Gå til innhold

Subtiles på en Avi. film


Marcelo

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
  • 1 år senere...
  • 1 år senere...

Hallo!

 

Jeg har også et lite tekstproblem, og slike ting vet jeg svært lite om, så i håp om at noen vet bedre :blush: ..: Jeg har en tv, og den tv'en har jeg koblet til et dv-kamera. Dette kameraet inneholder ingen tape, men filmer direkte ut i rommet, og dette går direkte inn på tv'en. Live-fremvisning altså. So far so good. Men i tillegg skal jeg ha ulike tekster (subtitles, fra tv-serie, f.eks.) inn på skjermen, og dette kompliserer jo saken ytterligere. Jeg skal redigere tekstene og brenne dem på en dvd. For å kombinere signalene fra dvd-spilleren og dv-kameraet, har jeg fått låne en videomikser, med den kan jeg fade ut og ha 50% av hver. Det er likevel ikke den optimale løsningen i forhold til å løse det digitalt visstnok, men hallo, er man ufaglært så er man det...

 

Det jeg gjerne skulle hatt tips om er hvordan jeg skal redigere teksten, som jo er en video uten bilde, bare tekst. Er det mulig å få en transparent bakgrunn? Er det mulig å gjøre dette på en enkel måte i f.eks. Adobe premier, Final Cut eller til og med iMovie? Det ultimate hadde vært å få dette så tett opptil det å se seg selv på tv live med teksting....har jeg klart å formidle problemet?

 

:dribble:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...