Gå til innhold

Retur til PCutstyr.no


Anbefalte innlegg

Ja, får 9 dager siden returnerte jeg et defekt skjermkort til PCutstyr.no. Det står på siden deres at jeg skal motta en mail når de mottar det. Jeg fikk aldri noen mail. Så nå på tirsdag sendte jeg inn, via siden deres, en "etterlysning av innsendt retur". Men har ikke fått svar på den eller. Jeg mener de burde hatt god tid til å motta skjermkortet og svare meg nå, men jeg har ikke fått et hint om at noe som helst skjer. Vet jo ikke om de har mottat det engang, men det har jo som sagt gått 9 dager.

 

Noen med samme erfaringer i forbindelse med PCutstyr.no?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hvis dette går på samme måte som angrerett (les: http://forum.hardware.no/index.php?showtopic=287017), så kommer dette til å ta lang tid.

Akkurat den tråden er litt spesiell, iom at det går på tolkninger av loven. Den er et dårlig eksempel generelt sett.

jij1984 og Snekker`n (og jeg) har tolket loven slik den skal tolkes.

 

Når man skal returnere et produkt trenger man ingen grunn til dette, det er bare å pakke inn og sende.

 

Selv om embalasjen er brutt har ikke det noe å si.

 

Jeg vil heller ikke velge PCutstyr som leverandør av dyrt utstyr i nær fremtid, men vil heller holde meg til Komplett.no som jeg har hatt god erfaring.

 

Nok om avsporing i fra post.

Lenke til kommentar

Ring Pcutstyr,det er nok det beste.De burde forøvrig skifte navn til

Pcutstyr-unna.Service er for tiden et fremmedord for dem.

 

Karibi-Kåre Skrevet 08/10/2004 : 00:53

jij1984 og Snekker`n (og jeg) har tolket loven slik den skal tolkes.

 

Når man skal returnere et produkt trenger man ingen grunn til dette, det er bare å pakke inn og sende.

 

Selv om embalasjen er brutt har ikke det noe å si.

 

Bestill gjerne 2-3 skjermkort avgangen,for så og returnere de som ikke

overklokker skikkelig.Man må jo få teste kortet skikkelig og da må jo embalasjen

brytes.

PS.Ikke vær redd for returretten,for de kan jo ikke sjekke om du har overklokket.

:dremel:

Endret av egmur
Lenke til kommentar
PS.Ikke vær redd for returretten,for de kan jo ikke sjekke om du har overklokket.

Det står vel i loven at man ikke skal bruke utstyret som "sitt eget"; Overklokking f.eks.

 

Angrerettordningen blir vel ikke "ødelagt" med det første, som en sa; Angreretten er bare prisen de må betale for å drive nettbutikk.

 

PS: Når jeg returnerte en DDR-RAM-brikke tok det ca 2 uker før den kom tilbake. Jeg synes det var "overkommelig" siden jeg fikk tak i en brikke midlertidig.

Lenke til kommentar

Karibi-Kåre Skrevet 08/10/2004 : 12:33

Det står vel i loven at man ikke skal bruke utstyret som "sitt eget"; Overklokking f.eks.

 

Er det kun ved overklokking du mener en tar i bruk utstyret som "sitt eget".

Hvor går grensen?

 

Mitt forrige innlegg var forøvrig griseironisk.

Endret av egmur
Lenke til kommentar
jeg returnerte en disk jeg fikk defekt fra dem... hørte heller aldri noe når jeg etterlyste returen vha web-sidene deres, men fikk ganske greie svar når jeg ringte... og alt ordnet seg etterhvert (selv om det vel tok ca tre uker)... :blush:

 

uansett, moralen er: RING DEM!!! :hmm:

De sier at vi må sende mail så kan de gi oss et ordentlig svar... LOL!

Lenke til kommentar

Takk for alle gode svar!

 

I dag fikk jeg faktisk svar på etterlysningen som jeg sendte til dem, der det stod når de mottok det og at de hadde sendt det videre til servicepartner. De sa også at normal behandlingstid er 10 virkedager. Jeg synes ikke dette var noe godt svar etter det jeg har spurt dem om, men hvis jeg tolker det rett er det en mulighet for at jeg kansjke får tilbake skjermkortet, eller et nytt skjermkort, i slutten av neste uke.

Men jeg har lært... Aldri mer PCutstyr.no!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...