Medrakil Skrevet 1. oktober 2004 Skrevet 1. oktober 2004 Hei, Dette er en fortsettelse av denne tråden. (jeg tenkte det var bedre å oppsummere situasjonen i en enkelt post og spare potensielle hjelpeytere fra unødvendig lesejobb) Så, problemet mitt er at nettverket mitt "hopper av og på". På windows kommer det opp en "Local Area Connection - A cable is disconnected" i ett kjør, og den forsvinner og dukker opp i høyt tempo. På linux får jeg tilsvarende resultater når jeg bruker gnome network monitor eller annet. Hvis jeg prøver å pinge f.eks google får jeg ca. 70% packet loss. Dette gjelder alle nettverkshosts, også lokale, som routeren min eller en av de andre PC'ene i huset. Dette gjelder kun min PC, de andre har det helt fint. Jeg har prøvd følgende: Bytte kabel Bytte port i routeren Bytte PCI-sporet nettverkskortet står i Bytte nettverkskort Flytte PC'en ned i første etasje og koble til med kabelen til en av de andre PC'ene Skru av DHCP i router og gi meg selv IP manuelt Flashe BIOS til siste versjon Clear CMOS Bytte PSU (hadde bare en gammel veik en, men problemet var der da og) Jeg tenkte det var en feil på hovedkortet, noe som også kunne forklare noen problemer jeg har hatt med strømbrudd og spontan-booting. Men i dag fikk jeg mitt nye hovedkort, og det er like ille. Dette er i ferd med å gjøre meg gal - er det noen som har tips til hva jeg kan gjøre? Kan det være RAM'en? - Medrakil Min maskinvare: Chieftec Midi Matrix kabinett og den PSU'en som følger med (er det den som er skyld i strømbrudd og spontanbooting? har også noe jordfeil i huset, kan være det(det har vel i så fall lite med dette å gjøre)) MSI KT-4 Ultra-FISR AMD Athlon XP 2100+ 512 MB Kingston PC333 Asus GF4 Ti4400 WD 120 GB 8 MB cache SMC EZ Card Nettverkskort (også prøvd å bytte til et AMDTek et eller annet)
tomin Skrevet 1. oktober 2004 Skrevet 1. oktober 2004 har du noe annet trådløst utstyr som kjører på samme frekvens i huset ?
Spirograf Skrevet 1. oktober 2004 Skrevet 1. oktober 2004 Ser du nevner jordfeil, det kan være det altså. Ellers, har du prøvd med 3Com nettverkskort? Er PC-en koblet til jordet kontakt?
Medrakil Skrevet 1. oktober 2004 Forfatter Skrevet 1. oktober 2004 tomin: dette er et kabelnettverk. Spirograf: Det er dessverre ikke jordede kontakter på rommet mitt. Jeg tror jeg har et eldre 3Com 10mbit kort liggende, tror du det vil hjelpe?
Medrakil Skrevet 1. oktober 2004 Forfatter Skrevet 1. oktober 2004 Spirograf: Nå satte jeg i det kortet jeg nettopp nevnte, og TUSEN TAKK! Det funker! *danse* Men hva er det med 3Com kort som gjør dette? o_O
jocke Skrevet 1. oktober 2004 Skrevet 1. oktober 2004 Men hva er det med 3Com kort som gjør dette? o_O Først og fremst kvalitet. De gammle 10mbit-kortene mine har gjennomgått MYE, og dem lever i beste velgående. Dette er nok et "worst-case-scenario" du har opplevd. Mulig begge de to andre nettverkskortene du har hatt, ikke har funket, eller at maskinen din ikke liker 100mbit? Har du prøvd å kjøre et 100mbit kort, og force den ned i 10mbit full eller half-duplex?
Medrakil Skrevet 1. oktober 2004 Forfatter Skrevet 1. oktober 2004 vel SMC kortet mitt fungerte jo fint i 1 1/2 år da - men det er kanskje nettopp det du mener? Rart at en sånn gammel traver med parallellport og coax-utgang skulle løse problemet \o/
Spirograf Skrevet 2. oktober 2004 Skrevet 2. oktober 2004 Fint at det løste seg! Og det viser at de gamle fremdeles er eldst Men det kan være duplexproblemer som jallakim sier her, eller fryktelig dårlige drivere. Hvis du har brukt drivere som Windows finner selv så kan det også være en forklaring.
SweetD Skrevet 2. oktober 2004 Skrevet 2. oktober 2004 Har mistet endel kort grunnet strømsvingninger og strømbrudd, de oppførte seg på samme måte som du beskriver her. Kansje det som har skjedd? Den ene sommeren røyk 3 kort og en router på grunn av strømbrudd når uværet var som værst.
Medrakil Skrevet 2. oktober 2004 Forfatter Skrevet 2. oktober 2004 På tide å ringe elektriker før det går mer hardware
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå