Gå til innhold

Posten klarer ikke noe!


Anbefalte innlegg

Jeg bestilte noe fra sandefjord, og posten var så über geniale at de har sendt pakka til feil postkontor! At det går ann! Postkontoret ligger på et tettsted mer enn et steinkast unna der jeg bor, og Kiwi butikken 10 min unna som pakkene pleier å komme til, fikk den ikke, men postkontoret i Mjøndalen! ffs :mad::hrm::realmad::scared::confused:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Halla.

Vel, jeg bor på stenseth, og når jeg bestiller, er dette pakkens forløp:

Sandefjord=>Oslo=>Drammen=>Buskerud Storsenter=>Kiwi Stenseth. Skjer hver gang.

Så det kan vel være noe alla det samme?

 

Takket være at den må innom det ubrukelige postkontoret på BS, så tar det altså da en dag lengre før pakken min kommer frem til meg, selv om lastebilen som frakter post/pakker daglig kjører innom stenseth. :thumbdown:

Endret av [ReXoR]
Lenke til kommentar

åja. Nei, sånt er kjipt. Også får man det ikke før helga heller.

Og det mest frustrerende, er at dersom du går til Mjøndalen og spør om å få den utlevert, ser de bare dumt på deg og sier at de kan jo ikke deet! Det går jo ikke! De MÅ jo gjøre det vanskeligere enn nødvendig istedet for å tenke på "kunder".

Lenke til kommentar

Dato: Kl.: Hendelse: Poststed:

29.09.04 19.20 Innlevert postterminal 3169 STOKKE

30.09.04 09.00 Registrert omlastingsterminal 7007 TRONDHEIM

01.10.04 08.23 Ankommet postkontor 7560 VIKHAMMER VIKHAMMER

01.10.04 17.03 Utlevert 7560 VIKHAMMER VIKHAMMER

 

Sendingen er utlevert

 

Synes posten er flinke jeg :)

Endret av teknikeren
Lenke til kommentar
Har du med deg pakkesporingsnummeret så skal de levere ut pakker. Allt annet er regler de folka på det lokale postkontoret har laget selv.

Desverre er dette ordrer de har fra ledelsen i posten , det skal IKKE leveres ut bedpakker på lørdag , dette for å kunne kjøre med minimalt med betjening og spare penger . Har fått lov å lete den opp selv tidligere , men det avhenger av at det er noen jeg kjenner godt som er på jobb .

Så dette er ikke noe de ansatte har funnet på :cry:

Lenke til kommentar
Har du med deg pakkesporingsnummeret så skal de levere ut pakker. Allt annet er regler de folka på det lokale postkontoret har laget selv.

Desverre er dette ordrer de har fra ledelsen i posten , det skal IKKE leveres ut bedpakker på lørdag , dette for å kunne kjøre med minimalt med betjening og spare penger . Har fått lov å lete den opp selv tidligere , men det avhenger av at det er noen jeg kjenner godt som er på jobb .

Så dette er ikke noe de ansatte har funnet på :cry:

Da ringer du ledelsen og klager på de :yes:

Lenke til kommentar
Har du med deg pakkesporingsnummeret så skal de levere ut pakker. Allt annet er regler de folka på det lokale postkontoret har laget selv.

Ikke sant når det gjelder bedriftspakker. Disse pakkene kommer til utkjøringsstedene i grinder. Vanligvis er disse utskjøringsstedene på hovedpostkontorer. Syns du det er rett at betjeningen på postkontoret da skal få masse ekstraarbeide, for å finne din pakke blant kanskje 5000 andre. Det står på postens nettsider at det kun er utkjøring av bedriftspakker mandag->fredag.

 

Link

 

Disse pakkene skal ikke innom posthusets betjening før de er forsøkt utlevert. Hvis man absolutt må hente pakkene på en lørdag, må de sendes ekspress eller vanlig servicepakke...

 

Hvis man bor på et lite sted eller utenfor kjerneområdet for utlevering, går bedriftspakker over i den vanlige strømmen for norgespakker/servicepakker. Da kan man hente disse ut på postkontoret, selv på en lørdag. Men dette gjelder som sagt ikke hvis det er utkjøring på stedet der du bor...

Endret av Audioslave
Lenke til kommentar

Tidligere denne uken da jeg bestilte mp3spiller fra nesthop, brukte posten 27 timer på pakken fra den var kommet til byen, til den havnet på riktig postkontor, den kom kl 9 en morgen, så de burde ha klart det samme dag synes nå jeg. Dessuten gikk det 5 timer fra det punkt der netshop skrev de hadde levert varen, til posten hadde fått inn noen som helst opplysninger om forsendelsen, og ytterligere 6 timer før den var registrert som innlevert hos posten (pakkesporing). De er så UTROLIG trege på den pakkesporingsgreien...

Lenke til kommentar
Har du med deg pakkesporingsnummeret så skal de levere ut pakker. Allt annet er regler de folka på det lokale postkontoret har laget selv.

Desverre er dette ordrer de har fra ledelsen i posten , det skal IKKE leveres ut bedpakker på lørdag , dette for å kunne kjøre med minimalt med betjening og spare penger . Har fått lov å lete den opp selv tidligere , men det avhenger av at det er noen jeg kjenner godt som er på jobb .

Så dette er ikke noe de ansatte har funnet på :cry:

Da ringer du ledelsen og klager på de :yes:

Hvorfor bråke pga det? Han venter bare til mandag....

Lenke til kommentar
Tidligere denne uken da jeg bestilte mp3spiller fra nesthop, brukte posten 27 timer på pakken fra den var kommet til byen, til den havnet på riktig postkontor, den kom kl 9 en morgen, så de burde ha klart det samme dag synes nå jeg. Dessuten gikk det 5 timer fra det punkt der netshop skrev de hadde levert varen, til posten hadde fått inn noen som helst opplysninger om forsendelsen, og ytterligere 6 timer før den var registrert som innlevert hos posten (pakkesporing). De er så UTROLIG trege på den pakkesporingsgreien...

Så du mener at når pakken kommer til byen, så skal de kjøre den rett til deg? Dette går jo ikke...hva om alle skulle ha slik service, det er en grunn til at det er slik det er. Jeg har selv jobbet i en god del av leddene i posten, og kjenner til en del av det som foregår der. Hvis du skulle hatt det slik du vil, ville det gått postbiler hele tiden overalt! Det ville sikkert kostet 500,- å sende en pakke da. Bruk ekspress hvis du vil ha den dagen etter...

 

At den er registrert kl 09.00 på en terminal er alt for sent til å få den med ut på dagens postrunde. Dagens post er alt levert til postkontoret og sortert i boksanlegget på dette tidspunktet...

Endret av Audioslave
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...