Gå til innhold

hvilken nec lcd skal jeg ta?


svennand

Anbefalte innlegg

Skulle akkurat til å bestille

Nec MultiSync LCD1760NX - kr 4095 på netshop

da jeg tilfeldigvis kom over Nec LCD1860NX til kr 3511 på iktonline.no!

 

sånn jeg har forstått er hovedforskjellen at den øverste er 17" og den andre er 18"

er det noen andre forskjeller? nec har skiftet beite til nec-mitzubishi så å finne info om tidligere skjermer var verre en jeg trodde. nå valgte jeg LCD1760NX fordi den kom ut veldig bra i den store lcd testen (skal brukes til allround skjerm, spill/film/surfing osv)

 

er det noen som tilfeldigvis har prøvd begge disse?=) som tilfeldigvis kunne gitt meg en hjelpende hånd gjennom slike skumle og mørke omstendigheter :dontgetit:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

frister veldig ja men hvorfor betale 500 kr ekstra for å få en tommer mindre skjerm hvis de er akkurat like gode :hmm:

nå skal det sies at jeg har veldig god erfaring med netshop og ingen erfaring med iktshop (virker litt hjemmesnekra ut, får hele tiden access denied på enkelte ting.)

 

ser også på bildet til 1860nx at det ser ut som den ikke har den høydejusterings sokkelen som 1760nx har... noen som kan bekrefte/avbekrefte dette?

 

en av brukererfaringene på denne skjermen sa at de har begynt å bundle med skitsokkel til den 1860nx. :ermm:

Lenke til kommentar

fant endelig fram på dinna nye sida deira

 

http://www.nec-mitsubishi.com/coremedia/ge...=x__uk__en.html

 

http://www.nec-mitsubishi.com/coremedia/ge...=x__uk__en.html

 

blir nok 1760nx ja!!! dæven kor mye bedre den var i forhold til spec

både lys/kontrast/ms osv var dårligere på 18", mye dårligere!

 

eneste som var bedre med 18" var innsynsvinkel

160/160 mot 140/120 i contrast 1:10

Endret av svennand
Lenke til kommentar
1860 er eldre ja, og så lenge oppløsningen er den samme så ser jeg ikke noe argument i at den er en hel tomme større...

 

Som du selv sier er specsene rimelig ulike, så valget burde egentlig være rimelig klart :)

 

1760 all the way

eller 1960nx =)

 

tross alt kommer jo en helt ny serie fra nec nå og da kan man forvente at gamle modeller vil synke litt i pris :D

Lenke til kommentar
De gamle fases ut med en gang '70-serien introduseres etter hva jeg har hørt. Og '70 serien vil legge seg omtrent i samme prissjiktet som dagens '60-serie.

hmmm hørtes bra ut.

 

men vil ikke det bety at mest trolig vil 1760nx selges ut til spottpris snart?

altså når 1770 kommer så vil 1760nx synke til en 3k?

mest trolig vil vel 1770 ligge på rund 4500-5000kr

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...