Gå til innhold

Hjelp! PC-en stopper opp under gameplay!

Anbefalte innlegg

Skrevet
jeg ha også problemer med sims 2 spillet som jeg kjøpte i dag! Pc'n rebooter vis jeg f.eks lager en ny person eller kjøper en ting, for åltså spilt i 5 min...

Ja, den klikker som regel om jeg lager en ny person og skal til å lagre personen, eller om jeg kjøper noe eller tar en dusj. Da sier maskinen takk for seg..

Kan ikke skjønne hvorfor det skjer akkurat der men. :no:

Videoannonse
Annonse
Skrevet
still opp agp volt i bios det var det jeg gjorde...

Det fungerer ikke for meg.. har stilt opp 0.05 på AGP og på DDR, og forsøkt 0.10 også.. fremdeles ikke noe resultat!

Skrevet (endret)

Se om du kan få lånt deg ett annet grafikk kort og prøv det. Du kan godt øke volten med litt mer enn 0.1 (tenker da på minne), prøv opp til 0.25.

edit: Du nevner at du ikke har vifte på dit 9600 kort, blir dette varmt da? (brenner du deg hvis du fysisk tar på det?)

Endret av Desdichado
Skrevet (endret)
Se om du kan få lånt deg ett annet grafikk kort og prøv det. Du kan godt øke volten med litt mer enn 0.1 (tenker da på minne), prøv opp til 0.25.

edit: Du nevner at du ikke har vifte på dit 9600 kort, blir dette varmt da? (brenner du deg hvis du fysisk tar på det?)

Neinei, så varmt er det ikke på langt nær!

EDIT : Kan plugge ut Geforce 2 Pro kortet på pc'n oppe og prøve det...

Endret av Johnny-B
Skrevet

Har bytta skjermkort og plugga fra lydkortet for å sjekke bare.. nå klikka den ikke når jeg prøvde å lagre en person i sims 2, hvilket den alltid har gjort!

Må teste litt mer bare...

Skrevet

Eller 9600 kortet har problemer med hovedkortet, eller omvendt.. Jeg måtte bytte skjermkort før pc'en ble stabil. Og det kortet ble ikke akkurat varmt.... lå på 30 grader idle 40 grader load ;)

Skrevet

Du nevnte noe om at 9600 kortet ditt var vifteløst? Det er da veldig viktig at du IKKE har noen andre kort i PCI slot'n rett under AGP'n. Har du det så fjern det og sett det lenger ned.

Du kan også prøve å sette en vifte til å blåse direkte på 9600 kortet for å se om det hjelper (tenker da f.eks på en vanlig bordvifte). Dersom det ikke blir noen bedring så er det høyst mulig at skjermkortet er i ferd med å si takk for seg.

Godt at du fant ut av det til slutt da.

Skrevet
Da er det nok GPU'en din som blir for varm. Sjekk at kabinettet har god luftgjennomstrømming og ok temperatur. I alle fall mindre enn 40*C.

Mener CPU'en? den ligger på ca 30-40 i snitt..

Men det er når den er i windows riktignok og ikke arbeider..

Temperature akkurat nå :

CPU - 40

SYS - 33

PWM - 38

Skrevet

Aha, i see.. har ingen måler på temperaturen der.

Men ista skjedde det noe weird.. PC'n hang seg i windows mens jeg surfa og hørte på musikk. Dette var uten at jeg spilte.. :ohmy:

Skrevet
Men ista skjedde det noe weird.. PC'n hang seg i windows mens jeg surfa og hørte på musikk.

Vil ikke akkurat kalle det noe fenoment, du kjører tross alt Windows... :!:

Neida, det er slikt som av og til kan skje det, uten at det trenger å være noe galt av den grunn.

Skrevet (endret)

det har stoppet veldig mye opp for meg også, har installert windows xp nå. men samme problem bortsett fra at jeg nå får en bluescreen :) det jeg rakk å lese av den før pcen rebootet: nv4_disp.

Så tenker det er noe problemer med skjermkortet :)

Endret av schenk
Skrevet

Jeg har det samme problemet som Johnny-B, dere sier altså at det er

for varmt inne i kabinetet? Trenger jeg et nytt skjermkort?

Specs:

Pentium 4, 2.8 ghz prossesor

Hovedkort AbitI

512 RAM

ATI Radeon 9600 256mb skjermkort

120 GB diskplass

Jeg kjører Windows Pro, har innstalert SP2.

Jeg tror ikke det er SP2'n fordi den funker helt fint på min maskin.

Skrevet

Vanskelig å si hva det er alltid, men jeg TROR det er skjermkortet.

Flere som har hatt problemer med Sims 2 og Radeon 9600 kort. Jeg skal iallefall bytte det ut og sjekke om det går bedre. Testet med et gammelt Matrox G400 kort, og selvom spillet kjørte dårlig datt den iallefall ikke ut av spillet, slik den gjør med Radeon kortet installert.

Jeg ville prøvd det samme som jeg gjorde. Har du et kort ekstra, sett inn det og sjekk om det går bedre. Om det gjør det er det sannsynligvis skjermkortet..

(jeg har lurt litt på hvorfor det ikke er vifte på radeon 9600 kortet, hvordan holder det stabil temperatur? :ermm: )

Skrevet
(jeg har lurt litt på hvorfor det ikke er vifte på radeon 9600 kortet, hvordan holder det stabil temperatur? :ermm: )

Det er fordi det ikke er det sprekeste kortet i bunken. De er klokket lavere og avgir derfor mindre varme. Det skal være tilstrekkelig uten kjøling bare du har ett luftig kabinett, men når alt kommer til alt så er varme drepen, uansett.

Slike kort blir lagd av to grunner. Støysvake og prisgunstige.

Skrevet
Det skal være tilstrekkelig uten kjøling bare du har ett luftig kabinett, men når alt kommer til alt så er varme drepen, uansett.

Kjører med kabinettet åpent nå om dagen, og har det ikke forferdelig varmt på rommet mitt. Derimot står kassa inni et "skap" i databordet mitt, med skapdør hvilket jeg holdet åpen. Jeg ville jo tro det er god nok kjøling til maskinen, men kan ikke forstå hvorfor den kutter ut på sims.

Morrowind får jeg spille så lenge jeg vil (nesten). Spillet hopper ut til windows en gang i blant men..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...