Gå til innhold

doom3/half-life2 pc krav

Anbefalte innlegg

Skrevet

hei, vet ikke om dette er riktig sted å poste dette på, men jeg gjør det alikavel..

jeg har en P4 3,2ghz med:

DDR-DIMM PC3200 512MB DDR CL2.5 Minne 184-P, Abit IC7 Hovedkort for S478/800mhz I875P,SATA,ATX,Dual-DDR,

PowerColor Radeon 9600 PRO EZ 128MB AGP

mitt spørsmål:

burde jeg ikke ha god nok pc til å kjøre doom3 på full ytelse? eller har jeg for lite ram kanskje?

takk!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Spørs hva du mener med "full ytelse" - Det som holder deg realt tilbake er jo 9600 kortet ditt. Med dette kan du se langt etter å kjøre noe som helst i "full ytelse".

Skrevet
kjøp deg et Ati 9800 pro kort. det er det rimeligste kortet når det gjelder god ytelse. du får det i 128 og 256MB.

Fra 9600 Pro til 9800 Pro blir for lav oppgradering. Jeg vil heller anbefale at han oppgraderer til et kort i Geforce 6800 serien, eller et i X800 serien.

Mange "billige" 6800 kort.

Skrevet

Hvis man har et crappy grafikkort hjelper det 0 med mere ram... Har et geforce 4 Ti4200 128 ddr 4xagp, og skulle kjøre doom3... ellers har jeg p4 2,4ghz og hadde 512 ddr ram... så fikk jeg 512 ram til og jeg merka IKKE EN DRITT forbedring :)

grafikkort teller desidert mest når man skal spille spill, så sant man ikke har p2 400mhz og 128 sdram...

Skrevet (endret)

Til orientering så spiller jeg det på medium settings i 1024 med mitt system (se sign), og det går faktisk ganske greit. Ikke noe lagging...

Jeg har flere eldre spill som ZH og OPF og med de spilla virker som de krever en skikkelig monster maskin for å kunne drives på full grafikk...

Endret av Celsior

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...