Gå til innhold

Min kommende spill pc, specs, hva syntes dere?


Anbefalte innlegg

Jeg er nå ferdig med å sette sammen pc'en teoretisk sett. Og dette er det jeg kommer til å kjøpe meg :

 

Kabinett : AOpen H600B "See Through " + CCFL

 

Hovedkort : MSI K8N NEO2 Platinum-54G Hovedkort S939 nForce3 250Ultra,SATA,GbLAN,ATX,Dual-DDR

 

Prosessor : AMD Athlon 64 FX-53 2.4 GHz Socket 939, 1 MB cache, BOXED

 

Ram : TwinMOS PC3200 DDR-DIMM 1024MB Dual Pack

 

Skjermkort : Sapphire Radeon X800XT PE 256MB GDDR3 AGP,ATI X800XT PE, VIVO, Full-Retail

 

Hard disk : Western Digital Caviar 250GB S-ATA 7200k

 

Dvd/cd brenner / leser : Plextor DVD-Brenner PX-712A IDE Retail Black, DVD+R/+RW og DVD-R/-RW

 

 

 

Hva syntes dere? blir ikke den fet til spilling a :D ?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

FX-53 er kanskje litt overkill

Bytter du den til en normal AMD64 cpu så får du kanskje råd til raptoren , Og bedre

minne? :)

 

Og jeg ville heller kjøpt meg NEC DVD recorder ND-3500A og bytte firmware på den

har selv nec 2510 og er storfornøyd med den. Men PX-712A fins det også "god" firmware til.

Endret av chrda
Lenke til kommentar

Raptor disken er på 10000rpm og har en del kortere søketid..

Er som regel disken som er flaskehalsen på en pc :) plextor er snadder det skal jeg si meg enig i.

 

Jeg vil tro du vil få mer ut av pcen ved å gå ned litt på cpu og skaffe deg en raptor disk sammen med den 250gb din Men det er smak og behag

Lenke til kommentar

http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=301815&cks=PRL

Dette er DEN BESTE kjøleren for Athlon64!

 

Har lyst på FX53 selv jeg, men 3500+ gir mer for pengene. Som det ble nevnt her så får du da råd til bedre RAM. Raptor 74 er den raskeste S-ATA disken du får kjøpt i dag, så enkelt er det. Men klart 74GB holder ikke, så du trenger en disk til. En disk nr2 på 250GB f.eks.

Lenke til kommentar

har ønska meg 53fx en stund nå, skal ha den ferdig med saken. Jeg tror heller ikke noe på at det minnet jeg har valgt nå vil holde noe særlig igjen, kunne jo eventuelt klokka opp volten bitte litt... det er jo pc3200 det også,plus at det er dobbelt så mye som foreslått minne, nemlig 1gb

 

 

 

btw, den kjøleren, hvor er vifta?

Endret av Cetramarius
Lenke til kommentar

TwinMos på Socket 939 og FX-53? Bruker du sykkeldekk til en Ferrari?

 

Dårlig sammenligning, men gå heller for Crucial Ballistix som nevnt et stykke oppe her.

 

Ellers bør du også vurdere en Raptor 74GB, det er veldig å anbefale til Windows og programmer/spill. Og FX-53 kan bli litt overkill. Men har du for mye penger er det jo bare å bruke dem!

Lenke til kommentar
har ønska meg 53fx en stund nå, skal ha den ferdig med saken. Jeg tror heller ikke noe på at det minnet jeg har valgt nå vil holde noe særlig igjen, kunne jo eventuelt klokka opp volten bitte litt... det er jo pc3200 det også,plus at det er dobbelt så mye som foreslått minne, nemlig 1gb

 

 

 

btw, den kjøleren, hvor er vifta?

Det har seg jo slik at 512ram kan være bedre en 1gb ram, ville heller gått for 512 OCZ ram for samme prisen og kjøpt enda en brikke senere.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...