Gå til innhold

World of Warcraft produksjonskostnader


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det koster nok en god del.. Tenk på all tiden de har brukt til nå! Da må blizzard betale lønn til alle arbeiderne som har vært med på arbeidet. Det er sikkert ikke billig å få mange tusen med på en beta-test heller. Og tenk på kostnadene det koster å ha en så kraftig server-pc oppe? Og i det lange løp skal de fikse bugs og balansere spillet, lage nye historier, kanskje en expansion? Men jeg tror at de fortsatt tjener GROVT med penger på å lage det spillet ja ;)

Lenke til kommentar

Om de tjener GROFT JA?! herregud, det er sinnsykt!

 

bare se her: hvist vi sier at det er realistisk at 5 millioner kjøpe spillet. (det blir sikkert en del millioner til, men vi sier 5 så er vi sikre)

altså 5000000x499,- = 2495000000,- bare ved at mennesker kjøper selve spillet!

så kan en tenke seg ca 100 i mnds kostnader..

altså; 5000000,-x100,-x12mnd= 6000000000,- !!! det er 6 milliarder i året det..!

 

de tjener så jæææævlig på mmorpg spill!! heilt rått! det som og er et stort moment er at de ikke trenger å bekymre seg for piratkopiering ettersom spillet vil bli svært lite givende uten gyldig cdkey...

 

 

 

blizzard er sikra en del år framover!

Lenke til kommentar

Vel, en kan IHVERTFALL sammenligne med EQ og de har godt over et par millioner.

for det andre hadde ikke EQ noe "grunnlag" fra tidligere spill, men ble alikavel populært. her snakker vi om warcraft generen, folk vet hva de kommer til. nei 350-500000 skjønner jeg ikke hvor du får fra.. latterlig lavt.

Lenke til kommentar

5 millioner er et komplett idiotisk tall. World of Warcraft skal være veldig fornøyd med 500 000 brukere. For det første så solgte Everquest så godt siden det var helt banebrytende da det kom. Ultima Online som var det store før EQ var basert på fugleperspektiv, mens man i EQ kunne se fra både førsteperson og tredjeperson, og også med langt bedre grafikk og mer fleksibilitet på flere punkter. WoW kommer nå til å bli ett av veldig mange andre spill, og markedet er så godt som mettet allerede, så noe veldig mye over 500 000 er neppe å forvente.

Lenke til kommentar

Sist gang jeg sjekket hadde EQ 500.000 subscribers, men det kan jo hende dette nummeret har vært høyere. Og ikke engang WC3 solgte mer enn 4-5 millioner kopier, og det er et helt annet marked for MMORPG's p.g.a månedsprisen. Så 5 millioner er latterlig høyt. Mulig de kan få over 1 million subscribers, men tror nok det er reelt å tenke lavere.

Lenke til kommentar
Vel, en kan IHVERTFALL sammenligne med EQ og de har godt over et par millioner.

for det andre hadde ikke EQ noe "grunnlag" fra tidligere spill, men ble alikavel populært. her snakker vi om warcraft generen, folk vet hva de kommer til. nei 350-500000 skjønner jeg ikke hvor du får fra.. latterlig lavt.

De har hatt 2 millioner subscribers tilsammen, ikke samtidig..

Lenke til kommentar
Om de tjener GROFT JA?! herregud, det er sinnsykt!

 

bare se her: hvist vi sier at det er realistisk at 5 millioner kjøpe spillet. (det blir sikkert en del millioner til, men vi sier 5 så er vi sikre)

altså 5000000x499,- = 2495000000,- bare ved at mennesker kjøper selve spillet!

så kan en tenke seg ca 100 i mnds kostnader..

altså; 5000000,-x100,-x12mnd= 6000000000,- !!! det er 6 milliarder i året det..!

 

de tjener så jæææævlig på mmorpg spill!! heilt rått! det som og er et stort moment er at de ikke trenger å bekymre seg for piratkopiering ettersom spillet vil bli svært lite givende uten gyldig cdkey...

 

 

 

blizzard er sikra en del år framover!

så koster det noen mills med å holde server parken i stand , utvikle spillet , betale alle som jober med det og det er mange

oppgradere servere osv masse utgifter også , så dem sitter ikke igjen med 6mill

så det regnestykket ditt er totalt feil

Lenke til kommentar
  • 11 måneder senere...
5 millioner er et komplett idiotisk tall. World of Warcraft skal være veldig fornøyd med 500 000 brukere. For det første så solgte Everquest så godt siden det var helt banebrytende da det kom. Ultima Online som var det store før EQ var basert på fugleperspektiv, mens man i EQ kunne se fra både førsteperson og tredjeperson, og også med langt bedre grafikk og mer fleksibilitet på flere punkter. WoW kommer nå til å bli ett av veldig mange andre spill, og markedet er så godt som mettet allerede, så noe veldig mye over 500 000 er neppe å forvente.

Eh, lol? World of Warcraft hadde 4 millioner brukere brukere den 30. August!!

 

Edit: jeje, så det no :(

Endret av Goz
Lenke til kommentar

Jupp, ser det ble en del mer populært enn de fleste, inkludert meg hadde regna med. Hva skal man si, det har gått vekk fra den normale MMORPG trenden, og blitt mer kommersielt enn noe annet blizzard produkt.

 

Jeg hadde iallefall ikke trodd at så mange CS nerder og småbarn kom til å anskaffe seg et spill som koster penger å spille, men det viser seg at jeg tok mektig feil da. :)

 

Edit: Jeg er ikke den eneste som har tatt mektig feil her... Blizzard selv regna ikke med mye over 500.000 brukere, så vi må vel alle bare legge oss flat for suksessen wow har hatt.

Endret av apollox
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...