Gå til innhold

Tre strukturert fora?


Anbefalte innlegg

Hadde tenkt å opprette et trestrukturert forum på hjemmesiden min :thumbup:

 

vBulletin/phpBB og andre flat-strukturerte er uaktuelt :mad:

 

 

Problemet er at jeg finner fint lite om BRA programerte tre-fora :(

 

Finnes det steder en kan laste ned ferdige oppsett, slik en kan med flate strukturerte? Eller linker til bra tre-forum?

 

Grunnprinsippet til BMWccn forumet er veldig bra, og oversiktelig. Skulle gjerne ha et slikt.

MEN det mangler mye.

Som feks innlogging, liten signatur, MYE bedre søkefunksjon, flagging av poster siden sist en var innom, osv. osv.

 

 

Og please ikke gjør denne posten til et fanetog mot trestruktur.

Kall meg gammeldags (uten å poste det), men jeg har bestemt meg for tre basert. :love:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hotscripts.com er en side med haugevis av gratis scripts av forskjellig sort. Det er ganske stor sannsynlighet for at du finner noe der. I tillegg kan det være greit å vite at IPB 2.0 har støtte for tre-struktrur, men det vil koste deg minst $40 nå. :(

 

btw: Hvorfor stre-struktur? Et vanlig, flatt fora fungerer jo minst like bra?

Lenke til kommentar

En trestruktur basert løsning kan i mange tilfelle fungere for å få en kjapp oversikt over de forskjellige svarene, men du har også tilfellene i motsatt ende av skalaen som viser hvor gale det kan gå.

 

Personlig mener jeg en flatstruktur er det beste, men det var nå en gang ikke det du spurde etter :)

 

Dette forumet (ASP-basert) mener jeg støtter trestruktur. Ellers så er vel et søkHotscripts sine sider som flere har nevnt en mulighet.

 

Hvilken teknologi (ASP, JSP, PHP, osv.) skal du bruke?

 

Ellers så vil jeg anbefale deg å sjekke hvilke andre forum det finnes her på huset. Dette innlegget har vel strengt tatt ingen ting med webdesign å gjøre :)

 

dacourt

Lenke til kommentar

Takker. På de linkene jeg har fått finner jeg sikkert noe :thumbup:

 

Når det gjelder trebasert syntes jeg det helt klart er mer oversikktelig om det er få brukere der. Noe som kommer til å være tilfellet på min side.

 

Av alle de forumene jeg har sett på, er BMWccn sitt helt klart det beste og enkleste å lese. Der er det ingen forstyrende elementer, eller fansi ting, som ødelegger lesbarheten.

Men det er akk så dårlig laget. Det støtter ingen brukerlettende ting.

 

 

Det VG forumet er Grise dårlig. Bare det å se diskusjonen forsvinner ut av vinduet tar kaka :sick:

 

På det Phorum baserte syntes jeg det var kun det at forfatterne stod på linje som var positivt. Og muligens det med tråden som viste hvem som svarte hvem.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...