Gå til innhold

Hip Hop-tråden - les reglene


ehs5

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Take your time er FOR chill. :)

 

 

Og så til unge thendrups albumanbefaling #542: Prince Paul - A Prince Among Thieves

 

prince%20among%20thieves.jpg

 

A Prince Among Thieves is the second album by Hip Hop artist and producer Prince Paul. It is considered an apex in the Hip Hop world, and was one of the most acclaimed concept albums of its time. The concept follows the story of an aspiring young MC named Tariq (played by rapper Breezly Brewin), who needs to collect money to record a demo tape before a meeting with Wu-Tang Clan leader RZA. A desperate Tariq quits his low-paying job, and turns to his friend True (played by rapper Big Sha), who plugs him into the world of drug dealing. The story sees the two making their way through the drug world, a police ambush, jail, and finally, a deadly showdown.

 

The album features cameos by Kool Keith, Big Daddy Kane, Chubb Rock, Biz Markie, De La Soul, Everlast, Sadat X, Xzibit, Kid Creole, Special Ed, Chris Rock, RZA and Buckshot.

 

Og en knall 10 minutters video.

 

:)

Endret av unge thendrup
Lenke til kommentar

Noen som kan anbefale noen album i samme gate som:

 

GZA/Genius - Liquid Swords

Ghostface Killah - Supreme Clientele, More Fish, Fishscale

Army Of The Pharaohs - Ritual Of Battle

Demigodz - The Godz Must Be Crazy

Jedi Mind Tricks - Violent By Design, Visions Of Ghandi, etc

 

Fellesnevneren her er at samtlige artister/grupper har (etter min mening) ekstremt interessante beats, gjerne orkestrale (Army..) eller mer 70s soul/funk-inspirerte (Ghostface). Jeg er en sucker for bra, gjerne melodiøse (men ikke polerte/R&B-inspirerte) beats, så jeg tar gjerne i mot anbefalinger av album med slike.

Endret av henrikmain
Lenke til kommentar

Jobber i platebutikk, vært enorm pågang etter den. Har spilt den et par ganger, er jo en godskive uten like. Skikkelig chill å spille mens man jobber. Videre skal det sies at ca 80% av platesalget kommer direkte fra Skal Vi Danse?-seerne, Tshawe skjøt virkelig gullfuglen der.

 

Edit: Angående det nevne tallet på 15 000, leste jeg at det er fra singelsalget på Beggin, både over nett og disk. Trur det er helt uaktuelt at de solgte 15k av plata si i dag.

Endret av Bob_3
Lenke til kommentar

Hørte litt på national rapshow i dag, mye bra!

 

Noen som kan anbefale noen album i samme gate som:

 

GZA/Genius - Liquid Swords

Ghostface Killah - Supreme Clientele, More Fish, Fishscale

Army Of The Pharaohs - Ritual Of Battle

Demigodz - The Godz Must Be Crazy

Jedi Mind Tricks - Violent By Design, Visions Of Ghandi, etc

 

Fellesnevneren her er at samtlige artister/grupper har (etter min mening) ekstremt interessante beats, gjerne orkestrale (Army..) eller mer 70s soul/funk-inspirerte (Ghostface). Jeg er en sucker for bra, gjerne melodiøse (men ikke polerte/R&B-inspirerte) beats, så jeg tar gjerne i mot anbefalinger av album med slike.

Ikke nye i denne tråden, men uansett:

 

Gang Starr - Jazz Thing

Pete Rock & CL Smooth-T.R.O.Y. (Last... kjøp All Souled Out)

Se filmen hos Youtube

Nas - Can't Forget About You

Se filmen hos Youtube

Endret av AvieN
Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...