Gå til innhold

Ny "sims2" pc til samboer


Anbefalte innlegg

Dama har fått seg Sims2, men hun får ikke låne min pc til dette lenger. Trenger derfor en pc som kun skal nyttes til dette spillet + litt filmtitting og surfing på nettet. Trenger bare kabinett + innmat, resten har jeg fra før.

 

Minimum system til Sims er:

 

800 MHz processor

256 MB RAM

Windows® XP, Windows ME, Windows 98 or Windows 2000 Operating System.

At least 3.5 GB of hard drive space

A T&L-capable video card with at least 32 MB of video RAM

 

Tenkte på å kjøpe et brukt system på Finn/QXL, men hvis prisen på nytt ikke blir så høy kjøper jeg heller nytt.

 

Håper noen kan hjelpe å sette sammen et billig system som kjører Sims, helst på litt god margin...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Ganske enkelt, vil jeg tro! Se på ferdig-PC-pakkene på PSdata.no, og sleng på et skjermkort (hvilketsomhelst).

Eventuelt at du titter på "Student" på HW.no-anbefalingene.

Slenger på et skjermkort på den billigste til psdata. Ender da opp på rett over 3000 kr som er en grei pris.

Lenke til kommentar
Et meget godt valg, vil jeg tro. Hun vil nok kunne spille Sims2 så det koster etter! :)

 

(For et uhyre vanedannende spill. Jeg kan forstå dine handlinger; jeg og kjæresten har sittet og venta på at den andre skulle bli ferdig å spille Sims2... :D)

Det er vanedannende helt til man får barn. Fysj, da er det bare et slit! :)

 

Ontopic: Tror du blir fornøyd med valget ditt der, ja! Kan sikkert kjøre både Sims3 4 med det der :)

Lenke til kommentar

Bare en liten advarsel. Sims 2 er veldig krevende, det hakker i tide og utide selv på min 2800+ med 512mb ram. Jeg innrømmer at skjermkortet mitt (9500np) suger, men jeg tror ikke det er noen god ide å kjøpe det absolutt billigste skjermkortet du kommer over, i alle fall ikke hvis dama vil kjøre det i en litt høyere resolusjon. Minimumskrav er virkelig minimum, og da har de ikke veldig høye krav til performance.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...