Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Nextgentel eller bluecom? trenger HJELP.


Anbefalte innlegg

Har hatt Bluecom i snart 3 år. Opplevde noe nedetid fra tid til annen i begynnelsen, men det viste seg å være hardwarefeil i splitter og modem (fra Orchit). De var svært kjappe på telefonen og behjelpelige med feilsøk.

 

Eneste negative var vel da jeg flyttet. Det ble en del rot med bestillingen da, slik at de mente jeg skulle betale for 1 mnd hvor jeg ikke hadde forbindelse. De hadde også rotet vekk flyttebestillingen min, slik som Pusern nevner, men da jeg fikk gravd frem kopi av den opprinnelige med faktisk dato og sånn slapp jeg i hvert fall å betale for den måneden jeg var uten linje.

 

På de siste 2 årene har linjen vært nede/ustabil 2 ganger. Etter 15-20 minutter i telefonkø fikk jeg vite at de hadde problemer og jobbet med feilretting. Ble så ordnet innen noen få timer.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
  • 3 uker senere...

Jeg har klaget på fakturagebyret hos Bluecom, siden jeg ved inngåelse fikk opplyst at det er IKKE er fakturagebyr; her kom det enda et svar etter lang tid:

 

"Hei

 

Viser igjen til linke med våre vilkår

http://www.bluecom.no/privat/pkundeforhold...ardbetingelser/ se punkt 2.1. Grunnen til at pris på adm gebyr ikke står, er grunnet indeksreguleringer. Dersom du ikke lenger ønsker å godta disse vilkårene, har du mulighet til å si opp kundeforholdet ditt med 2 mnd skriftlig varsel.

Se punkt 6.1 i våre vilkår."

 

 

Ikke særlig lurt, hva med å øke gebyret til 99,- og eneste mulighet du har som kunde er å si opp kundeforholdet med 2mnd varsel?

 

Lureri?

Lenke til kommentar

Har BlueCom - ble tvunget til å ha montør fordi jeg ikke har fasttelefon. Montøren klarte ikke å få linja til å virke. Så fort montøren hadde gitt opp bytta jeg ut utstyret bluecom hadde sent med reserve utstyr fra kontoret, og alt virket.

Bluecom nekter likevel for at det er feil på utstyret de sendte ut, og nekter å betale tilbake det montør og utsyr kostet.

De er ikke villige til å snakke om saken fordi jeg ikke ringte kundeservice da problemet oppsto - hva tror de at de kan løse på kundeservice over telefon som montøren ikke klarer å finne ut av på stedet?

 

Regningene de sender ut kommer så sent at selv om de legges til betaling samme dag som de er mottatt kommer purring. En gang kom også inkassovarsel på en regning de glemte å sende ut!

 

De har som policy at all oppgradering av nettet skal gjøres om natta, slik at færrest mulig brukere skal bli påvirket av nedetid. En gang ble denne policyen tatt litt for bokstavlig - de rakk ikke å gjøre ferdig jobben den første natta, så de la linja død fram til neste natt for da å gjenoppta arbeidet!

 

Ellers er produktet greit nok.

 

Har NGT på kontoret - aldri hatt et eneste problem. Totalt 2 timer nedetid på 3år... i tillegg til den gangen noen gravde over telefonledningen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...