Gå til innhold

Bytte ut chipset-kjøler på MSI Neo2 Platinum


Callinicos

Anbefalte innlegg

Hei. Hva tror dere om å fjerne chipset-vifta på MSI K8N Neo2 Platinum og erstatte den med en passiv kjøler? Jeg mener at dette hovedkortet er det beste alternativet for Socket939/nForce3, men jeg hater disse bråkete chipsetviftene. På Socket754-versjonen, MSI K8N Neo Platinum, er det ikke en slik vifte, og den bruker jo samme chipset. Er det da egentlig noen grunn til at 939-versjonen trenger denne vifta, eller kan jeg like godt erstatte den med passiv kjøler? Håper noen som har peiling kan svare meg på dette, for jeg vil jo ikke gjøre noe galt heller.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har nylig byttet ut chipsetvifta på mitt Neo2 med denne. Luftgjennomstrømningen i mitt trofaste chieftec er ikke akkurat den beste, men den store temperaturøkningen,

som jeg på forhånd fryktet, uteble heldigvis. Har omtrent samme temperatur på ribba nå (+- 2 grader cels. forskjell), som det var på MSI-vifta.

mnb.gif

mnb2.gif

Endret av dwiller
Lenke til kommentar

Har selv sett litt på denne Zalman-kjøleren men trodde denne kom for nært innpå agp-porten og at den ikke kjølte chipsettet godt nok. Takk for opplysningen.

 

Problemet er jo dersom man har en voksen kjøleløsning på skjermkortet. Blir vanskelig å få plass til en kjølerippe over 1,5 cm i høyden da.

 

Idiotisk at de ikke klarte å få flytta chipsettet til et annet sted på hovedkortet, men alle nforce3-hk er jo stort sett identisk her.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...