Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Flammer ut av potta


andrenos

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
  • 3 uker senere...

det man gjør er å legge en slange fra potta til en dyse som får bensin fra motoren. og en tennplugg i potta, når man får bensin i potta kan man trykke på en knapp på dash bordet (etc.) da lager tennpluggen gnist og flammene står ut. for de som leser autofil så gjordet turbo karlsen det en gang.. det gikk dårlig til slutt.. potta revna.. :p

Lenke til kommentar
Poenget mitt er at nyere biler har elektronikk som forhindrer dette ved å skru ned tilførselen av bensin med en gang gass pedalen slippes, derfor sier jeg eldre modeller, volvo f eks hadde i lang tid på sine forgassermotorer +turbo dette kule problemet. Tidlige injection motorer hadde også problemet siden elektronikken ikke var helt feilfri.

Tidlige injectionbiler hadde ikke elektronikk i det hele tatt. Alt gikk på vacuum, varme releer osv.

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Dette er det du trenger:

20mm borr

21mm gjengestang

tennplugg og hette

pluggledning

bensinslange

Y led (En ting som deler slanger i 2)

on/off slangebryter

Startgass vis du velger det istedet for bensintilførsel.

 

 

 

 

 

 

1. Ta av potta di (Du kan velge selv hvor du vil gjøre det så lenge det er etter svanen.

 

2. Borr et 20mm hull i den ene veggen på potta di (Ikke helt igjennom)

 

3. Ta en 21mm gjengestand og gjeng opp 21mm gjenger. (Tennplugger er 21mm)

 

4. Skru inn en tennplugg (f.eks NGK bp6hs)

 

5. Koble til en leding fra coilen og inn på tennplugghetta som skal festes på pluggen.

 

 

Nå er det gnist på pluggen i potta som kan antenne startgass eller bensin.

 

 

Nå er det 2 måter som man kan lage tilførsel av brennbart stoff til potta.

 

 

1. Bensin fra tanken.

 

1. Ta Y leddet og koble til bensintanken.

2. Koble en slange til gasseren som det skal være.

2. Koble en slange til en on/off bryteren og videre til potta.

 

 

2. Startgassflaske

 

1. Koble en slange til potta som kan gå opp til salen eller styre.

2. Koble denne til en startgassflaske.

3. Trykk på flaske og det spruter stargass inn i potta.

 

 

 

Du må også borre hull til nippelen som slangen til potta skal festes på. Bruk en fra vakumboks eller no. Det kan dere finne ut selv.

 

 

Jeg anbefaler sef startgass flaske siden det brenner lettere og fordi det er enklest.

 

Da er det jo bare og starte opp og trykke så spruter det flammer ut av potta og kansje det smeller....Det burde lage litt lyd ihverfall så da har dere noe til neste års 17.mai

 

 

Skrevet av Killar @ mopedportalen.com

Lenke til kommentar
Tusen takk for alle svar :thumbup: Skal bestille meg sånne "flaming kits" snart.. Det blir nok konge  :D

FLOTT :thumbs:

Da har vi noe å flire av når du trør på..

 

flammer ut av potta ser bare jævli tåpelig ut, visst du ikke har ett råskinn av en bil..

Detta er bare dumt!!!!

 

Om han har lyst på flammer ut i potta så skal dette forumet være til for å hjelpe, ikke for dumme kommentarer av denna typen....

 

Blir bare usakelig og dumt..... :no:

 

Skal du gjøre hån av meg for å kjøre me neon da???

 

Er sikker på at det er noen som syns du er teit forde du kanskje kjører med for eksempel Wunder baum, terninger eller lingnende, men folk må få ha egne meninger...

 

Hvis ikke hadde jo alle kjørt BMW, Mercedes eller et annet merke da...

 

Mitt poeng er at et forum er til for å hjelpe...

 

Ikke knuse drømmer eller selvtillit....

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Er det ikke sånn at bensin også blir brukt som kjøling på en del racing biler?

Sånn at bensin blir pumpet inn i sylinderene også når man slepper gassen, slik at de blir mer kjøling.

Så det på et program engang.

Så når man gasser på igjen da er det en del overflødig bensin i eksosanleggeT?

Lenke til kommentar

Det blir ikkje pumpa bensin inn i sylindrene på eldre løpsbiler.

På dei aller fleste høyytelse sugemotorer er det et så pass stort overlapp på ventilene at det ofte vil gå en del uforbrent luft/bensinblanding rett ut eksosen, og som kan anntenne.

 

En kjenning av meg som hadde en BMW M2 hadde en del flammekast på ca 8000 rpm ved gass oppslipp.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...