Gå til innhold

Feste ramsinks på Radeon 9800pro


zebe

Anbefalte innlegg

Har nå overklokket mitt Radeon 9800PRO til XT med en VGA Silencer på og kjører stabilt uten artifacts på 412/364 :D . Men jeg har lyst å kjøre på enda høyere hastigheter, så jeg har funnet fram en liten kjøleribbe fra ett gammelt chipset. Ribben har jeg tenkt å kutte opp i mindre deler slik at dem passer på rammen på skjermkortet. Så det jeg lurer på er hvilket festemateriell/lim jeg skal bruke for å feste ribben på rammen :hmm: . Har ikke gjort dette før så noen råd og tips hadde vært fint. :yes:

Endret av zebe
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Jeg brukte termiske klistrematter, eller hva det heter. Funker glimrende. Og så har jeg hatt dem igjennom 2 skjermkort ;) (coolermaster kopper kjølere)

Hvor fikk du tak i disse, og hvor gode er egenskapene mht. varmeoverføring i forhold til termisk lim? Ulempen med slikt lim er at det skal nokså mye til for å få løs noe som er limt på denne måten uten å ødelegge en av delene...

Lenke til kommentar

Etter litt leting i alt skrotet mitt fant jeg en liten bit med dobbelside teip som fulgte med VGA Cooler til Radeon 9800xt kortet mitt. :roll: Aner ikke hvorfor denne teipen fulgte med en VGA Cooler, så jeg tenkte: - aha, :hmm: er vel mulig å bruke denne spesielle teipen til å feste ramsinks på grafikkortet. Det jeg ikke vet er om teipen er bra nok, kanskje den ikke tåler den varmen som kommer fra rammen og så smelter den :whistle:. Har dere noen erfaringer med dette? Har veldig lyst å feste ramsinks nå. :dribble:

Endret av zebe
Lenke til kommentar
Etter litt leting i alt skrotet mitt fant jeg en liten bit med dobbelside teip som fulgte med VGA Cooler til Radeon 9800xt kortet mitt. :roll: Aner ikke hvorfor denne teipen fulgte med en VGA Cooler, så jeg tenkte: - aha, :hmm: er vel mulig å bruke denne spesielle teipen til å feste ramsinks på grafikkortet. Det jeg ikke vet er om teipen er bra nok, kanskje den ikke tåler den varmen som kommer fra rammen og så smelter den :whistle:. Har dere noen erfaringer med dette? Har veldig lyst å feste ramsinks nå. :dribble:

Ingen som har prøvd dette før ? :dontgetit:

Lenke til kommentar
noen som har en direkte link til den teipen?

Hvilken teip er det du snakker om?

 

Etter litt leting i alt skrotet mitt fant jeg en liten bit med dobbelside teip

 

Den tapen :p Han lurte på om du hadde en link til en side med noe slik tape. Det er sikkert ikke helt bra å feste ramsinksene med dobbeltsidig macgyver tape :p;)

Endret av kazaa
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...