Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Linksys trådløst med telenor adsl


Anbefalte innlegg

Hei

 

har endelig fått min adsl linje, sitter på den nå... men jeg er ikke så veldig god på trådløse nett og sånn enda... Det er nå koblet sånn:

 

inntak->splitter->modem->Linksys wrt54g-> inn på denne pc(kabel-virker)

trådløst, linksys-> på min pc (virker ikke)

 

Er det sånn at jeg må inn på basestasjonen å konfigurere og sette opp bredbåndstilkoblingen der? skulle også stilt på sendestyrke og sånn. Selve nettverket virker, men jeg vet ikke hvordan jeg få konfigurert den...

 

kan noen hjelpe meg?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

OK, har samme oppsett her og fikk det til å fungere fint etter litt fikling.

 

1. Først må du sette adsl modemet til å fungere kun som modem, da dette også har innebygd router. Se her for mer info: http://www.online.no/kundeservice/veiledni...-som-modem.html

 

2. Deretter må du konfigurere Linksys routeren din til å koble opp med PPPoE. Sett den også til å fungere som DHCP server siden pc'ene på lokalnettet nå ikke lenger mottar IP fra topcomen.

 

3. Nå kan du konfigurere den trådløse biten av nettverket, dette er uavhengig av internett oppkoblingen.

Lenke til kommentar

Hei

har faktisk fått det til å virke nå...

 

Men så dukket det opp et problem til... Jeg fikk ikke no internett på den pcn som er trådløst forbundet...

 

Har nå funnet meg fram til et vindu som man skriver inn mac-adresse, ip-adresse og ip-range for pc'en i nettverket...

 

Må jeg finne ut mac adr. etc på den pcn som er trådløs, og skrive det inn i routeren??

Lenke til kommentar

Nei det skal ikke være nødvendig. Det eneste som er nødvendig er å gi routeren et navn (tror feltet heter essid), og påse at den broadcaster essid. Da finner du den ved å søke fra din trødløse pc. Til å begynne med kan du slå av all trådløs sikkerhet bare for å se om du får koblet til.

Endret av petz
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...