Gå til innhold

levering på døren.


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg husker når jeg kjøpte meg ny skjerm. Skulle akkurat til å dra nedpå postkontoret for å prøve å hente den ut (hadde ikke hentelapp, men så på nettspor at den var kommet) da det ringte på døra. Der sto postmannen med LCD skjermen min og forventa at jeg skulle bla opp 7200kr kontant (postoppkrav). Selvfølgelig hadde jeg ikke det på meg, og han tok ikke kort. Så skjermen ble med hele postrunden, og kom ikke på postkontoret før neste dag, og gjett om jeg var forbanna da. Et håpløst forsøk på litt FOR bra service kanskje?

 

Jeg bestilte altså i postoppkrav, men fikk den på døra allikevek

Lenke til kommentar
Jeg husker når jeg kjøpte meg ny skjerm. Skulle akkurat til å dra nedpå postkontoret for å prøve å hente den ut (hadde ikke hentelapp, men så på nettspor at den var kommet) da det ringte på døra. Der sto postmannen med LCD skjermen min og forventa at jeg skulle bla opp 7200kr kontant (postoppkrav). Selvfølgelig hadde jeg ikke det på meg, og han tok ikke kort. Så skjermen ble med hele postrunden, og kom ikke på postkontoret før neste dag, og gjett om jeg var forbanna da. Et håpløst forsøk på litt FOR bra service kanskje?

 

Jeg bestilte altså i postoppkrav, men fikk den på døra allikevek

da var det bra du ikke betalte,dem tar jo ikke kontanter.har vel aldri gjort det el.

Endret av nosto
Lenke til kommentar
Jeg husker når jeg kjøpte meg ny skjerm. Skulle akkurat til å dra nedpå postkontoret for å prøve å hente den ut (hadde ikke hentelapp, men så på nettspor at den var kommet) da det ringte på døra. Der sto postmannen med LCD skjermen min og forventa at jeg skulle bla opp 7200kr kontant (postoppkrav). Selvfølgelig hadde jeg ikke det på meg, og han tok ikke kort. Så skjermen ble med hele postrunden, og kom ikke på postkontoret før neste dag, og gjett om jeg var forbanna da. Et håpløst forsøk på litt FOR bra service kanskje?

 

Jeg bestilte altså i postoppkrav, men fikk den på døra allikevek

Får hele tiden pakker på døren selv om ikke jeg har valgt d, snedig egentlig ;)

Lenke til kommentar
Jeg husker når jeg kjøpte meg ny skjerm. Skulle akkurat til å dra nedpå postkontoret for å prøve å hente den ut (hadde ikke hentelapp, men så på nettspor at den var kommet) da det ringte på døra. Der sto postmannen med LCD skjermen min og forventa at jeg skulle bla opp 7200kr kontant (postoppkrav). Selvfølgelig hadde jeg ikke det på meg, og han tok ikke kort. Så skjermen ble med hele postrunden, og kom ikke på postkontoret før neste dag, og gjett om jeg var forbanna da. Et håpløst forsøk på litt FOR bra service kanskje?

 

Jeg bestilte altså i postoppkrav, men fikk den på døra allikevek

Hmmm. Hvilken butikk bestilte du fra? Så vidt jeg vet kan man ikke betale kontant ved levering på døra gjennom posten, eller?

Endret av orjanos3.16
Lenke til kommentar
da var det bra du ikke betalte,dem tar jo ikke kontanter.har vel aldri gjort det el.

Men seriøst da, postmannen sto med pakken der, og postoppkravslappen og ville ha kontanter, noe kortmaskin hadde han ikke.

 

Jeg bestilte fra komplett. Første gang jeg får en så stor og dyr pakke på døra, somregel har jeg fått KUN pakker betalt med VISA.

Endret av apollox
Lenke til kommentar
Posten tar nok kun kort.

 

http://posten.no

Grunnen til at pakkene kommer på døren (dagtid) er at de er sendt som

bedriftspakke (2'er pakke). Disse pakkene er i utgangspunktet ment for bredrifter.

 

Pakker i oppkrav kan kun betales kontant til postmannen. Grunnen til det er at det blir for dyrt å utstyre hver postmann med en terminal. Har du ikke penger, blir pakke levert på ditt hentekontor. Det er sikkert litt forskjellig praksis her, men den pleier å bli levert inn samme dag.

 

Pakker som kommer hjem til deg på kveldstid er sendt som H2. Dette er ment som et tilbud til private, da de sjelden er hjemme på dagtid.

 

Pakker du må hente på postkontoret/PiB er sendt som servicepakke (3'er pakke).

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...