,44%. Kjøpspris 20.000,- effektiv rente 26,32%. Girogebyr på kr. 45,-/måned kommer i tillegg. Ved betaling via Avtalegiro er avgiften kun kr. 25,-/måned SE T610 Kontantpris: 2.995,- Kredittkjøpspris: 5.940,- (99,- i 60mnd) pluss faktureringsgebyr, 45 eller 25 kroner, alt ettersom man velger avtalegiro eller ikke... 45,- x 60mnd = 2.700,- 25,- x 60mnd = 1.500,- Totalpris med avtalegiro: 8.640,- Totalpris uten avtalegiro: 7.440,- I tillegg koster det å betale giroer... SE P900 Kontantpris: 7590,- Kredittkjøpspris: 13.740,- (229,- i 60mnd) pluss faktureringsgebyr, 45 eller 25 kroner, alt ettersom man velger avtalegiro eller ikke... 45,- x 60mnd = 2.700,- 25,- x 60mnd = 1.500,- Totalpris med avtalegiro: 15.240,- Totalpris uten avtalegiro: 16.440,- I tillegg koster det å betale giroer... Leiebeløpet pr måned inkluderer produktet, startavgift til en verdi (er det VERDI på startavgifter også nå da? ) av 495kr., samt månedsrenten på 1,95% Telefonen blir over dobbelt så dyr ved å kjøpe den på avbetaling over 5 år (etter ½ år er den ikke verdt noen ting lenger likevel - du betaler da i 4 ½ år for en vare som ikke er verdt noe) framfor å cashe den ut med en gang. Det er uforholdsmessig dyrt å handle på kreditt, og det gjelder særlig forbrukerelektronikk, hvitevarer, tv'er osv... disse faller så mye i verdi på kort tid at det aldri kan bli lønnsomt for andre enn de som "leier" det ut til deg. Er det virkelig noen som føler seg fristet til å betale 16.500,- for en P900? Eller 8.650,- for en T610??? Man får de jo billig uten abonnement på nettet, P900 går for 6.306,- (du sparer 10.000,-) og T610 får du for 2.295,- (du sparer over 6.000,-) iflg. prisguiden på amobil.no. Har man ikke råd til en mobil der og da, spar heller opp pengene og cash den ut med en gang. Det gjelder ikke bare mobiler, men stort sett alt mulig, unntatt hus og bil osv.
EskimoBob Skrevet 23. november 2004 Skrevet 23. november 2004 Jeg begynner å lure på hvem som kjøper ting på avbetaling? ikke rart det finnes fattigdom i dette landet
Alastor Skrevet 23. november 2004 Skrevet 23. november 2004 Gammelt godt ordtak: Det er dyrt å være fattig.
[Atomic_Bomberman] Skrevet 23. november 2004 Skrevet 23. november 2004 Det har du helt rett i Alastor. Men når det er sagt, så handler man ikke på avbetaling fordi at man syns det er så jævlig billig, men fordi at man ikke kan betale hele summen på en gang. Da kan man enten betale i mange år, eller å velge å betale få, men store avdrag hver måned, slik at det f.eks. er nedbetalt på 2-3 måneder.... Velger man det siste alternativet, vil det ikke bli så fryktelig dyrt..... QUOTE (psilocybe @ 11/10/2004 : 11:38) Anbefaler aldri noen å handle via Thorn/Deal/L'easy. 250kr i måneden ser jo ut som et veldig behagelig prisnivå, men det er en grunn til at de ikke viser den totale summen.. du betaler nesten 3000kr mer enn du behøver. psilocybe: Hvis du tar opplyst månedspris og multipliserer denne med antall måneder, vil du få den totale kostnaden.... det klarer du vel selv?
KVTL Skrevet 24. november 2004 Skrevet 24. november 2004 Synes det er horribelt at folk handler sånne steder i grunn, de taper sinnsykt mye penger. Da er det faktisk billigere å få 9 måneders her og nå eller cresco utsettelse. Men det beste er selvfølgelig å sette av penger hver måned med mindre det er prekært (hvis en vaskemaskin ryker for eksempel). Men har man ikke råd nå så er det lite som sier at man får bedre råd om 9 måneder.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå