Gå til innhold

Noe skrift til høyre og noe til venstre i en <div>


Anbefalte innlegg

Topic burde beskrive det jeg vil gjøre. Jeg vil ha en text-align:right og en text-align:left i en og samme <div>-seksjon. Slik:

<div>
 <span style="text-align:left;">
   Hu hei vi går til venstre, ja
 </span>
 <span style="text-align:right;">
   Og vi går til høyre</span>
</div>

Denne koden viser alt til venstre både i IE og FF. Noen forslag?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Dette er et felt som skal være på en linje, og da går det ikke å bruke <p>. Greiene som Marvil sa;

<div>
 <p style="text-align:left;">
   Kake
 </p>
 <p style="text-align:right">
   Elvis
 </p>
</div>

Resulterte i 5 linjer, hvorav teksten havnet på linje 2 og 4, hhv. til venstre og høyre. Hele poenget her er at alt skal være på en linje.

 

Jeg kan bruke span med float, men da må jeg sette en margin-bottom: -12px for at det skal stå jevnt med det andre, Men da blir det 1 piksel forskjell i høyden mellom IE og FF, så det er noe jeg anser som en 'last resort'.

Endret av aschj
Lenke til kommentar
<kverrulere>

uhm, span er jo en valid textcontainer det da

</kverrulere>

 

Men det semantiske rette er å jakke det to ulike avsnitt. Tekstbitene har jo ikke noe med hverandre å gjøre, så da bør de adskilles som ulike avsnitt :)

Ikke prøv deg :)

 

Nesten alle elementer kan inneholde tekst, og følgende står om span:

The DIV and SPAN elements, in conjunction with the id and class attributes, offer a generic mechanism for adding structure to documents. (...) but impose no other presentational idioms on the content.

 

Følgende står om p:

Authors traditionally divide their thoughts and arguments into sequences of paragraphs. The organization of information into paragraphs is not affected by how the paragraphs are presented: paragraphs that are double-justified contain the same thoughts as those that are left-justified. (...) The P element represents a paragraph
Lenke til kommentar
Følgende står om p:
Authors traditionally divide their thoughts and arguments into sequences of paragraphs. The organization of information into paragraphs is not affected by how the paragraphs are presented: paragraphs that are double-justified contain the same thoughts as those that are left-justified. (...) The P element represents a paragraph

Den tok jeg faktisk ikke :blush:

 

Skjønner jo engelsken, men tok ikke den praktiske betydningen...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...