Gå til innhold

Vannblokk roundup


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Quote:


Den 2002-05-13 21:34, Anders Leipsland skrev:

Quote:


Den 2002-05-13 20:34, Bøgge Bakken skrev:

Maze er "dårlig". Har hevdet det fra dag en når jeg hørte om det og må si at jeg gosset meg over resultatet.


Nå blir det vannkjøling uten maze design. Må nesten kallse blokka mi for rema 1000. den blir billig og effektiv
:grin:
:grin:



 

jahaja? Cu-blokka har jo maze design da.

 

Er vel bare swiftech omtrent som ikke bruker en eller annen for for maze design.

 

at maze design er best har kommet fram i veldig mange tester.

 

 

Med maze tenker jeg at vannet kommer over coren og går rundt. Det jeg mener er at Danger Den er dårlig til forhold til prisen.

 

Er det bare meg eller ser den blokka til amd pro voter kit møkkete ut?

Lenke til kommentar

poenget mitt var ikke setningen i seg selv, men på gunnlag av at vant testen når den har ens lik pris og hadde dårligere resultater enn de andre, kan man tydelig få en bekreftelse i denne setningen på at den ble favorisert.

 

Hadde blokken hett feks. Jonnys hjemmelagde vannblokk hadde den ikke vunnet tror jeg, selv om blokken var den samme... er dere med? :wink:

 

Dette er litt teit siden hele vitsen med en "test" er vekke når man på forhånd dømmer en blokk til vinner fordi den "sannsynligvis ville prestert bedre i en annen test"!

 

 

[ Denne Melding var redigert av: normal på 2002-05-14 17:06 ]

Lenke til kommentar

Jeg skjønner ikke at folk klager over at Maze'n fikk pluss for pris. CU-blokka med festebrakett koster jo nesten 800,- Og det er et veldig godt poeng at den bruker festehullene på kortet og ikke tappene på sokkelen. Jeg hadde aldri turt å flytte en PC med en stor, tung vannblokk festet på sokkelen. Og det er jo kjip å måtte demontere hele greia hver gang man skal flytte PC-en.

 

Å "mistenke" at den er veldig godt egnet til utvidelse med peliter synes jeg også er et godt poeng. Man trenger ikke å være superintelligent for å se at dette designet er laget for å gi god kjøleevne på større varmeareal enn en liten AMD-kjerne. Bare fordi man ikke har testresultater er det ikke nødvendigvis feil å si det. Man snakker jo av erfaring. Jeg kan jo foreksempel si at "jeg mistenker at sjefen tjener mer enn meg" Har jeg tall på hvor mye mer enn meg har tjener? Nei, men erfaringen sier at sjefer tjener mer enn de de er sjef over. Maze'n som gir et veldig godt vann/blokk flateareal. Erfaring sier at dette er en faktor som har mye å si når man øker varmetilføringen. Ved å bruke sin erfaring til å "mistenke" kan de trekke fram et poeng som leseren ellers kanskje ikke ville tenkt på. Fortsett å "mistenk" gutter, dere har erfaring alle kan dra nytte av.

Lenke til kommentar

hahaha.. hvorfor kjøper dere ikk CU-blokka som følger med amd pro kittet? den er jo best i den testen.. so om den har maze design, den er bedre.

hehe, morsomt og lese her.. kjøpte min sammen med amd pro kittet og jeg har bedre temp enn en kompis med maze3!! ps.. vi har samme radiator "giant"

Lenke til kommentar

Quote:


Å "mistenke" at den er veldig godt egnet til utvidelse med peliter synes jeg også er et godt poeng. Man trenger ikke å være superintelligent for å se at dette designet er laget for å gi god kjøleevne på større varmeareal enn en liten AMD-kjerne.


 

Det er jo AKKURAT det den er designet for. Å fjerne fra den lille coren i mindten. Derav maze designet som sender det kaldeste cannet inn i midten av blokken. Med peltier blir derimot varmen spredd over hele arealet til blokken, og ting begynner å forandre seg.

 

Quote:


Bare fordi man ikke har testresultater er det ikke nødvendigvis feil å si det. Man snakker jo av erfaring. Jeg kan jo foreksempel si at "jeg mistenker at sjefen tjener mer enn meg" Har jeg tall på hvor mye mer enn meg har tjener? Nei, men erfaringen sier at sjefer tjener mer enn de de er sjef over.


 

Hør nå: dette er en test! Det er feil når man gir en "deltager" i testen fordeler fordi den "mest sannsynlig" gir bedre resultat I EN ANNEN TEST. Det skal da ikke ha noe å si på denne testen? Er jo litt teit å feks teste piggdekk til bil og gi ett sett dekk seieren bare pga "det mest sannsynlig vil være best på sommerføre".

 

Btw. en ganske dårlig sammenligning du hadde der. Hva om vi heller sier: kunnne du vite om noen andre sjefer i verden kunne gjort en bedre jobb i stilligen til din sjef? Da begynner det å ligne litt

 

Quote:


Maze'n som gir et veldig godt vann/blokk flateareal. Erfaring sier at dette er en faktor som har mye å si når man øker varmetilføringen.


 

som sagt øverst. Maze designet er laget for den lille biten mindt i senter av blokken skal ha optimal kjøling. hvis varmeoverføringen øker med peltier, blir den også spredt over hele blokken.

 

Quote:


Ved å bruke sin erfaring til å "mistenke" kan de trekke fram et poeng som leseren ellers kanskje ikke ville tenkt på. Fortsett å "mistenk" gutter, dere har erfaring alle kan dra nytte av.


 

Dette er en test, i en test bør man helst ha konkrete resultater som underbygger anbefalingen, ikke trekke inn usikkerhetsmomenter som nevnt.

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-05-13 19:29, Skrue skrev:

Quote:


Den 2002-05-13 18:20, Shepherd skrev:

Hehe skulle du sett
:grin:
:grin:
:grin:

Gamle Skrue fikk rett han, ang. forskjell mellom de ulike blokkene. Var det noen som ble med på veddemålet??



 

ROFLOL!! Litt morsomt det da!
:grin:
Men jeg husker jo pokker´n ikke hva jeg veddet på? :sad:

 

Men "gamle" da? Jeg er jo ikke gammel, bare mange år! :razz:

 

Ellers var det jo en interessant test, og som allerede sagt: Det enkleste kan ofte være det beste!

 

næ men....næ men..men...men

har dere glemt meg?

og jeg som inbilte meg at jeg var verdens midtpungt!

Dette er virkelig et slag i tryne!

 

Og bar for å få det sagt Skrue: den kassa med dubble ice får du_ALDRI_! :razz:

 

(er jo bare 15 år så får ikke kjøpt :grin: hadde håpet jeg fikk rett, men det fikk jeg ikke. vedda på 4,7)

Lenke til kommentar

Quote:


normal skrev (2002-05-18 03:03):


som sagt øverst. Maze designet er laget for den lille biten mindt i senter av blokken skal ha optimal kjøling. hvis varmeoverføringen øker med peltier, blir den også spredt over hele blokken.


Den har i tilleg til å sende vannet inn i midten ag blokka som, som du sier er fint for den lille kjærnen, et design som gjør at den er god til å fjerne varme utover i blokka.

Quote:


Dette er en test, i en test bør man helst ha konkrete resultater som underbygger anbefalingen, ikke trekke inn usikkerhetsmomenter som nevnt.


Du har helt rett, det er en test, men som vanlig er den avsluttet med en konkluson og en anbefaling. Det du sier er altså at fordi det ikke ble testet med peltier er det helt feil av overklokking.no å kommentere at dersom man har tenkt å utvide med peltier senere er denne blokka et veldig godt valg. Jeg håper inderlig at de som er 100% sikkre på at de ikke kommer til å gjøre det (utvide med peltier) er intelligente nok til å trekke dette argumentet fra sammenhengen og gjøre opp sin egen mening om hvilken vannblokk som er det mest aktuelle kjøpet for dem.

 

At de andre blokkene er mindere egnet for utvidelse med peltier er jo basert på festemekanismen også, og dermed underbygget av testen, men dersom dette ikke hadde vært nevnt i konklusjonen er det ikke sikkert at alle hadde tenkt på netopp dette.

 

Dersom noen gjør en vurdering av et produkt og ut fra denne vurderingen gir deg en anbefaling er det ikke dermed sagt at man bør føøge denne anbefalingen slavisk. Det er lov å gjøre opp sin egen mening basert på de argumentene som blir poengtert. Men selvom du gjør deg opp en annen mening om produktet betyr ikke det at alle argumentene presentert er fullverdig og vesentlige for en annen forbruker.

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Spennende å se ok.no teste Maze 3 etter denne testen:

 

"The Maze 3 dethrones the Maze 2 even with a Lucite top which theoretically would further decreased performance. Extra copper on top would help the spreading of heat from the CPU and would provide a greater surface area to transfer it to the water. Either way the Maze 3 exhibits superior performance and shows off a new, more attractive look. With both water blocks currently priced at $42 U.S. the Maze 3 is a must for any one looking to purchase a new water-cooling system. It is also a great upgrade for those looking to squeeze a few extra MHz out of their pc. But if you are using your water-cooling just to get away from those noisy delta fans the 3-4˚ difference does not merit an upgrade. I could not find anything wrong with this water block, everything fit perfectly and installed flawlessly. The Maze 3 gets an Editor's Choice for its superb cooling ability!"

Lenke til kommentar
  • 11 måneder senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...