Gå til innhold

Baklys på Viewsonic VP201b m/bilder


Yoopey

Anbefalte innlegg

Har nettopp gått til anskaffelse av Viewsonic VP201b. Stort sett er jeg meget godt fornøyd med skjermen, den er bra til spill, Windows bruk etc og det er digg med stor arbeidsflate.

 

Problemet er at jeg er plaget med baklys, spesiellt oppe i høyre hjørne av skjermen. Dette syns best i mørke spill, f.eks Doom 3, eller dersom jeg setter skjermsparer til sort bilde.

 

Her er et par eksempler på hvordan dette ser ut:

Doom3:

IMG_0367.jpg

 

IMG_0365.jpg

Sort skjermsparer:

IMG_0363.jpg

 

Er dette grunn nok til å levere skjermen tilbake på garantien, eller er dette problemet vanlig på LCD skjermer?

Er blitt veldig glad i denne skjermen, men som sagt er dette baklyset ganske irriterende.. Lurer derfor om jeg skal levere den tilbake..

 

Kom med innspill :roll:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Uff det såg ganske ille ut.

Baklys er noko som ikkje er definert i ISO 13406-2 men etter kva eg ser på bildene har eg faktisk ikkje sett verre sidan blackview sin 17".

VP201 skal vere S-IPS basert og dermed minimalt med baklys på den.

 

Trur nok eg ville tatt kontakt med butikk, sidan så kraftige baklys kan vere skader/feilskruing av ramma rundt skjermen. Og dermed trykker panelet inn i hjørnet.

 

mvh

JanEirik

Lenke til kommentar

Regner med at jeg sender denne tilbake på angrefristen, men er usikker på om jeg skal bestille den på nytt?

Ville vært for dumt om jeg får en makan med de samme problemene... Er det noen på forumet som vet om baklys er et generelt problem med denne modellen, eller jeg bare har vært uheldig? Takker for svar..

Lenke til kommentar
Regner med at jeg sender denne tilbake på angrefristen, men er usikker på om jeg skal bestille den på nytt?

Ville vært for dumt om jeg får en makan med de samme problemene... Er det noen på forumet som vet om baklys er et generelt problem med denne modellen, eller jeg bare har vært uheldig? Takker for svar..

Du FÅR IKKE en til med samme problemer, hva er sannsynligheten for det??

 

Se på bildene av skjermen i testen til hw, du ser hva som er vanlig...

Lenke til kommentar
Regner med at jeg sender denne tilbake på angrefristen, men er usikker på om jeg skal bestille den på nytt?

Ville vært for dumt om jeg får en makan med de samme problemene... Er det noen på forumet som vet om baklys er et generelt problem med denne modellen, eller jeg bare har vært uheldig? Takker for svar..

Ikke bruk angrefristen. Det er en feil med produktet så det bør gå under både reklamasjon og garanti. Da får du sannsynligvis bare en ny skjerm i posten så slipper både du og butikken en del papirarbeid

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...