Gå til innhold

Poster til Tv-Aksjonen Hjerterom - Feedback


Anbefalte innlegg

Hei, har en oppgave her, og har ordnet denne til tv-aksjonen:

 

Det var ett krav til lokal tilhørighet, som var vanskelig på denne oppgaven, og det ble med ett bilde med en lokal bru, som vises så vidt.

 

Det vanskeligste var nok teksten (Er det forresten noen som vet hvor mange ungdommer med psykiske problemer det er i norge i dag, jeg hadde problemer med å finne ut dette), og jeg er nok ikke fornøyd med den eller plasseringa enda..

 

Men uansett, håper på feedback snart, siden jeg har deadline snart.

post-215-1096442008_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ser bra ut den, liker godt de konnotative betydningene bildet fører med seg.

 

Plakaten du viste er kanskje hakket for stor, brukere av IE vil muligens ha problemer med å se den under ett. Forresten, hvilken programvare bruker du til tekstimplementering? InDesign?

 

Uansett, har ikke så veldig mange forslag til forbedring. Det er mulig at det finnes fonter som passer bedre, men er vanskelig for meg å si noe uten å ha den i hendene :)

Lenke til kommentar

Takker.

 

Men komposisjonsmessig..

 

Læreren min sier det er noen fine linjer, men selve jentas posisjon i bildet skurrer litt i forhold til det gyldne snitt.

 

Selv har jeg ikke satt meg så mye inn i sånt enda, men det kommer..

Så hvis noen som har peiling kan kommentere dette, hadde det vært fint :)...

Lenke til kommentar

Feltet bak teksten bør du fjerne. Nå ser det ut som det er feil med transparent,

altså feltet har ingen designmessig funksjon.

 

Tekst bør du forøvrig legge på i InDesign, bruker du PS husk å outline tekst

(legg tekst som vektor i dokumentet). Gjøres f.eks i konvertering til PDF.

 

Ser veldig bra ut! Tenker et litt tykt matt papir hadde vært flott på denne.

Artic Extreme e.l

Lenke til kommentar

Plakater er veldig tunge å jobbe med i photoshop, så InDesign anbefales - da trenger du ikke bekymre deg for oppløsning på annet enn bilder.

 

Jeg tror kanskje det vil hjelpe på om du speilvender bildet. Da vil synsflyten stemme bedre i forhold til resten av plakaten. Fonten du bruker nå er ikke så verst, men jeg antar det finnes bedre fonter til ditt formål. Uansett, dette er ingen stor sak, og det er mye bedre enn f.eks Arial, Times eller Comic Sans for den saks skyld :)

Lenke til kommentar

Bestemte meg for å beholde den fonten, siden den ikke er så aller verst.

 

Akkurat nå har jeg to problem, hvis noen hadde kunne hjulpet hadde det vært flott:

 

1) Er ikke så flink med tekst, osv, så... Jeg trenger enda en tekst som forteller at aksjon Hjerterom ikke bare handler om ungdommer med psykiske problemer, men i det store og hele handler om sosial og psykologisk nød i samfunnet. Denne tv-aksjonen skal skape hjerterom blant folket i forhold til temaene.

 

2) Forslag til hvordan jeg skal plassere denne teksten? Det kommer vel etter hvert, men hadde vært fint med forslag.

 

Takk for tipsene om InDesign, har ikke jobbet så mye med dette programmet, men det blir vel mer og mer ettersom jeg får mer å gjøre.

 

Takker for alle svar :)

Lenke til kommentar

Vet, kom i en kinkig situasjon.

 

Her har jeg valgt å fokusere på noen problemer ungdommer opplever. Men Hjerterom-aksjonen er mye mer enn bare ungdommers problemer, så det er for sent å gå tilbake.. Så en eller annen tekst trenger jeg (hjelp).

 

Og tekstplasseringa på den forrige passet ikke inn fordi jeg endra ifra ..psykiske problemer i dag.. til ...lider i dag av... Kanskje jeg kan kjøre fonten noen størrelser ned..

Lenke til kommentar

Det gyldne snitt skulle jeg ha tenkt på når jeg tok bildet, men det er desverre ikke noe jeg kan gjøre noe med akkurat i dette tilfellet, siden deadline er i dag.

 

Noen med skriveferdigheter som har forslag til hva jeg kan skrive for å påpeke at aksjonen ikke bare er for å bekjeme psykiske lidelser blant ungdommer, men generelt bekjempe psykisk og sosial nød.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...