mgz Skrevet 2. oktober 2004 Skrevet 2. oktober 2004 Hei eksperter! Jeg har kjøpt meg en ny 40G harddisk jeg tenkte å ha til OS (ja jeg veit den er liten..) Tenkte følgende oppsett: Primary master: ny 40G disk med c og d partisjon 20/20 Primary slave: CD-rom Secondary master: DVD-brenner Secondary slave: gammel 80G disk med e og f partisjon 40/40 -er dette "riktig" rekkefølge? Har fra før c, d og e på den gamle 80G disken, hvordan kan jeg enklest flytte/endre stasjonsbokstaver uten å måtte slette det som er på d og e? Nåværende c skal selvfølgelig slettes og ny OS inn på nye c. MVH Magne
srbz Skrevet 2. oktober 2004 Skrevet 2. oktober 2004 ville vel ha satt opp følgende, med forbehold om at jeg tar HELT feil: 1M: 40GB, hvis denne har OS 1S: 80GB 2M: CD-rom (litt usikker her egentlig) 2S: DVD-brenner
CrazyD Skrevet 2. oktober 2004 Skrevet 2. oktober 2004 kommer vel litt an på hva du har tenkt å gjøre med diskene og cd/dvd spillerne Hvis du skal kopiere mye mellom hdiskene er det nok smartest å ha de på hver sin kabel, og hvis du skal kopiere mellom cd/dvd og hdisk bør de være på separate kabler. (må huske at alle data må fram og tilbake via HK og master/slave bruker da samme linje/port/kabel) For å endre stasjonsbokstaver går du til kontrollpanel/administrative verktøy/datamaskinbeh/diskbehandling, og høyreklikker på den stasjonen du vil endre bokstav på.
josh909 Skrevet 2. oktober 2004 Skrevet 2. oktober 2004 Sett diskene på samme kontroller, så slipper du at bus-hastigheten blir satt ned. Hastigheten på IDE-bussen kan aldri være raskere enn den tregeste enheten, noe som i de fleste tilfeller er en CD-ROM eller DVD-spiller.
Hårek Skrevet 2. oktober 2004 Skrevet 2. oktober 2004 Sett diskene på samme kontroller, så slipper du at bus-hastigheten blir satt ned. Hastigheten på IDE-bussen kan aldri være raskere enn den tregeste enheten, noe som i de fleste tilfeller er en CD-ROM eller DVD-spiller. Ikke riktig. Dette er noe som henger igjen fra gamle dager, det er lenge siden det var slik. Nå kan du regne med Independent Device Timing. http://www.pcguide.com/ref/hdd/if/ide/conf_Timing.htm
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå