FuglFøniks Skrevet 28. september 2004 Skrevet 28. september 2004 (endret) Heisann folkens! Nå er jeg temmelig stressa... Jeg skulle sette meg å se på en av de koslige familiefilmene jeg har på PC'en , men når jeg skulle gå inn på HDD'en, hva står det der, jo, feilmeldingen sier: D:\ is not accessible The file or directory is corrupted and unreadable Er det noen som har en løsning/noe jeg kan prøve for å redde alle disse omlag 100GB!? Jeg er helt fra meg! pain Endret 28. september 2004 av pain
am3k Skrevet 28. september 2004 Skrevet 28. september 2004 Har du kjørt feilsjekk (scandisk/chkdsk)? Rettighetsproblemer? Rotet inne i pcen? Startet på nytt?
Squeegie Skrevet 28. september 2004 Skrevet 28. september 2004 Så lenge du finner disk i BIOS så skal du sannsynligvis klare å grave frem informasjonen du har lagret. GetDataBack: http://runtime.org/gdb.htm Kjekt program for å finne data som er slettet/forsvunnet.
FuglFøniks Skrevet 28. september 2004 Forfatter Skrevet 28. september 2004 (endret) Har du kjørt feilsjekk (scandisk/chkdsk)? Rettighetsproblemer? Rotet inne i pcen? Startet på nytt? Ikke rotet noe som helst i PC'en, men måtte skru av med reset knappen en del ganger da den "hang seg" i BIOS oppstarten noen ganger igår når jeg overklokket Åssen kjører jeg Scandisk? EDIT: IIIIIK, når det derre scandisk greiene kom igår, trykket jeg bare videre! DUMT AV MEG KANSKJE? Prøver getdataback nå... *pusteroligut* Endret 28. september 2004 av pain
FuglFøniks Skrevet 28. september 2004 Forfatter Skrevet 28. september 2004 Nå kjører jeg getdataback.... Tror det går veien. Tusen takk for linken Squeegie, du ga meg håp
FuglFøniks Skrevet 28. september 2004 Forfatter Skrevet 28. september 2004 stakkars fyr.. :!: Takk for omtanken *hyperventilerer*
Xander^ Skrevet 28. september 2004 Skrevet 28. september 2004 Fikk du kjørt scandisk eller? Hvis ikke, så kan du jo kjøre software som diskprodusenten har gitt ut.. Uansett, lykke til
ronnyaa Skrevet 28. september 2004 Skrevet 28. september 2004 Backup er for pyser sier jeg bare (Jeg er den største pysa) Kanskje du lærte noe nå ? Sånn som å f.eks brenne ut det som er viktig / uerstattelig ? Har selv en spindel med alt av dokumenter / bilder fra 1997 og til nå. Spesielt bilder blir tatt jevnlig backup av
FuglFøniks Skrevet 28. september 2004 Forfatter Skrevet 28. september 2004 (endret) Backup er for pyser sier jeg bare (Jeg er den største pysa) Kanskje du lærte noe nå ? Sånn som å f.eks brenne ut det som er viktig / uerstattelig ? Har selv en spindel med alt av dokumenter / bilder fra 1997 og til nå. Spesielt bilder blir tatt jevnlig backup av Hmm, vi får se Endret 28. september 2004 av pain
am3k Skrevet 28. september 2004 Skrevet 28. september 2004 Hmmm... ville nok hyperventilert jeg også med så lite lovende meldinger fra programmet. Men nå har ikke jeg brukt dette selv da. For info. vedr. feilsjekk se her. Dessuten heter det ikke scandisk under winxp (var vel det som sto i profilen din). Det heter nå chkdsk (kjøres fra commando linjen)....
FuglFøniks Skrevet 28. september 2004 Forfatter Skrevet 28. september 2004 Puh, problem solved. Takk for hjelpen karer
Superslask Skrevet 28. september 2004 Skrevet 28. september 2004 har et lignende problem som ikke trenger egen tråd. skulle resize en partisjon for å få en liten systemdisk til (for linux). skulle gjøre dette med partisionmagic. men når den var nesten ferdig, hang hele PM seg, og jeg trykka cancel. nå er visst hele den partisjonen blitt RAW, og jeg vil gjerne ha den tilbake slik den var. vil getbackdata kunne fikse dette? har en del spill osv. som ligger der som jeg aller helst vil slippe å miste, da det er OsloLAN på torsdag.
am3k Skrevet 28. september 2004 Skrevet 28. september 2004 Ja programmer som getbackdata kan hjelpe deg. Det er også mulig at du kan hente frem igjenn dataene ved å kjøre en feilsjekk via partition magic (fra diskett) eller kjøre chkdsk. Det er no partisjonstabellen som ikke helt har fått bli med på leken. Ved å få gjennopprettet/fikset denne vil skal du nok kunne finne igjenn alle dataene du har lagret på disken. Merk at all fiksing, skriving til disk kan gjøre at du ikke får gjennopprettet alle dataene som ligger lagret der
Superslask Skrevet 28. september 2004 Skrevet 28. september 2004 hvordan kan jeg gjenopprette den da? jeg har funnet all dataen på disken via GBD, men jeg har jo ikke plass til å kopiere alt dette over på en annen disk. noen som vet om et program som kan gjenopprette partisjonstabellen?
am3k Skrevet 28. september 2004 Skrevet 28. september 2004 Partition Magic og Chkdsk skal kunne gjøre dette. Ingen data er slette fra disken, problemet ligger i at "adressene" til de forskjellige filene er borte (dvs. partisjonstabellen).
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå