BrukerSlettet Skrevet 3. oktober 2004 Skrevet 3. oktober 2004 (endret) Har en stasjonær og en bærbar pc. Vil gjerne koble dem sammen, slik at vi kan spille spill mot hverandre. Hvilken kabel trenger jeg? Og hvordan kobler jeg dem sammen? Endret 3. oktober 2004 av jolleguten
simes Skrevet 3. oktober 2004 Skrevet 3. oktober 2004 Du bruker en krysset TP kat.5 kabel og plugger hver ende i hver sin pc.. Nå får du spilt tcp/ip nettverk med hverandre. Du må nok angi ip adresse på hver pc også, for å få dette til å fungere, og da er standarden 192.168.0.x hvor x er valgfritt fra 0 til 255 eller noe sånt. Nettmaska skal være 255.255.255.0 på begge..
AzureCloud Skrevet 3. oktober 2004 Skrevet 3. oktober 2004 En slik kabel (gitt at hver PC har nettverks-kort): http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=302023&cks=PRL
BrukerSlettet Skrevet 3. oktober 2004 Forfatter Skrevet 3. oktober 2004 Noe jeg må instalere på dataen eller noe? eller finner jeg den andre daten, hvis jeg går inn i spillet?
BrukerSlettet Skrevet 4. oktober 2004 Forfatter Skrevet 4. oktober 2004 Vet at bumping ikke er så bra på forumet, men er det ingen som kan hjelpe meg?
Møkkalasset Skrevet 4. oktober 2004 Skrevet 4. oktober 2004 Har du nettverkskort? og kjører du med win xp ? lr eldre os?
BrukerSlettet Skrevet 4. oktober 2004 Forfatter Skrevet 4. oktober 2004 Begge pc'ene har Windows xp home. Begge har nettverkskort.
Møkkalasset Skrevet 4. oktober 2004 Skrevet 4. oktober 2004 Den enklaste måten (gjenn tar ein oppe) Kjøpe den ein kryssa kabel. Så tar du sett opp hjemme nettverk veivisern
BrukerSlettet Skrevet 7. oktober 2004 Forfatter Skrevet 7. oktober 2004 Skjønte ikke så mye av hjemmenettverks veiviseren. Hvordan skifter jeg IP addresse slik som Zimen sa jeg måtte gjøre?
Mr_Sunde Skrevet 7. oktober 2004 Skrevet 7. oktober 2004 Skjønte ikke så mye av hjemmenettverks veiviseren. Hvordan skifter jeg IP addresse slik som Zimen sa jeg måtte gjøre? Start->Instillinger->Nettverkstilkoblinger->Lokal Tilkobling(Åpne denne)->Egenskaper->Internetprotokoll(TCP/IP)->Egenskaper
LogiZa Skrevet 7. oktober 2004 Skrevet 7. oktober 2004 Heheh... Eller så kan du jo bare f eks. koble PCen sammen med en kryssa TP og sette på Automatisk IP.. så funker det bra hos meg
BrukerSlettet Skrevet 7. oktober 2004 Forfatter Skrevet 7. oktober 2004 Heheh... Eller så kan du jo bare f eks. koble PCen sammen med en kryssa TP og sette på Automatisk IP.. så funker det bra hos meg Hvor gjør jeg det da?
gtaman Skrevet 7. oktober 2004 Skrevet 7. oktober 2004 Det burde vel finnes en skikkelig "dummies guide" til detta. Noen som har link til det? Burde gi han en skikkelig forklaring av det hele osv
BrukerSlettet Skrevet 7. oktober 2004 Forfatter Skrevet 7. oktober 2004 Jepp! trenger em skikkelig god forklaring på dette. Har strevdt med dette leeeeeeeeenge nå . Her er problemet: JEG HAR: - 2 pcer med nettverkskort, og win xp home. - krysset kabel koblet inn der internettledningen min går (bredbånd) PROBLEMET: - pcene finner ikke hverandre i spill. IP addressene er lik. SPØRSMÅLENE: 1. Hva skal jeg gå inn på i network i spillene? Direct cable connection eller Local area connection? 2. Noe annet jeg må gjøre enn å skifte IP addresse? På forhånd takk
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå