Gå til innhold

Søstera mi skal kjøpe Bærbar PC, hjelp!

Conicus

Anbefalte innlegg

Skrevet

Søstera mi skal kjøpe en bærbar PC som hun skal bruke til foto. Hun går på skole i Italia, og trenger en god PC som hun kan drive med redigering, og senere litt animasjon... Dataen MÅ være under 10 000,-

tenker litt på denne: http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=301347&cks=PRL

da kan hun kjøpe en ekstern DVD-brenner eller noe lignende med pengene til overs...

Noen andre forslag??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tenkte å kjøpe en billig dvd-brenner, for så å legge den i et cd/dvd kabinett og koble dem sommen med usb/firewire...

Er det seriøst ingen som har noen gode forslag til en bærbar PC til under 10 000,-?

Skrevet (endret)

Den maskinen er jo fin den, så lenge man ikke skal flytte den (3.7 kg!) eller gjøre noe tyngre enn word/internett (2.8 Celeron 256 MB RAM) og strømkabelen alltid står i (igjen 2.8 GHz).

Jeg ville heller gått for Dells 510m som bare veier 2.3 kg og har en del bedre specs. (Pentium M 512 MB RAM)

Endret av UknowsI
Skrevet

Under Kr. 10.000 til det formålet , da det vel bare Ukens Tilbud på PS Data . Asus Kr. 8000,- Amd 2.8 M

Den er riktignok over tre kilo , alternativet hos Netshop er nok å foretrekke , men da nærmer prisen seg det doble. 1557 PM 1.7 - kr. 14.250.

Asus leveres med XP Home pluss det nøvendigste for å komme i gang.

1557 er nok blank , men har bedre LCD/HD/GPU/batterilevetid/DVD-brenner og er lettere.

Når det gjelder design og byggekvvalitet er nok Asus best.

Prismessig er Asus-tilbudet det beste jeg har sett på bærbar hittil.

Med en 256MB rambrikke (kr 500) i tilleg vil nok Asus'en være vel så rask som en 1557-1.7 .

Selv med 256-ram ekstra blir forskjellen nærmere Kr. 6000 ,-

Datamaskiner er ferskvare , og jeg hadde bestemt valgt Asus-tilbudet +256 ram.

Skrevet (endret)
iBook bør nok være noe å tenke på. Liten og lett, koster under 10 000 hvis man er student. Bør være perfekt til hennes bruk.. Endret av glotón

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...