Gå til innhold

amd 64 + farlig temp.


^fmj

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Har lest litt rundt nå (google :thumbup: ), det som jeg har kommet frem til er at amd har satt grensa på 70~.

 

Regner med at grensen som de har satt er endel innenfor det som er farlig, slik at de er på den sikre siden. Så grensen for når cpuen tar skade er vel litt høyere.

Lenke til kommentar
Jeg har i overkant av 40 grader idle og 50 grader load. Kan det være "boxed-vifta" som er problemet? Skulle tro at den kjølte greit, men når du sier at din prosessor holder 30-35 grader begynner jeg å lure.  :hmm:

eg har boxed. sjekk om vifta er skikkeleg montert.

Endret av Zernick
Lenke til kommentar

Athlon 64-prosessorer har en egen temperatur-måler/beskyttelse som går helt uavhengig av hvilke temperaturer hovedkortet viser. 70º er maks temperatur for Athlon 64-prosessorer, og ved høyere temperaturer slår kjernen seg av.

 

EDIT: Trodde først prosessoren underklokket, men så leste jeg litt i forumet til AMD og fant ut at kjernen faktisk blir slått av...

Endret av Dingot0m
Lenke til kommentar

Kjøling:

 

Kjøler

 

Vifte

 

Ville heller kjøpt en vifte som bråker mindre, men det trenger du jo ikke dersom du har viftestyring eller kan regulere dette i BIOS/windows

 

Offtopic: Velkommen til forumet :D kos deg! ;)

 

Ram ja.....

 

Da ville jeg gått for disse (pga ditt stramme budsjett)

 

PC-3700 DDR 512 x 2 Kit 2.5-4-4-7 466Mhz

Endret av Christahh
Lenke til kommentar

De fleste prosessorer "brenner" på 75*C. Men det er noen av de mest "moderne" som har spesiell beskyttelse mot varme, fordi de normalt avgir mye varme. Disse har en standard "smeltetemperatur" på 90*C...

 

EDIT: Palominoer har slik beskyttelse, og takk for det...

Endret av MBaardsgaard
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...