Gå til innhold

Priser på ram


paulrs

Anbefalte innlegg

Har en noenlunde ny pc, ihvertfall med tanke på kjøpedatoen, men har merket at jeg burde strengt talt få meg 512 eller i hvertfall 256 ram ekstra. Da jeg har null snøring og det er så mange navn på alle disse ram tinga, kunne noen hjulpet meg med navn som jeg kan stappe rett i som passer overens med :

 

512MB DDR400 Dual Channel Memory (2x256).

 

Dette er beskrivelsen på ordreskjemaet, hvis det må mer info til så bare si ifra.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Fant maskinen på dells websider, fulgte ikke med manual til hovedkortet av en eller annen grunn, og jeg har jo ikke lov til å åpne den lol.

Håper dette er ett navn på ett hovedkort  :blush: 

 

Intel® 875P chipset

 

http://www1.us.dell.com/content/products/p...specstab#tabtop

 

Blir det fortsatt  TwinMOS PC3200 brikke som passer best?

Hvordan skal du sette inn ny ram hvis du ikke kan åpne maskinen? :)

 

On topic: TwinMos duger sikkert fint ja

Endret av C4STOR
Lenke til kommentar

Det som er hele storyen her lol, er at jeg skal bytte skjermkortet, er i skjermkort thread, så det jeg tenkte var, hvis ikke ramen er altfor dyr at jeg skulle få i mer ram når jeg var i gang. Vil jo unngå å sende den inn igjen om 6mnd for da og få mer ram. Men kommer som sagt ann på hva slags ram jeg trenger og pris ;)

Lenke til kommentar

Syns ikke du trenger mer ram. Ikke ennå. Vent heller en stund, så kjøper du 2 stk 512, for om en stund kan det sikkert være kjekt å ha mye ram, og da får du mer for pengene...

 

EDIT: Poenget er at hvis du kjøper 2 brikker nå (det som er best), så kan du ikke kjøpe mer senere, for da har du brukt opp alle slots'ene. Men du kan kjøpe en enkel brikke på 512MB nå, men DDR (Dual Data Rate) bør helst kjøres i par (to og to) med lik størrelse og ytelse, for å kunne utnytteytelsen. Husk at det ikke vil bli nødvendig med noe mer enn PC3200 for din del, fordi hastigheten på rammen aldri overstiger den tregeste brikken.

Endret av surbz00r
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...